نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. دى 1396 - 8:29
تعطیل شدن شرکت های کارآفرین و کارخانجات زود بازده ، باعث افت رونق اقتصادی و همچنین خروج صنعت از چرخه تولید و اشتغال شده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ با رشد تورم اقتصادی و از رونق افتادن چرخه اقتصادی صنعت در ایران، متاسفانه با تعطیل شدن اکثر کارخانجات و کارگاههای اشتغال زا رکود بیکاری و افت  شدید کالاهای ایرانی در بازار روزهای کسالت واری را سپری می نماید.

در همین راستا با یک بازدید میدانی از شهرک صنعتی بلکوی یاسوج به این مهم دست می یابیم که تعطیل شدن این شرکت های کارآفرین و کارخانجات زود بازده با ایجاد بازار کار حال و روز خوشی را سپری نمی کند و با بسته شدن اکثر این کارخانجات افت رونق اقتصادی در دو مقوله بازار کار و اشتغال و همینطور از چرخش افتادن چرخ های صنعت، قابل باور و مشاهده می گردد.

به نظر می رسد برای رهایی از این معضل فرآگیر نیاز به یک همت همگانی و برنامه های اصولی در جهت ترمیم زیرساخت های لازم را طلب می نماید تا باز شاهد چرخش رونق اقتصادی در دو حوزه تولید کالا و اشتغال زایی باشیم و از تب بیمارگونه بازار رونق اقتصادی و کار بکاهیم.

این پایگاه خبری با ورود به قضیه شهرک صنعتی یاسوج و تعطیلی اکثر واحدهای تولیدی و اشتغال زا و مطابق با گفته های شهروندان به این نتیجه رسیده است که قریب به 70 درصداین واحدها تعطیل و یا به صورت نیمه تعطیل درآمده است.

بنا به گفته ها، همچنین مردم ساکن این شهرک دلایل عمده ای نظیر ورشکستگی، چک های فرم خورده و برگشتی و دلایل دیگری همچون سرمایه گذاری متولیان شرکت ها با بهره گیری وام های اتخاذی و سرمایه گذاری  در جای دیگر را از علل تعطیلی این شرکت ها و بیکار شدن کارگرها را عنوان نمودند.

به همین دلیل با تماسی که مدیرکل شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد برقرار کردیم چنین توضیح دادند: باید با رویکرد جدید و امید دادن به مردم در جهت احیای این شرکت های تعطیل شده گام برداریم.

وی ادامه داد: دلیل تعطیلی این واحدهای تولیدی و صنعتی را تحریم های اقتصادی، نوسانات نرخ ارز در دولت گذشته است و باید ریشه این علل را از بانک های عامل جهت تسهیلات سئوال نمود.

سهراب بنام گفت: بانک مرکزی با پایین آوردن نرخ سود  تسهیلات بانکی را از 24 درصد در حال کمک کردن به واحدهای صنعتی و تولیدی است و الآن دولت تلاش می کند که یارانه به این واحدهای تولیدی پرداخت نماید و در حال حاضر بحث برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای کمک به نرخ سود تسهیلات برای اشتغال روستایی و عشایری و این موارد کمک هایی است که دولت در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری به مردم ارائه می دهد.

به هرحال به نظر می رسد متولیان امر اقتصادی و توسعه واحدهای صنعتی باید در راستای سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با یک برنامه ریزی اصولی و مدون بازار رونق اقتصادی و اشتغال را برای مردم محروم این دیار چاره ای بیابند تا بیشتر از این سرمایه های و میهنی این کشور دچار رکود اقتصادی نگردد.

انتهای پیام /

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی