نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. آذر 1396 - 8:30
شاهرخ کناری: افرادی که در حال حاضر ورود به بحث انتخاباتی دارند قطعا این افراد به مهره سوخته تبدیل خواهند شد، استانداری و فرمانداران وارد عمل شوند و به این غائله پایان دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ در دورانی زندگی می کنیم که فضای مجازی بر فضای حقیقی چیره گردیده و تقابل چهره های حقیقی در مقابل رسانه های اینترنتی رنگ باخته است. در یک بازیابی میدانی از نحوه عملکرد رسانه های خبری و کم و کیف انها در بعد رسالتی که بر دوش آنها واگذار گردیده است نشانه فرار ازاخلاق و هم اندیشی در جهت تعالی و رشد تفکرات اجتماعی موج می زند.

 

ورود رسانه ها به مبحث سیاست و به خدمت درآمدن مطامع احزاب یکی از نشانه های از منزلت افتاده مقام ارزشی رسانه ها است که این روزها در بدترین حالت خوددست و پا می زند. مجوز بیش از حد استاندارد امتیاز رسانه ای وعدم نظارت کافی در فضای مجازی از دلایل رو به خطا رفته این مقوله می باشد که جامعه سیاسی و اجتماعی  را با چالش بزرگ شک و تردید در وادی راست آزمایی مواجه ساخته است.

 

استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استانهای کمتر توسعه یافتگی در سطح کشور می باشد که رشد رسانه ها بنا به مقتضیات زمانی و مکانی زودتر از موعد مقرر فزونی یافته است. استقرار فضای رسانه ای در این استان هنوز نتوانسته است به وظیفه ذاتی خویش که بیشتر در خدمت رسانه ای کردن محرومیت این استان بی برخوردار از امکانات پیشرفته باشد و بیشتر به عنوان بلندگوی رسانه های حزبی تنها به فکر مطامع سیاسی خود می اندیشند.

 

شاهرخ کناری در گفتگو با چهارفصل گفت: تعدد خبرگزاری های استانی همراه شده با هم پوشانی و تناقض گویی و گاهی  خبر مورد نظر از منبع مشخص نشات نمی گیرد و به شایعات چنان دامن می زنند که موجب تشویش اذهان عمومی می گردد. اگر ما دوتا سایت خبر مورد اعتماد داشته یاشیم  بهتر از این است که بیست سایت خبرگزاری دارا باشیم که وقت مردم را می گیرند، به شایعات دامن می زنند، باعث تفرقه افکنی و منافع شخصی، حزبی و جریانی را در نظر می گیرند.

 

 مدیر پدافند غیرعامل ادامه داد: کاش دو تا سایت مورد نظر اعتماد مردم در سطح استان اطلاعات صحیح و سالم را به مردم بدهند و مردم هم در مقابل اطلاعات سایت خبری های مورد نظر را بالا ببرند. شخصا وقتی تلگرام خودرا باز می کنم شاهد تعداد کثیری از سایت های خبری هستم که اکثر خبرهایشان هم پوشانی دارد و به عنوان خبری را که صدا و سیما منتشر کرده است اکثر این خبرگزاری ها هم منتشر می کنند.

 

وی یادآور شد باید این خبرگزاری ها در مسائل ریز و مشکلات مردم دقیق تر بشوند تا با اطلاع رسانی به موقع کمک شایانی به این مردم بنمایند. و اگر در این راه سایت های خبرگزاری با نظارت کافی ساماندهی شوند خیلی خوب است. در روستایی مثل کریک که یک روستای گردش پذیر و توریستی است  دچار ضعف اینترنتی است

 

کناری گفت: در بحث جنگ سایبری که پنجمین جنگ برتر دنیا می باشد ما نمی خواهیم با پیش کشیدن این موضوع باعث تشویش اذهان عمومی شویم چون جنگ سایبری مورد نظر در بحث حمله به سایت های هسته ای و غیره می باشد. این بحث هم روی باورهای فرهنگی و بحث فضای مجازی تاثیر ویژه ای گذاشته است. وقتی یک نفر را وا می دارند تا به زبان فارسی نماز بخواند، این را می خواهد در عمل برساند که اعراب را ما قبول نداریم و هنگامی که به این موضوع فکر می کنیم که خدای ما یکی  و قرآن و پیامبر ما واحد است و درست است شاید در سیاست با اعراب اختلاف داریم ولی اینکه در فضای مجازی با زبان فارسی نماز خواندن این ها همه از مشکلات فضای مجازی سرچشمه می گیرد که حتی روی باورهای دینی و اعتقادی ما می تواند اثر بگذارد که این از آسیب های فضای مجازی می باشد.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: ما مرز زمینی مشخصی داریم و مرزهایمان رصد می شود اما در فضای مجازی مرز مشخصی نداریم و متاسفانه در این حوزه مجازی تا ناکجاآباد مرز ما است و وقتی مرزی مشخص نباشد از هر طرف احتمال وارد شدن آسیب وجود دارد و بخصوص در کشورهای در حال توسعه که گرفتار این قضیه شده اند.

 

مدیر پدافند غیر عامل بیان نمود: آسیب های اجتماعی در استان ما مثل خودکشی، طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی در سال های اخیر رشد بسیار زیادی داشته است. زمانی که استان ما در زمینه طلاق در سطح کشور رتبه آخر را داشت و در بحث ازدواج رتبه اول را داشتیم  الآن در بحث طلاق برابری می کند با کلان شهرها که از هر 5 ازدواج یک و نیم مورد طلاق در استان داریم، ازدواج به رتبه آخر تنزل نموده و خودکشی هم به همین شکل رو به رشد می باشد.

 

وی راجع به تبلیغات زود هنگام انتخاباتی گفت: افرادی که در حال حاضر ورود به بحث انتخاباتی دارند قطعا این افراد به مهره سوخته تبدیل خواهند شد. با توجه به اینکه الآن موقع فضای انتخاباتی نیست و تا دو سال دیگر هم وقت هست و کسانی که با عجله و از روی ناآگاهی  تبلیغات انتخاباتی را در فضای رسانه ای شروع می کنند اشتباه می کنند و قطعا این فضا تا دو سال دیگر به ضررش تمام خواهد شد.

 

شاهرخ کناری در پایان توصیه نمود: اگر برای یک بار استاندار و یا جانشین وی فردی را بخاطر تبلیغات زود هنگام از انتخابات محروم می کردند قطعا چنین مشکلاتی در سطح استان نخواهیم داشت. یک بار یک چهره شاخص را که حقوق مردم را زیر پا می گذارد و با بی توجهی به این اینکه موعد مقرر و اعلام شده را از طریق وزارت کشور عمل نمی کند، اگر هیئت اجرایی فرمانداری ها  راجع به این پدیده تصمیم می گرفتند دیگر شاهد چنین برنامه های زود هنگام تبلیغاتی در سطح فضاهای رسانه ای و مجازی استان نداشتیم.

انتهای پیام /

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی