نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. آذر 1396 - 22:25
شورای اداری شهرستان بهمئی با موضوع بررسی آخرین وضعیت پروژه های عمرانی شهرستان با حواشی جالبی همراه بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل ازآوای ماغر؛ نشست شورای اداری شهرستان بهمئی عصر امروز با موضوع بررسی وضعیت پروژه های عمرانی در سالن اجتماعات فرمانداری در شهر لیکک برگزار شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی در این نشست ابتدا به تشریح آخرین وضعیت پروژه ورودی شهر لیکک پرداخت.

علی خوبی نژادیان گفت: پروژه زیرسازی و آسفالت جاده ورودی شهر لیکک 60 درصد پیشرفت دارد.

وی با بیان اینکه زمان بندی پروژه 18 ماه است، افزود:تاکنون به میزان 50 میلیارد ریال عملیات اجرایی صورت گرفت اما هیچ اعتباری برای آن تخصیص داده نشد.

خوبی نژادیان تصریح کرد: با این حساب پروژه دیرتر از موعد زمان بندی و به احتمال زیاد تا هفته دولت در سال آینده به بهره برداری برسد.

رئیس اداره راه و شهرسازی بهمئی در ادامه گفت:پروژه دوم ما که نیمه فعال است، پروژه آسفالت معابر  شهر لیکک است که 24هزار  متر آسفالت و 30 هزار متر دیگر آماده است، مبلغ قراردارد 4میلیارد و مدت 9 ماه است.

خوبی نژادیان خاطرنشان کرد:پروژه زیرسازی و آسفالت 22 روستای شهرستان که از دهه فجر سال گذشته آغاز شد، 30درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما به علت کمبود اعتبار پروژه تعطیل است و با این شرایط در مدت پیش بینی شده به بهره برداری نمی رسد.

رئیس اداره گاز شهرستان بهمئی در این نشست گفت: پروژه گازرسانی به سرآسیاب و ممبی در مرحله دعوت از شرکت های بزرگ برای شرکت در مناقصه جهت واگذاری می باشد.

فتحی افزود: پیمانکار پروژه گاز رسانی به کت و روستاهای تابعهمشخص شد اما در این پروژه بر روی حریم جاده با اداره راه مشکل داریم .

وی خاطرنشان کرد: اگر حریمی که اداره راه می گوید، رعایت شود، نمی توان برای اجرایی شدن پروژه کاری کرد.

فتحی با اشاره به انتقال خط لوله فلزی از داخل شهر لیکک و مشکلات ایجاد شده، گفت: بعضی از کارها از عهده اداره شهرستان خارج است ؛اگر لوله پلی اتیلن بود خودمان هم می توانستیم در شهرستان مشکل را حل کنیم اما لوله فلزی با شرایط فعالی غیر قابل جابجایی است .

رئیس اداره منابع آب شهرستان بهمئی در این نشست از آغاز مجدد پروژه آبرسانی به شهرلیکک از سد کوثر خبر داد.

محسن افزوی تصریح کرد: این پروژه بعد از توقف 6 ماهه و با تلاش مسئولان در رفع معارض اراضی مسیر خط لوله، دوباره آغاز بکار کرد.

وی گفت:پروژه آبرسانی به شهر لیکک 50درصد از نیاز آب شهرستان را تامین می کند که تاکنون 34 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

افروزی به مشکلاتی که سد راه احرای پروژه هستند، اشاره کرد و گفت: در بحث تامین لوله با وجود قراردادهای موجود و  تخصیص اعتبار برای آن کارشکنی می شود.

وی افزود:مطالعات سد قلات و سرآسیاب تمام شد که انتظار داریم مسئولان در کمیته برنامه ریزی شهرستان برای سال آینده برای آن بودجه در نظر بگیرند.

رئیس اداره منابع آب از آماده بودن مخزن 15هزار متر مکعبی شهر لیکک برای واگذاری به اداره آبفای شهری و رفع مشکل آب شرب این شهر خبر داد و افزود: آبفای شهری میلی به تحویل مخزن از خود نشان نمی دهد.

رئیس اداره آبفای شهری لیکک به سخنان افروزی واکنش نشان داد و گفت: اداره کل آبفای شهری در تحویل موقت یک مخزن در گچساران با مشکل مواجه  شد و به همین دلیل گفتند که این پروژه را تحویل نمی گیریم.

مختاری با بیان اینکه اگر مخزن ترک یا نشت داشت مسئول آن کیست؟تصریح کرد: می گویند مخزن باید دو سال آب گیری شود، اگر مشکل نداشت به طور موقت تحویل می گیریم.

رئیس اداره منابع آب بهمئی در واکنش به مسئولان آبفای شهری گفت:شرکتی که این پروژه را پشتیبانی می کند، شرکتی معتبر است که با شرکتهای اروپایی در پروژه های بین المللی همکاری دارد.

افروزی بحث دو سال تست برای تحویل مخزن را بهانه بنی اسرائیلی خواند و افزود:

 ما از سال گذشته که بخشی از این مخزن را آبگیری کردیم، تنها دو میلیمتر کاهش سطح داشت که آن هم به خاطر تبخیر بود.

افروزی در پایان گفت: با توجه به کمبود آب در شهرستان، اگر این مخزن زمستان امسال آبگیری نشود، ما تابستان سال آینده به مشکل بر می خوریم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی