نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

21. آذر 1396 - 16:07
پارتی بازی فساد اداری شاخص در کهگیلویه و بویراحمد است که به یکی از معضلات اصلی این استان تبدیل شده است به طوری که در هر کوی و برزن وارد شوید اگر گلایه ای وجود داشته باشد کمترین آن پارتی بازی است که نارضایتی اکثر شهروندان یاسوجی را به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های کشور ایران است. مرکز آن شهر یاسوج است و با مساحتی حدود ۱۶هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی نسبتاً مرتفع و کوهستانی دارای طبیعتی بکر و زیبا است.

این استان از نظر جمعیت و مساحت از استان‌های کوچک ایران است و درهر دو مورد دارای رتبه ۲۸ در بین سی و دو استان می‌باشد. بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهرستان استان، شهرستان بویراحمد به مرکزیت یاسوج می‌باشد.

براساس سرشماری سال 95 جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد 713 هزار و 52 نفر اعلام شد.

پارتی بازی فساد اداری شاخص در کهگیلویه و بویراحمد است که به یکی از معضلات اصلی این استان تبدیل شده است به طوری که در هر کوی و برزن وارد شوید اگر گلایه ای وجود داشته باشد کمترین آن پارتی بازی است که نارضایتی اکثر شهروندان یاسوجی را به دنبال دارد.

استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد  شهریور ماه امسال گفت:رابطه بازی و فامیل گرایی از رایج ترین فسادهای اداری در استان است.

این نشان می دهد مسائل قومی و قبیله ای که همواره به عنوان یکی از معضلات اصلی در حوزه های مختلف استان بوده است در این حوزه نیز وارد شده است و سایه خود را بر سیستم اداری استان افکنده است.

این روزها از هرکدام از مردم کهگیلویه و وبویراحمد سراغ بگیرید یکی از معضلات اصلی استان را رابطه بازی و فامیل بازی در برخی ادارات و نهادهای استان می دانند و در نظرسنجی سایت چهارفصل نیز این موضوع قابل نمایش است.

حتی استخدام ها نیز در استان با توجه به مسائل فامیلی و رابطه بازی صورت می گیرد که هر از چند گاهی رسانه های استان پرده ی جدیدی از این استخدام ها را کنار می زنند. این موضوع حتی تا جایی پیش رفته است که برخی خبرها حکایت از استخدام های فله ای خانوادگی و قومیتی در استان خبر می دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد آذر ماه امسال با اشاره به استخدام‌های فامیلی در برخی ادارات استان، گفت: پسرخاله، دخترخاله، برادر و خواهر توسط بعضی مدیران در ادارات به کار گرفته شده است، به همین کارمندان که فامیل‌تان هستند فشار بیاورید تا کار مردم را انجام دهند.

اما چیزی که بیشتر از همه قابل توجه است منشا این معضل است که به مسئولین رده بالای استان برمی گردد و شاهد این هستیم که مسئولین رده بالای استان تا حد نمایندگان به این موضوع دامن زده و نفوذ خود را در ادارات با بکارگیری نیروها افزایش می دهند.

حال باید نشست و دید که استاندار جدید کهگیلویه وبویراحمد که خود را مبارز با جهت گیری قومی و قبیله ای می داند، با این موضوع که یکی از خواسته های اصلی مردم کهگیلویه و بویراحمد است چگونه برخورد خواهد کرد؟

تا زمانی که شاهد از بین رفتن اینگونه روابط در ادارت و استان نباشیم باید چشم از پیشرفت این استان نیز بست و باید به انتظار فرار مغزهای این استان به استان های همجوار و مرکز کشور نشست.

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی