نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

28. آذر 1396 - 23:38
پیست اسکی کاکان که به جرات می توان گفت تنها پیست اسکی فعال جنوب کشور است هر ساله پذیرای گردشگران و مسافران زیادی برای بازیهای زمستانه است که به آنها نشاط و شادابی سفیدی زمستان را می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ استان چهارفصل کهگیلویه وبویراحمد همواره جاذبه های گردشگری خود را برای میزبانی گردشگران به نمایش می گذارد و پذیرای شیفتگان طبیعت و مسافرانی است که می خواهند دیدگان خود را با نگاه به طبیعت لذت بخشند.

با رسیدن به روزهای آخر پاییز و گذر از این فصل به زمستان شاهد تبدیل زردی طبیعت این استان به سفیدی بر کوهها و دامنه های آن خواهیم بود که همچون دیگر فصل های کهگیلویه و بویراحمد، طبیعت تماشایی را رقم می زند که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

کاکان، دهستانی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد ایران که مرکز این دهستان روستای منصورخانی است و این دهستان برای این استان بیش از پیش در فصل زمستان نام خود را بر سر زبان ها انداخته است به طوری که تفریح زمستانه در این روزها با نام بردن این دهستان عجین گشته است.

این جاذبه دیدنی که در 18 کیلومتری شهر یاسوج و در دامنه‌های رشته کوه زاگرس و قله دنا در ارتفاع 2850 متری از سطح دریا در نزدیکی روستای کاکان واقع شده است یکی از زیباترین پیست‌های اسکی کشور محسوب می‌شود.

پیست اسکی کاکان که به جرات می توان گفت تنها پیست اسکی فعال جنوب کشور است هر ساله پذیرای گردشگران و مسافران زیادی برای بازیهای زمستانه است که به آنها نشاط و شادابی سفیدی زمستان را می دهد.

این پیست نسبتا وسیع ۱۵۰۰ متر طول و ۶۰۰ متر عرض دارد و امکاناتی نظیر تله اسکی بشقابی، پیست کوب، خوابگاه و رستوران دارد، همینطور مربیان با تجربه محلی در طول فصل به آموزش اسکی می‌پردازند. این پیست تنها پیست اسکی فعال در نیمه جنوب کشور با ارتفاع ۲۸۵۰ متر از سطح دریا است.

پیست اسکی کاکان از اوایل دی ماه تا اواخر اسفند ماه قابل استفاده است. میزان بارش برف در این منطقه قابل توجه است و گاه تا 3 متر نیز می رسد. پیست دارای پیست کوب است. این مجموعه ورزشی که یکی از 30 پیست اسکی فعال کشور است به سبب واقع شدن در ارتفاعات هیجان انگیز دنا و همچنین نزدیکی به استانهای گرم جنوبی ، به عنوان یکی از گردشگرپذیرترین اماکن تفریحی زمستان در جنوب کشور به شمار می آید . 

به دلیل  بارش برف فراوان در پاییز و زمستان و سرد بودن اقلیم منطقه ، این پیست در 5 تا 6 ماه از سال پوشیده از برف است و در روزهای تعطیل عده زیادی از گوشه و کنار کشور به ویژه از استان های اصفهان ، فارس و خوزستان برای اسکی و استفاده از تله اسکی بهره مندی از طبیعت این پیست خود را به یاسوج می رسانند .

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا