نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

11. آذر 1396 - 8:47
امروزه آنچه را که شهروندان یاسوجی شاهد آن هستند تبلیغات بی رویه در سطح شهر یاسوج و نبود کنترل و نظارت بر این تبلیغات است که جلوه بسیار نامطلوبی به این شهر داده است و شهروندان یاسوجی را با صحنه های دلخراشی مواجه کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل ؛ امروزه فضاسازی شهری باید به گونه ای باشد که علاوه بر داشتن جلوه های  زیبا، باعث آرامش بخشی شهروندان  نیز شود .

تابلوهای شهری ، نقاشی ها ، تلویزیونهای شهری و... همه اینها باید به گونه ای  طراحی و نصب و یا کشیده شوند که جلوه هایی بهتری را  به خیابانها و میادین شهری ببخشد.

استفاده از نقش ها و طراحی ها بروی دیوارها و دیوارنویسی های  که باعث می شود جلوه زیباتری به شهر داده شود  و یا باعث آرامش بخشیدن به افراد جامعه  شود . تعیین و نصب جایگاههای جهت تبلیغات بازاریان و شرکتها برای امور تبلیغاتی تا حدودی می تواند در هر چه زیبا تر کردن شهر و جلوگیری از بی نظمی های تبلیغاتی اثرگذار باشد .

.

اما امروزه آنچه را که شهروندان یاسوجی شاهد آن هستند تبلیغات بی رویه در سطح شهر یاسوج و نبود کنترل و نظارت بر این تبلیغات است که جلوه بسیار نامطلوبی به این شهر داده است و شهروندان یاسوجی را با صحنه های دلخراشی مواجه کرده است.

افرادی که مسئولیت تبلیغات شرکتها و موسسات را برعهده دارند امروزه بدون توجه به جایگاه های مخصوص نصب تبلیغات اعم از پوستر، بروشور و بنر، هر جایی  که بتوانند پوستری می چسباند و در مراحل بدتر با رنگ فشاری شروع به نوشتن بر روی دیوار های شهر یاسوج می کنند و جلوه ای نامطلوب برای این دیوار ها و به تبع آن شهر ایجاد می کنند.

معضلی که امروزه صورت زیبای شهرمان را گریبان گیر خود کرده تبلیغات بی رویه موسسات آموزشی ، کسبه ، فروشگاه ها ، آموزشکده ها ، آژانس ها و... است که بر روی تابلوهای خیابانها ، باجه های تلفن همگانی ، دیوارهای ادارات ، پل های هوایی، دیواها، نمادهای میادین شهر و.....جلوه یافته است که همه اینها باعث شده یک ناهمگونی بی رویه در سطح شهر یاسوج در دیوارها پدیدار شود.

باید برای حل اینگونه مشکلات راههای از قبل تعیین و اجرای محل های مناسب جهت تبلیغ ، هر چه سریعتر پاک کردن  دیوارنویس ها و و پوستر ها از دیوارهای خیابانها و یا از طریق مختلف قانوانی از جمله پیگیری و  جریمه نمودن چنین افراد از بروز چنین معضلاتی جلوگیری کرد و نیاز است که مسئولان زیباسازی شهرداری نسبت به این موضوع برنامه ریزی های لازم را انجام داده و کنترل و نظارت و حتی در موارد اعمال تنبیه قانونی برای صاحبان این تبلیغات را در دستور کار خود قرار دهند.

 

 انتهای پیام /

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی