نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. آذر 1396 - 11:43
مطالبه نخست وزیر لبنان در این مسیر رفت و برگشت را هنگامی مورد توجه قرار می دهیم به این مهم دست می یابیم که خلع سلاح کردن حزب الله یعنی مقابله با اصل اسلام که هیچگاه در برابر استکبار و دشمن پشت خالی نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ این روزها در خاورمیانه اتفاقاتی می افتد که فارغ از مباحث ملی بیشتر به توافقات میلی شباهت دارد. حوادثی که بنا به اذن غرب و جیره خواران اجیر شده در بند سیاست، همچنان در تار عنکبوت گرفتار آمده اند. سیاست بیمار و کسالت وار دنیای عرب در بدترین برهه های زمانی خویش دست و پا می زنند و یادآور خلافت پیامبران و امامان وقت را در سرزمین حجاز تا وادی زیتون می باشد.

تجربه نشان داده است که برای فروپاشی یک ملت و امت باید از سیاست های بیمار و کپک زده استفاده کرد تا بتوان بنیان و نهاد آن را اسیر از هم گسیختگی نمود. روش دشمنان اسلام از قبل تا کنون با ایجاد تفرقه افکنی بین مسلمانان همواره یکی از شگردهای منحصربفردشان می باشد که بعنوان کاراترین حربه سیاسی از آن بهره جسته اند.

خاورمیانه در این بلواهای سیاسی همواره آبستن حوادثی از جنس غربزدگی و تفکرات عجین شده با صهیونیسم بوده که هیچگاه نتوانسته در زیر این خفقان های سیاسی نفسی به راحتی بکشد. اگر بخواهیم خاورمیانه را در نقشه های اصالتی و قدیمی به تفسیر نشینیم باید روح این حدود جغرافیایی را در قدمت و اندیشه فرستادگان اوالعزمی مورد توجه قرار دهیم که همیشه ایام بر جهالت بعضی از اقوام این تمدن با قدمت بالا به جستجو واداریم.

حوزه استراتیژیکی که در عین سرشار بودن از ذخایر نفتی و گازی همواره در جهان سومی دست و پا می زند و وقتی این علت را بیشتر مورد واکاوی قرار می دهیم به این مهم دست می یابیم که هنوز همان روح جهالت در بدترین اوضاع و احوال خویش سرماخوردگی دشمنان دیرینه اسلام افتاده است.

بدون تردید روح عمل استعفای نخست وزیر مستعفی لبنان از  جریانات همسو دشمنان اسلام بی تاثیر نیست و خلع این مقام دیپلماسی در کشور ثالث بدترین تهمت و افترا به کشور دیگری می باشد که به حریم تکریم و حیثیت مردم لبنان خدشه وارد نموده است.

گرفتار آمدن عربستان در سیاست تب کرده و استعماری از سوی غرب موجب شده است که بعد از فراری دادن منصور الهادی  نخست وزیر یمن و غرق شدن در باتلاق بی تدبیری و کژاندیشی این بار با کشانیدن نخست وزیر لبنان و تحت فشار قرار دان ایشان در جهت استعفای خویش دلیل متقنی است برای هزاران راه های رفته و برگشته ای که جاهلان متحجر هنوز با اصل اسلام عداوت و دشمنی می ورزند.

خلق داعش و تکفیری ها در عراق و سوریه و علم کردن پرچم اسلام با گردن زدن مسلمانان و مردم بی دفاع، اوج شقاوت و نابخردی مردمانی را می رساند که هنوز به بلوغ فکری در مرز رسیدن به بشریت دست و پا می زنند. این طرز تفکر هنگامی به اوج بدبختی و کوته بینی می رسد که با القاء کردن تفکرات منحصر بفرد داعشی و زنده به سلاخی کشانیدن مردم بی گناه عدم سلامت فکری و روحی خویش را به با رعب و وحشت به رخ می کشانند.

وقتی به ماجرای نخست وزیر لبنان بیشتر تفکر می کنیم به وضوح تراژدی غم انگیز حوادث را در اقوال مختلف در می یابیم که دشمن با دسیسه چینی های متعدد سعی در کم رمق کردن رشد اسلام را دارند که از هیچ حربه ای فروگذاری نمی کنند. لبنانی که بعنوان دژی مستحکم در برابر یوغ غرب و صهیونیسم با نیروهای مقاومت و حزب الله هر روز بیش از پیش ذلیل تر می شود.

مطالبه نخست وزیر لبنان در این مسیر رفت و برگشت را هنگامی مورد توجه قرار می دهیم به این مهم دست می یابیم که خلع سلاح کردن حزب الله یعنی مقابله با اصل همان اسلام صریح که هیچگاه در برابر استکبار و دشمن پشت خالی نخواهد کرد.

حزب اللهی که بعنوان مرز تلاقی اندیشه های دشمن در سوریه و لبنان و نقشه های از قبل طراحی شده غربی_عربی را بنا به شواهد و قراین پاره کرده است.

بهرحال سناریوی رفت و برگشت سوریه را باید در کلام نافذ رهبر فرزانه انقلاب دریابیم که در دیدار آذرماه ۱۳۸۹ با وزیر مستعفی لبنان حدیث گونه چنین گوشزد فرموده اند:

آقای نخست وزیر شما رمان گوژ پشت نتردام را خوانده اید!؟ خب پیداست که نخوانده بود! سری تکان داد که معلوم نبود خوانده یا نه. رهبر انقلاب ادامه دادند: در این رمان یک زن بسیار زیبایی تصویر شده است. او زیباترین زن پاریس بود و طبیعی است که قدرتمندان در صدد دستیابی به این زن بودند.

لات های پاریس، قداره کشان، با نفوذ ها. اما همه می دانند که آن زن زیبا، اسمش چی بود!؟ طارق (وزیر فرهنگ وقت لبنان) گفت، من گفتم ازمیریلدا! آیت الله خامنه ای با تمام چشمانش خندید و گفت: احسنت! شما وزیر فرهنگ بودید!
ایشان در ادامه فرمودند: همه می دانستند که ازمیریلدا یک دشنه ظریف دسته صدف سپید بسیار تیز و کارا به همراه دارد. هر کس به او سوء نظری داشته باشد، ازمیریلدا از استفاده از آن دشنه تردید نمی کند.
اقای نخست وزیر! لبنان مثل همان زن زیباست. لبنان عروس خاورمیانه است. خیلی ها به کشور شما نظر دارند. اسرايیل خطری است که شما را تهدید می کند. مگر تا خیایان های بیروت نیامدند؟ مگر مردم را نکشتند؟ ویران نکردند؟ سلاح مقاومت مثل همان دشنه ازمیریلداست. دشمن را نومید می کند و امکان عمل را از او می گیرد.

بهرحال؛ با توجه به حوادث اتفاق افتاده در سطح خاورمیانه و همدستی بعضی از کشورهای این حوزه، دشمن تلاش دارد به هر قیمتی در بین مسلمانان منطقه و جهان شکافی از جنس اعتقاد و تفرقه بوجود بیاورد و با ایجاد حکومت های جعلی و بی پایه اساس به اصل اسلام و دین پروری لطمه وارد نماید که انشاالله کما فی سابق و به حوا قوه الهی در این راه والضالین همواره ناکام و ذلیل تر خواهند شد چون خداوند متعال وعده صریح داده است که در جبهه حق و باطل همواره پیروزی با مسلمانان خواهد و این را در تمامس طول تاریخ ثابت شده است.

انتهای پیام /

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی