نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. آذر 1396 - 10:28
مردم بر این باور بودند که با افزایش قیمت نان هیچ گونه تغییری در روند افزایش کیفیت نان رخ نداده و نمی دهد و تنها چیزی که افزایش خواهد یافت همان قیمت نانی است که هم اکنون هم کیفیت اصلی که باید داشته باشد را ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهار فصل؛ این روزها تب گرانی نان بالا گرفته است و در اخبار و رسانه های مختلف سخن از گرانی نان بیان می شود که روزی اعلام شد که نان گران است و روز بعد از رسانه ملی این موضوع بیان شد که گرانی نان متوقف شد. به همین بهانه به میان مردم شهر یاسوج رفتیم و نظر آنها درباره موضوع گرانی نان را جویا شدیم.

در این گفتگو مردم بر این باور بودند که با افزایش قیمت نان هیچ گونه تغییری در روند افزایش کیفیت نان رخ نداده و نمی دهد و تنها چیزی که افزایش خواهد یافت همان قیمت نانی است که هم اکنون هم کیفیت اصلی که باید داشته باشد را ندارد.

رضایی دیگر شهروند یاسوجی در رابطه با این موضوع گفت : با توجه به این که وزن چانه های کنونی نیز کمتر از آنی هست که باید باشد و استاندار نیست و نظارتی در این رابطه انجام نگرفته ، اگر قرار باشد افزایش قیمت داشته باشیم که  در پی آن افزایش کیفت نداشته باشم کار درست و منطقی نیست . شایدافزایش قیمت نان را  به صورت 15 درصد اعلام می کنند ، اما در واقع خیلی بیشتر از اینها  افزایش پیدا می کند در صورتی که وزن چانه ها استاندارد نشود  که باعث می شود تا به قشر محروم و کارگر فشار بیشتری  وارد شود .

 

حسینی یکی از کسبه های شهر نیز با یبان اینکه اکثر نانوایی های شهر، نان  لواش پخت می کنند که نیاز است مسئولان با نظارت خود بر روی تمام دستگاه های پخت تا می توانند کیفیت و کمیت نان را بالا برده و در خصوص گرانی نان  نیز مسئولان مدعی هستند که با گرانی نان کیفیت هم افزایش پیدا می کند که مطمئنا امیدی  به این  وعده ها در خصوص افزایش کیفیت نمی توان داشت . اگر قرار است کیفیت نان افزایش پیدا کند ابتدا بصورت آزمایشی برای مدتی کیفت را بالا برده و وزن چانه های نان رو افزایش داده تا مردم متوجه این تغییر بشوند بعد افزایش قیمت صورت گیرد .بالا رفتن قیمت نان ، بدون تغییر در کیفت و کمیت  کاری درستی نیست و قطعا مردم هم از این کار راضی نیستند.

 

 

تیموری دیگر همشهری یاسوجی که راننده تاکسی بود نیز اظهار کرد: که کیفیت نان در حال حاضر پایین تر از حد  استاندارد  است و قرار بود با نظارت مسئولان  وزن چانه های نان نیز بصورت استاندار درآید و شاهد این هستیم که بدون افزایش کیفیت ، قیمت آن در حال افزایش است .

وی گفت: به دلیل وضعیت اقتصادی اکثر مردم ،اگر نان افزایش قیمت داشته باشد تاثیر خیلی بدی برروی  زندگی مردم خواهد داشت  و اگر قرار است  قیمت نان افزایش یابد ، ابتدا باید مسئولان  با نظارت بر دستگاههای پخت نان درنانوایی ها و اصلاح وزن چانه ها و بالا بردن کیفت نان، نظر مردم را در این خصوص جلب کرده و سپس  قیمت نان را به نسبت کیفیت افزایش دهند .

این راننده تاکی بیان کرد: شاید با آموزش دادان نانوایی ها و اصلاح کردن روش پخت نان بتوان کیفیت آن را افزایش داد ، که این امر نظارت بیشتر دستگاه ای اجرایی و نظارتی را می طلبد .

 

 

حسینی دیگر شهروند یاسوجی  نیز در این رابطه بیان داشت اگر قرار است بدون هیچ تغییری در روش پخت  نان و وزن چانه ها تغییر قیمت داشته باشم، این کار درست نیست و خیلی از مردم جامعه قطعا از این موضوع ناراحت شده ، چرا که در حال حاضر نان عضو ثابت سفره های خانه های ماست و جزو پر مصرفترین مواد غذایی  مردم می باشد و باید مسئولان به فکر این موضوع باشند که با افزایش قیمت نان کیفت نیز افزایش یابد تا هم بصورت بهینه بتوان از آن استفاده کرد و هم دور ریز این ماده غذایی کمتر شود .

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی