نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. آذر 1396 - 14:29
بازار دست گرمی همراه با بیرون کشیدن پول از جیب طیف هیجانی مردم بخصوص قشر جوان باعث می شود که سلامت روح و روان در مقوله اخلاق مداری به کسالت افتد و این معضل به صورت قارچی در کنار نمایشگاههای فصلی در سطح شهرستانها قابل مشاهده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ امروز در گوشه و کنار کشور بخصوص در شهرستانهای کمتر توسعه یافته  شاهد گشایش غرفه های هیجانی با سرکیسه کردن مردم ساده اندیش، سود کلان و بادآورده ای را به جیب می زنند.

وقتی در بطن موضوع کنجکاوتر می شویم بوضوح در می یابیم که این نوع بازی ها با شرط  و شروط از قبل  وضع  شده  به بازی قمارگونه نزدیک تر می گردد که با پیش شرط های از قبل بسته شده طرفین ملزم به رعایت مفاد آن می گردند.

در رسالت مسلمانی  و آنچه در منشور اخلاقی مردم دین پرست قابل توجه می باشد همانا اعتقاد ایمان  و عملی و پایبند بودن به تمامیت حریم های مذهبی که در قالب توضیح المسائل بصورت تشریح منتشر گردیده است.

بازار دست گرمی همراه با بیرون کشیدن پول از جیب طیف هیجانی مردم بخصوص قشر جوان باعث می شود که سلامت روح و روان در مقوله اخلاق مداری به کسالت افتد و این معضل به صورت قارچی در کنار نمایشگاههای فصلی در سطح شهرستانها قابل مشاهده است.

سهل انگاری بعضی از دستگاهها در برخورد با این پدیده می تواند در آینده به دیگر ملاک های اعتقادی ما ضربه ای سنگین وارد نماید که  با به هیچ وجه قابل چشم پوشی نخواهد بود. این نوع بازارهای دست گرمی برای مردم نوعی موج سواری برای ورود به مراحل بعدی است که در لفظ کلام به قمار تعبیر می گردد.

اگر بخواهیم این نقیصه اجتماعی را از دو بعد مادی و اخلاقی مورد ارزیابی قرار دهیم می بینیم که این کار، ظریف وار برای دیگر مکاسب های بعدی جای پایی باز می کند تا جایی که سلامت یک اجتماع را در طول زمان به خطر می اندازد.

در این غرفه ها انواع رقابت بر روی مقدار وجه نقد آنقدر هیجان انگیز است  که فرصت رقابت را برای دیگر مراجعه کنندگان بسیار سخت می نماید. تنوع پذیری و فرصت از دست دادن برای بدست آوردن فرصتی دیگر در این دست گرمی آنقدر ازدحامی را ایجاد می کند که در عرض چند دقیقه جیب مردم را بدون هیچ و پوچ سرکیسه می کنند و قصه باختگان این حدیث همان مردمی هستند که علاوه بر وقت، سرمایه شان هم بر باد فنا می رود.

آنچه در این بین بیش از پیش به چشم می خورد استقبال بیشتر مردم بود که برای شکستن لیوان های شیشه ای سر از پا نمی شناسند و بعد با حالت مغموم و ناامید از همه جا که اکثرا با شکست مواجه گشته است و این جایگاه  شکست احساسات کاذب را مایوس وار  ترک می کنند.

به نظر می رسد مسئولین و متولیان امر در برخورد با این پدیده که نرم آسا در جامعه در حال پدیدار شدن است دچار سستی گردیده اند و روند رو به  رشد این  معضل می تواند جای پایی برای فرصت طلبان باز نماید که در ادامه کار به هیچ امر اخلاقی پایبند نخواهند بود.

انتهای پیام /

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی