نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. آذر 1396 - 16:45
ترکیدگی لوله آب شرف آباد قسمت کوی مخابرات یکی از همین انشعاباتی است که میزان زیادی از آب شرب شهر در آنجا به هدر می رود و نیاز است که مسئولان و ادارات امر نسبت به این موضوع توجه ویژه انجام دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ یاسوج بعنوان پایتخت طبیعت ایران بعنوان یکی از پرآب ترین مراکز استانهای کشور می باشد که بنا به گفته مسئولین امر امسال دچار وضعیت بحرانی در حوزه آب شده است.  هنگامی از سطح شهر عبور می کنیم به ترکیدگی انشعابات آب شرب می رسیم که بصورت سریالی در حال هدر رفت این نعمت حیات بخش زندگی می باشد.

 

در تابستان امسال قطعی و جیره بندی آب چنان بر مردم بعضی از مناطق این شهر سخت گذشت که فریاد و فغانشان به جایی نرسید و البته طبق گفته های متولیان آبفای شهری یاسوج یکی از دلایل کم آبی را باید در استفاده ناصحیح از آب شرب و مصروف شده در دیگر موارد غیر مجاز جستجو نمود.

 

ترکیدگی لوله آب رسانی کوی مخابرات یاسوج بهانه ای شد تا جریان خشکسالی و قطعی آب را در بحرانی ترین سال آن در پایتخت چهارفصل بصورت جدی تر دنبال نماییم. فواره کشیدن آب از دل آسفالت گواه  بر عدم نظارت صحیح ترکیدگی انشعابات خیابان های شهر است.

ترکیدن این لوله آب آشامیدنی را با یک نگاه میدانی و اتفاق افتاده در وسط جاده که محل عبور و مرور وسایل نقلیه می باشد در نوع خودش می تواند یکی از دلایل شکستگی آن را فشار بیش از حد، فارغ از پوسیدگی اش ذکر نمود.

 

به هرحال؛ به نظر می رسد برای رسیدن به یک واقعیت گاها باید به بطن موضوع رسوخ پیدا کرد و حقیقت را در خود حادثه به جستجو نشست.

 

از همین سو به سراغ یکی از خیابان های شهر یاسوج رفتیم که گزارشی از طرف شهروند خبرنگاران چهارفصل داشتیم.

 

ترکیدگی لوله آب شرف آباد قسمت کوی مخابرات یکی از همین انشعاباتی است که میزان زیادی از آب شرب شهر در آنجا به هدر می رود و نیاز است که مسئولان و ادارات امر نسبت به این موضوع توجه ویژه انجام دهند و نه تنها این لوله بلکه خیابان های دیگر را مورد بررسی قرار داده و نسبت به رفع مشکلات هدر رفت آب اهتمام ورزند.

 

همچنین ادارات مربوطه می توانند سامانه ای طراحی کنند که در آن مردم با ارتباط مستقیم هدر رفت آب در خیابان ها را گزارش دهند که در سریعترین زمان ممکن نسبت به رفع این مشکل اقدام نمایند.

 

انتهای پیام /

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی