نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. آذر 1396 - 10:30
عمده صحبت این دو خانواده معلول باشتی داشتن شغل بود که سختی و مشقت این زندگی را کمتر کنند و حداقل بتوانند وسایل مورد نیاز این معلولان را فراهم کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل : به نقل از پایگاه خبری تحلیلی  باشت نیوز؛  روز جهانی معلولین از سال ۱۹۹۲ که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام شد، هر ساله در ۳ دسامبر برگزار می‌شود.

 

به مناسبت روز جهانی معلول فرماندار باشت,رئیس بهزیستی ,بخشدار مرکزی ورئیس اداره کار شهرستان باشت صبح امروز از دو خانواده معلول این شهرستان بازدید کردند.

معلولان باشتی

در این بازدید خانواده های معلولان از سختی نگهداری از معلولان صحبت کرده و نداشتن مسکن یکی از مشکلات اساسی این خانواده بود.

 

در این چند سال که مردم به سختی امرار و معاش می کنند داشتن معلول در خانواده سختی زندگی را دو چندان می کند و این امر نیازمند حمایت ویژه از سوی دولت است.

 

با نبود مدارس مخصوص برای معلولان در استان کهگیلویه و بویر احمد این افراد مجبور به سفر به استان های هم جوار مانند فارس،اهواز و دیگر استان ها هستند که خانواده های معلولان باشتی نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

معلولان باشتی

عمده صحبت این دو خانواده معلول باشتی داشتن شغل بود که سختی و مشقت این زندگی را کمتر کنند و حداقل بتوانند وسایل مورد نیاز این معلولان را فراهم کنند.

 

نکته جالب در این بازدید این بوده که معلولان وقتی رئیس اداره بهزیستی و پرسنل آن را دیدند با آنها رو بوسی کردند، ولی به دلیل آشنا نبودن  فرماندار باشت با آنها تنها با فرماندار دست دادند.

 

این این بازدید رئیس اداره بهزیستی شهرستان باشت نیز از مشکلات این خانواده های معلول گزارشی ارائه کرد .

 

معلولان باشتی

رئیس اداره بهزیستی شهرستان باشت در حاشیه این بازید در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری باشت نیوز گفت: تعداد 250نفر مددجوی بهزیستی این شهرستان هستند و 193 نفر نیز پشت نوبت برای تحت پوشش بهزیستی هستند.

 

وی افزود:  19نفر از این مددجویان دارای دو یا چهار معلول هستند.

 

بهگام بازیار اظهار کرد: برای درمان معلولان تحت پوشش و ایاب و زهاب آنها به ترتیب 44میلیون ریال و 50میلیون ریال هزینه شد.

 

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی