نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

13. آذر 1396 - 9:04
بیکاری معضلی است که سایه شوم خود را بر سر جوانان کهگیلویه و بویراحمد انداخته و همانند هوای آلوده روز به روز عرصه را برآنها تنگ می کند که با عوارضی همچون افسردگی، غرق شدن در فضای مجازی، روی آوردن به اعتیاد و ... همراه بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ برخورداری از ظرفیت‌های اقتصادی و منابع نفت، گاز، آب و خاک سرزمین ثروت شناخته می‌شود؛ ولی مردم این استان با بیکاری فزاینده مواجهند که همواره این استان را دستاویزی برای کسب رتبه های برتر در نرخ بیکاری نموده است.

بر کسی پوشیده نیست که این استان از بالاترین آمارها در بیکاری برخوردار می باشد گرچه آمارهای اعلامی از سوی سازمان آمار داده های دیگری را اعلام می کند که آمار توسط مردم کهگیلویه و بویراحمد آمار اشتباه اعلام شد ( مطالعه گزارش میدانی از بیکاری در اینجا


همانطور که در جلسه شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد که در تاریخ 25 آبان ماه امسال تشکیل شد و نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از این آمار گله کرد و گفت : این آمار را قبول ندارم.


زارعی تاکید کرد: آمار بیکاری که در استان رسماً اعلام می‌شود رقم بسیار بالاتری است.

اما جای تامل است که مشخصه سازمان آمار از کجا نظرسنجی کرده است که به چنین آمار دست یافته است و آیا امکان دارد که مدیران استانی برا سرپوشاندن بر کم کاری های خودشان در استان به دادن آمارهایی اکتفا کنند که نرخ بیکاری در استان را کاهشی اعلام کند.

به هر حال بیکاری معضلی است که سایه شوم خود را بر سر جوانان کهگیلویه و بویراحمد انداخته و همانند هوای آلوده روز به روز عرصه را برآنها تنگ می کند که با عوارضی همچون افسردگی، غرق شدن در فضای مجازی، روی آوردن به اعتیاد و ... همراه بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی 20 مهر امسال پرده از واقعیت هولناکی در استان برداشت و  گفت: در حال حاضر حداقل پنجاه درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه های استان بیکار هستند بیکاری در کشور در یک رده حرکت می کند رکودی که در گذشته بر جامعه حاکم بود بر روی بیکاری تاثیر منفی داشته است.


این در حالی است که مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد 25 مهرماه امسال با اشاره به آمار بیکاری گفت: براساس آخرین آمار در تابستان سال ۹۶ نرخ بیکاری در استان به ۱۰.۸ درصد رسید. 

این آمار نشان می دهد که بصورت حدودی از هر 10 نفر یک نفر بیکار است در حالی که اگر به گزارش "( مطالعه گزارش میدانی از بیکاری در اینجا ) " مراجعه کنید می بینید که مردم چنین آماری را خلاف واقع می دانند و این درحالی است که بهترین آمار برای هر فرد در نظر گرفتن خانواده، دوستان و اطرافیان خودش است که به وسیله آن می تواند در یک جامعه آماری کوچک به یک آمار نسبی دست یابد.

به هر حال امروز طی حکمی از سوی وزیر کار، «پروانه نیکمرام» به عنوان مدیرکل ادراه کار، تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد منصوب شد.

اداره کار به عنوان اداره ای که بزرگترین مشکل استان پیش روی آن قرارگرفته است می تواند عزم جدی خود را در جهت رفع این معضل پیش بگیرد که حال باید ببینیم که آیا با تغییر در سطح مدیریتی این اداره موضوع اشتغال که یکی از دغدغه های اساسی استان است تا چه مرحله پیش خواهد رفت و انتظاری که از استاندار جدید در موضوع اشتغال وجود دارد تا کجا برآورده می شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی