نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. آذر 1396 - 9:30
استاد دانشگاه و کارشناس صدا و سیما گفت: افرادی که زیر 24 سال ازدواج کرده اند دچار طلاق هیجانی و حدود 70/. از زن و شوهرهایی که زیر 27 سال ازدواج کرده اند دچار طلاق عاطفی شده اند، خستگی عاطفی یعنی اینکه زن و شوهر کنار همدیگر هستند ولی باهم دیگر حرف نمی زنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ همایش بزرگ تربیت جنسی با حضور نبی فتاحی کارشناس و مدرس دانشگاه شب گذشته در سالن حکیم جرجانی برگزار شد.

نبی فتاحی گفت: اولین دوره تربیت جنسی دوره  پیش دبستانی است دومین دوره تربیت جنسی دوره قبل از نوجوانی و سومین دوره تربیت جنسی دوره قبل از ازدواج می باشد، متاسفانه در ایران تنها دوره ای که آموزش داده می شود دوره تربیت جنسی قبل از ازدواج است.

وی افزود: بعضی از مردم فکر می کنند خیلی نیاز به آموزش در این زمینه ها نیست چون فکر می کنند خودشان در مساله جنسی فوق العاده ماهر هستند و نیاز به طرح چنین مسائلی نیست.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: ما وازه ای در روانشناسی داریم بنام "هویت جنسی" ، وازه دیگری به اسم "کلیشه جنسی" و یک واژه به نام نقش جنسی است. این سه واژه را والدین وظیفه دارند به بچه هایشان آموزش بدهند. اولین واژه هویت جنسی یعنی از دوره سه سالگی به بعد چون تا قبل از سه سالگی کودک به هویت جنسی نرسیده است.

کارشناس روانشناسی گفت: دومین واژه  تحت عنوان "کلیشه جنسی" که جامعه به ما آموزش می دهد؛ یعنی آن عقایدی که در جامعه وجود دارد دال براینکه اگر دختری با تفنگ و یا ماشین بازی کند و یا پسر با عروسک بازی کند متاسفانه این فرهنگ در جامعه ما جا افتاده که تو یک دختر حق نداری با تفنگ و یا تو پسر اجازه نداری با عروسک بازی بکنی، یعنی هر کسی حق دارد با وسایل مربوط به جنسیت خودش بازی بکند و با این کار داریم احساس را از کودک خود می گیریم.

نبی فتاحی ادامه داد: در دوران 40 تا 60 سالگی بعضی از مردان می خواهند ویژگی های زنانه را در رفتار خودشان بیشتر نمایان بکنند و برعکس زن ها هم همینطور. در ذات انسان ها چنین است که در یک دوره زمانی ما علاوه بر رفتار جنسیت خودمان رفتارهای جنسیت مقابل را از خود بروز می دهیم.

وی اشاره کرد: ما به عنوان والدین وظیفه داریم در کودکانمان حالتی را ایجاد نماییم تحت عنوان نقش جنسیتی به این معنا اگر من در دوره سه تا شش سالگی قرار گرفتم رفتاری را انجام بدهم که جنسیت من را نشان بدهد و همینطور رفتاری را در سنین نوجوانی و جوانی از خودم بروز بدهم که جنسیتم را نشان بدهم و در ارتباط با اینکه با فردی که قرار است ازدواج کنم رفتاری داشته باشم که متناسب با جنسیت خودم باشد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: 40/. افرادی که زیر 24 سال ازدواج کرده اند دچار طلاق هیجانی و حدود 70/. از زن و شوهرهایی که زیر 27 سال ازدواج کرده اند دچار طلاق عاطفی شده اند. خستگی عاطفی یعنی اینکه زن و شوهر کنار همدیگر هستند ولی باهم دیگر حرف نمی زنند و اگر خستگی عاطفی برطرف نشود تبدیل به طلاق عاطفی می گردد.

این روانشناس ادامه داد: بعد از طلاق عاطفی، طلاق واقعی صورت می پذیرد که باید هر کدام از ماها این آموزش ها را ببینیم تا در ادامه مسیر زندگی دچار مشکل نشویم. اگر تربیت جنسی در دوران ابتدایی صورت نگیرد باعث آگاهی های زود رس و یا همان بلوغ زود رس می شود و یا باعث می شود یک سری کج فهمی ها ایجاد گردد  و باعث این همه سوء استفاده جنسی  از بچه ها  در کشور انجام می شود که اکثر سوء استفاده های جنسی توسط افراد آشنا و فامیل صورت می پذیرد.

وی ذکر کرد: آموزش تربیت جنسی از بلوغ  زود هنگام ممانعت بعمل می آورد، طبق تحقیقات بعمل آمده بچه های این دوره زمانه روزانه حدود 60 گیگابایت اطلاعات وارد مغزشان می کنند، یعنی این برابر با 90 فیلم سینمایی در روز است.

نبی فتاحی در این همایش با اشاره به مسائل جنسی تربیت خانواده گفت: متاسفانه در کشور طبق تحقیقات چیزی بالای 60 درصد از مراحل جنسی را از همسالان یاد می گیرند و باید قبل از اینکه بچه به بلوغ برسند خانواده باید این موارد دا آموزش بدهند.

وی افزود: آموزش تدریجی توسط والدین به عنوان مایه کوبی استرسی می تواند فرزند را در ارتباط عاطفی و دوستانه واکسینه نماید.

این استاد دانشگاه بیان کرد: ما باید لمس خوب، لمس بد و لمس گیج کننده را به فرزندانمان آموزش دهیم.

فتاحی در ادامه با بیان اینکه ما دو نوع راز خوب و بد داریم که باید به بچه هایمان آموزش بدهیم، گفت: آمارها نشان می دهد که روزانه بیست مورد کودک آزاری در کشور داریم که در بعضی آمارهای دیگر این مورد ده برابر می شود.

وی افزود: نحوه احساس و رفتار مناسب با احساس را باید به کودکان آموزش بدهیم تا در مواجهه با موارد جنسی به مشکل برخورد نکنند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: ملاکهای ازدواج در ایران ملاکهای درستی نیست و بعضی این ازدواج ها بخاطر پول، جایگاه اجتماعی و چهره صورت می پذیرد.

وی با اشاره به موضوع ازدواج گفت: بعد از ازدواج عشق بوجود نمی آید و اگر قرار است کسی عاشق شخصیتی کسی شود باید قبل از ازدواج صورت بپذیرد.

فتاحی ابراز داشت: قرار نیست همه مهندس و دکتر باشند تا با وی ازدواج نماییم و باید با کسی ازدواج نماییم که دارای شخصیت وجودی باشند.

وی افزود: در مقابل یک ازدواج سه طلاق داریم که اکثرا بر میگردد به توان ارتباط جنسی که بدلیل خوب آموزش ندیدن و خوب ارتباط برقرار نکردن صورت می پذیرد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اوج لذت روابط تا سن بیست سالگی و ازدواج در زیر بیست سالگی سم است.

وی در پایان گفت: وقتی در زیر بیست سالگی ازدواج صورت می پذیرد بیشتر با جنبه هیجانی صورت می پذیرد و بعد از بیست سالگی بیشتر بر اساس عقلانیت است.

انتهای پیام /

دیدگاه‌ها

بسیار عالی و سازنده بود

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی