نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. آذر 1396 - 20:04
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از اختصاص 200 میلیارد تومان تسهیلات برای تقویت زیرساخت های کارگاهی و تحقیقاتی مراکز سطح کشور از محل بودجه سال 97 خبر داد و آموزش مهارت های خاص را مهمترین ماموریت این دانشگاه عنوان کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل عصر امروز نشست خبری رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور با حضور اصحاب رسانه در محل این دانشگاه در یاسوج برگزار شد .

 

در ابتدای این جلسه محمدحسین امید با اشاره به ظرفیت های موجود در دانشگاه علمی کاربردی گفت:بر اساس تفاهم نامه ای که با استانداری داشتیم، برحسب نیازها و ظرفیت های استان که شناسایی آن ها بر عهده مدیران استانی است ، تامین این نیازها بر عهده دانشگاه علمی کاربردی خواهد بود و این آمادگی در زمینه حل نیازهای استان در این دانشگاه وجود دارد .

وی افزود : در حال حاضر در کل کشور حدود 850مرکز فعال داریم که تعداد 500 هزار دانشجو و 15 هزار مدرس نیز در سطح کشور داریم و در استان کهگیلویه و بویراحمد 11 مرکز فعال وجود دارد که تعداد 6 هزار دانشجو در این مراکز تحصیل می کنند و میانگین تعداد دانشجویان در مراکز استان کهگیلویه و بویراحمد ، 500 نفر بوده که نسبت به جاهای دیگر آمار خوبی است .

امید در ادامه گفت :نیازهای استان را در حوزه های کشاورزی ، صنعت ، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر می توانیم تامین کنیم .

 

وی در ادامه به اهداف پیش روی این دانشگاه اشاره کرد و افزود : دو هدف گذاری را برای سال 96 انجام داده ایم که در حال پیگیری آن هستیم و شامل ارتقای کیفیت و ماموریت گرایی است .

امید ادامه داد : در راستای ارتقای کیفیت ساختار دانشگاه اصلاح شد و معاونت نظارت در دانشگاه به منظور نظارت بر عملکرد دانشگاه ایجاد شده است و در زمینه ماموریت گرایی نیز بنای ما بر این است که مراکز در زمینه های تخصصی مورد قبول خودشان کار کنند یعنی اگر مرکزی در زمینه فرهنگ و هنر کار می کند ، در همین زمینه دانشگاه را توسعه دهند .

 

وی افزود : ماموریت دانشگاه علمی کاربردی آموزش مهارت های خاص است و در زمینه پژوهش درصدد راه اندازی مراکز نوآوری و رشد هستیم و با ارائه تسهیلات به دانش آموختگان ان ها را به سمت شرکت های دانش بنیان و بازار کار هدایت می کنیم .

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از تخصیص 200 میلیارد تومان تسهیلات برای دانشگاه ها و مراکز علمی کاربردی سطح کشور جهت تقویت زیرساخت ها و مجتمع های کارگاهی از محل بودجه سال 97 خبر داد .

 

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در موضوع افزایش شهریه دانشگاه علمی کاربردی گفت : میزان افزایش شهریه دانشجویان حدود 10 درصد بوده است که این مقدار برای سال آینده نیز ثابت خواهد بود که البته میزان تورم در افزایش شهریه بی تاثیر نخواهد بود .

امید از ارائه تسهیلات پرداخت شهریه از 30 الی 40 درصد به دانشجویان مهارتی این دانشگاه خبر داد .

 

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور از این دانشگاه به عنوان نزدیک ترین دانشگاه به دانشگاه های نسل سوم یاد کرد .

 

امید در پایان گفت : با هماهنگی ستادکل نیروهای مسلح ، قرارگاه مهارتی برای افزایش مهارت سربازان در طول دوره خدمتشان راه اندازی شده است .

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی