نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

13. آذر 1396 - 12:48
یک نماینده موفق و کارآمد علاوه بر اینکه در حوزه انتخابی خود ملزم به جوابگوی مشکلات مردمی ست باید این قدرت را در وجود خود احساس نماید که تواناست در بعد سیاست رسانه ای معضلات اجتماعی و سیاسی به روز جامعه را رصد و پاسخگو باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ نمایندگان مجلس به عنوان سفیران هر دیار و حوزه ای در مجلس شورای اسلامی هستند تا با درک صحیح از حوزه استحفاظی و کاری خویش در چاره یابی و حل معضلات منطقه مثمر ثمر واقع شوند. بدون تردید رشد و ترقی هر شهری در گرو نماینده پارلمانی با صلابت خود محسوب می شود که با قدرت بکاربگیری تمامی جوانب و حاشیه ها نکات کور مشکلات را بیابد و بی محابا به وارسی آنها بپردازد.

 

در این  راه خدمتگزاری، نماینده مردم باید با سوگند یاد شده،  در پیشگاه خداوند متعال  و ادای دین نسبت به خلایق چشم انتظار نهایت تلاش را در بهره برداری از پتانسیل موجود بکار گیرد  تا التیام گر دردهایی باشد که این روزها بعنوان کیمیای نایاب به تب و تاب افتاده است.

 

نماینده مجلسی که با رسانه های بومی و محلی خویش قهر کرده باشد و یا از روی سیاست های حزبی توان بازگویی در برابر سیل انتقادات را نداشته باشد این همان نماینده ای است که هیچ گاه نمی خواهد از کم و کیف منطقه تحت نظارتی خویش واقف و آگاه گردد.

 

کهگیلویه بویراحمد دارای سه نماینده در سطح شهرستانهای بویراحمد، گچساران و دهدشت می باشد که این روزها از دست رسانه ها گریزان و هرگاه از طریق تلفن های همراه شان تماس می گیریم  متاسفانه پاسخگو نیستند و در صورت اصرار گوشی را از دسترس خارج و در آخر خاموش می نمایند.

 

هر روز در استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد رخدادها و حوادثی از جنس محرومیت و فریاد مردمی هستیم که در این مسیر واماندگی، نمایندگان که از طریق همین مردم بر کرسی بهارستان تکیه زده اند هیچگاه به خود اجازه نمی دهند دمی از وقت خویش را برای پاسخگویی مسائل اجتماعی و شاید هم سیاسی روز جامعه در اختیار همان مردم قرار دهند.

 

هیچگاه نباید از یاد ببریم که همین نمایندگان برای جلب آرای ماخوذه چه شب و روزهایی آسایش مردم را گرفتند و خانه به خانه به التماس افتادند. قرار دادن واسطه ها برای جمع آوری رای و به هر دری وارد شدن برای همسو شدن عقیده مردمی هیچگاه از اذهان مردم پاک نخواهد شد.

 

یک نماینده موفق و کارآمد علاوه بر اینکه در حوزه انتخابی خویش ملزم به جوابگوی مشکلات مردمی ست  باید این قدرت را در وجود  خود احساس نماید که  تواناست در بعد سیاست رسانه ای معضلات اجتماعی و سیاسی به روز جامعه را پاسخگو باشد.

 

منتخب مردمی که از فضای رسانه ای فرار کند و خود را از دسترس خارج نماید همانا نمی تواند نماینده گروهی از مردمی باشد که به وی دل بسته اند تا به عنوان سخنگو در واکاوی مشکلات قد علم نماید و این همان درد بی درمان جامعه ما می باشد که نماینده ها بعد از راه یافتن به صحن مجلس خود را فقط  نماینده جمع حداقلی به حساب می آورد و برنامه کاری خویش را از دیگر مردم بنا به دلایل مختلف و حزبی سوا می نماید.

 

عرض ما به مردمی می باشد که در اوضاع کر کننده انتخابات سنگ فلان نماینده را به سینه می زنند و وی را فردی قابل اعتماد و پاسخگو در برابر مردم تعریف و تمجید می کنند ولی همین که از صدقه سری مردم باصداقت و زود اعتماد به اریکه قدرت نشستند راه دیگری را انتخاب نموده و حضور خویش را در جمع حداکثری ها  کلیشه ای می کنند.

 

به هرحال؛ باورهایمان هر ساله گل می کند و بعد از چهار سال دیگر به دنبال همین نماینده ها که باز کاندیداتوری مجلس را به دوش می کشند از سر و شانه همدیگر بالا می رویم و چه بسا در این راه با احساساتی شدن جنگ های خیابانی و خانوادگی راه اندازی می کنیم که باز همین آش و همان کاسه تکرار می شود به ارزش همه داشته های برباد رفته ما که در نزد این منتخبین به هیچ قیمتی فروخته شده است.

 

ختم کلام؛ نماینده هایی که بعد از راه یافتن به مجلس خود را قهرمان بلامنازع حوزه استحفاظی خویش احساس می کنند ولی توان برقراری ارتباط در کمترین حداقلی با رسانه های محلی خویش را ندارند بدون تردید نمی توانند نماینده قابلی برای شهر و دیار خویش باشند هر چند در ذهن خواص مورد احترام و تکریم قرار گیرد.

 

 پایگاه خبری و مردمی چهارفصل  بعنوان فریاد رسای مردم مظلوم استان کهگیلویه و بویراحمد بنا به رسالتی که بر عهده دارد انتقاد خویش را بصورت جد از نمایندگان فرار از حوزه سلامت رسانه ای اعلام می دارد و از مردم فهیم و همیشه در صحنه دیار چهارفصل زاگرس نشین آرزوی سعه صدر در برابر نماینده های خارج شده از شبکه های  رسانه ای و موبایلی دارد.

انتهای پیام /

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی