نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. دى 1396 - 14:13
ائمه جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد در خطبه های انی هفته نماز جمعه مسائل مختلف در حوزه استان، کشور و بین المللی را مطرح کردند و نسبت به گرانی و فشار اقتصادی بر مردم واکنش نشان دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ حجت الاسلام والمسلمین سید علی اصغر حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر یاسوج ضمن توصیه به رعایت تقوی، گفت: بنا بر روایات روش پرهیزگاران دو عمل ارزشمند است که صفت اول این است که  از فرصت هایی که برای آنها پیش می آید خوب ودرست استفاده می کند و صفت دیگر این است که از امکانات مادی برای سفر آخرت استفاده می کند یعنی هم از دنیاو هم از آخرت استفاده می کند.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم افزود: سه چیز انسان را کافر می کند که  مادیات و حرص آن، حسد و تکبر که حتی شیطان با عبادت 1000 ساله را هم زمین گیر کرد، از جمله آنهاست.

امام جمعه شهر یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه این هفته بیان کرد: چهارم دی ماه مناسبت حضرت عبدالعظیم حسنی را داریم که واجب السجده است و ولادتش را به همه مردم تبریک عرض می کنم.

وی با اشاره به ولادت حضرت عیسی (ع) افزود: متاسفانه کسانی که دم از پیروی آن حضرت می زنند از جمله. آمریکا چه جنایت هایی که انجام نمی دهند.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: ولادت حضرت عیسی (ع) را خدمت مسلمانان و میسحیان واقعی تبریک عرض می کنیم.

امام جمعه یاسوج با بیان روایتی از امام حسن عسکری (ع)  گفت: هرکس حق را رها کند، ذلیل و خوار خواهند شد و عزت در دستیابی به حق است.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: اولین آیه ای که بر پیامبر نازل شد درباره علم و سواد است که اهمیت علم و دانش را می رساندو بنابرای نهضت سواد آموزی خدمات زیادی را ارائه کرد.

وی افزود: فرانسه در یک هفته اجازه تشکیل دو جلسه به منافقینی داد که چندین هزار نفر از مسلمانان را به خاک و خون کشیدند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بیان کرد: آمریکا، اسرائیل و فرانسه به این نتیجه رسیدند که از طریق جنگ نمی تواند ملت ما را شکست دهد و به نفوذ روی آورده است و بهترین چیزی که تودهنی به اینها می زند، اتحاد و انسجام ماست.

وی افزود: رحلت عالم مجاهد آیت الله حائری شیرازی را به همه مردم خصوصا آیت الله ملک حسینی خواهرزاده وی تسلیت عرض می نمایم.

************************************************************

امام جمعه شهرستان لنده: دولت و قوه قضائیه در برابر قاچاق کالا باید پاسخگو باشند/موج کمر شکن گرانی ها باعث آزار مردم شده است

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان لنده، ضمن اشاره به مشکلات جامعه گفت: در آخرین فصل از سالی هستیم که به سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال نامگذاری شده است و منتظر تحقق وعده های مسئولان در خصوص تولید و اشتغال هستیم.

وی افزود: باید مسئولان در قبال تولید و حمایت از تولید باید گزارش دهنده چه چه حمایت های از تولید و اشتغال برای این جوانان صورت گرفته است.

امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد: کارخانه های ورشکسته و از چرخه تولید خارج شده چشم انتظار تحقق وعده های مسئولان هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش قاچاق کالا و کاهش میزان تولید در کشور دولت و قوه قضائیه باید در خصوص وضعیت قاچاق کالا نسبت به مردم پاسخگو باشند.

محمودی اصل اظهار کرد: البته در بحث قاچاق کالا همه مشکلات به مسئولان ختم نمی شود بلکه باید مردم نیز در زمینه مصرف کالای ایرانی نیز همت کنند.

خطیب جمعه این هفته شهرستان لنده خاطر نشان کرد: کسانی که روزانه هزاران کانتینر کالای قاچاق وارد این کشور می کنند آیا مردم عادی هستند یا وابسته به برخی از مسئولان کشوری.

وی در ادامه گفت: عدم به آتش کشیدن کالاهای قاچاق در کشور باتوجه به تاکید رهبری باعث افزایش قاچاق کالا شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده تاکیدکرد: منافع کثیف مالی بدر بحث قاچاق کالا باعث شده است که برخی ابایی از سرنوشت نامعلوم تولید نداشته باشند.

محمودی اصل در ادامه خاطرنشان کرد: اگر مدیریت منسجم و عزم راسخ در مدیریت مبارزه با قاچاق کالا باشد شاهد این همه بیکاری و عدم اشتغال نیستیم.

وی در ادامه تاکید کرد: بیش از 12 میلیون نفر جوان دختر و پسر منتظر فراهم شدن زمینه ازدواج خود هستندکه اگر این افزایش قیمت ها و گرانی ها نباشید می توانند به راحتی ازدواج کنند.

امام جمعه شهرستان لنده گفت: موج کمر شکن گرانی ها باعث آزار مردم شده است که این کار میزان نارضایتی عمومی مردم را در پی داشته است.

وی تاکیدکرد: افزایش حامل های انرژی در و قیمت برخی از اجناس در بازار و این وضعیت درآمدی خانوار ها اصلاح به صلاح کشور نیست.

خطیب جمعه این هفته شهرستان لنده گفت:دولت های گذشته چندان خوب کارنکرده اند و عملکرد ضعیف برخی دولت ها باعث خدشه دار نمودن چهره نظام شده است.

وی تصریح کرد: باید مراقب نفوذی های دشمن در بحث رها سازی تولید و افزایش واردات به کشور باشیم چرا که گرگ های همانند امریکا به دنبال حذف تولید و افزایش نارضایتی عمومی هستند.

امام جمعه لنده گفت: اگر به نصایح ولی امر خویش در باب مسائل اقتصادی و فرهنگی توجه می شد امروز شاهد این همه افزایش قیمت ها و گرانی و نارضایتی نبودیم.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان به فکر جوانی باشند که شب با دست خالی به خانه می رود شرمند خانواده اش می شود که رهبری هم در این باب بارها تاکید کرده است.

************************************************************

امام جمعه موقت گچساران: سپاه پاسداران هرکجا قدم گذاشت افتخار آفرید

حجت الاسلام علیرضا صفایی، امام جمعه موقت گچساران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به حدیثی از امام علی علیه السلام گفت:امام علی (ع)فرمودند:ای مردم خداوند شما را به پرهیزکاری سفارش کرده است و آن را منتهای خوشنودی خود قرار داده است و همین است آنچه از بندگان خود خواسته است و خداوند همه کار ما را می داند ، می بیند و ثبت می کند.

وی درادامه با اشاره به میلاد حضرت عیسی (ع)افزود:میلاد حضرت مسیح این پیغمبر بزرگ خداوند را به همه مردم خصوصا مسیحیان تبریک عرض می کنیم، پیغمبران هدفشان یکی بود واز آدم ابوالبشر تا حضرت خاتم (ص)هر پیامبری که برانگیخته شد برای ارشاد بشر و اقامه امر الهی در زمین بود .

صفایی درادامه با اشاره به روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلاهای طبیعی تصریح کرد:امسال تا کنون چندین زمین لرزه در کشورمان به وقوع پیوسته که درکرمانشاه متاسفانه خساراتی در پی داشت و تعدادزیادی از هموطنانمان دراین زلزله جان سپردند .

وی اظهارکرد:در این چند روز اخیر هم در تهران بحث زلزله بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در واقع هشدار بسیار بزرگی است هم برای تهران و هم کل ایران،که باید توجه داشت بلاهای طبیعی برخی مواقع آثار بسیار عجیبی را به جا می گذارند و در زلزله بم که چندین سال پیش به وقوع پیوست چندین هزار نفر در زیرآوار جان سپردند.

امام جمعه موقت گچساران افزود:این موضوع می طلبد که مسئولین از صدر تا ذیل در اقصی نقاط کشور به فکر بیافتند ،باید مردم و مسئولین نسبت به احداث ساختمان ها حساسیت بیشتری به خرج دهند.

صفایی ادامه داد:واقعا جای بسی تشکر دارد که در شهر ما ،این بافت فرسوده را دارند آباد می کنند و این خانه های قدیمی را بسیار خوب بنا می کنند که باید هم مردم و هم مسئولین نهایت دقت را در امر ساخت و ساز داشته باشند و محکم بسازند.

خطیب نماز جمعه گچساران با اشاره به رحلت آیت الله حائری شیرازی ، اظهارکرد:در این روزها عالم ربانی و مجاهد فی سبیل الله حضرت آیت الله حائری شیرازی روحش به ملکوت اعلی پیوست که رحلت این عالم ربانی را به بیت مکرم ایشان و دیگر بستگانشان تسلیت عرض می نماییم.

وی درادامه با اشاره به فرمایشی از حضرت آیت الله حائری شیرازی گفت:ایشان نقل کرده اند که جهان همانند یک خانه است و خداوند صاحب آن ،ما خیره به دیوار خانه ایم درحالی که صالحین تماشای صاحب خانه می کنند.

امام جمعه موقت گچساران درادامه با اشاره به شهادت "علی خوش لفظ" از جانبازان دوران دفاع مقدس گفت:جانباز انقلاب اسلامی "علی خوش لفظ" که به تعبیرمقام معظم رهبری خوش معنا، از دار دنیا رفتند که باید قدر بدانیم چنین انسان های ارزشمندی را ،آنهایی که هرچه داشتند در کف اخلاص گذاشتند و برای دفاع از اسلام و انقلاب و راه امام(ره) تقدیم کردند.

صفایی افزود:چندین سال است که از دفاع مقدس می گذرد اما هنوز شهیدانی را می آورند که شاید تنها پلاکی از آنها باقی مانده باشد هنوز عزیزانی هستند روی تخت بیمارستان ها درد می کشند و علی خوش لفظ ها از میان ما یکی پس از دیگری رخت برمی بندند و به لقاء خدا می روند.

وی درادامه با اشاره به 5دیماه سالروز تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی به دستورامام (ره)گفت:چنین برنامه ای در همه فرودگاه های کشور برای حفاظت از هواپیماها و شخصیت ها تشکیل شد و سپاه پاسداران هرکجا قدم گذاشت افتخار آفرید و برای انقلاب و اسلام زحمت ها کشید.

وی با اشاره به اجلاسیه اخیر نماز در هرمزگان گفت:نامه ای که مقام معظم رهبری به این اجلاسیه نوشتند بسیار حائز اهمیت است  و رهبری فرمودندبندگان صالح و نیکوکار خداوند باید این را درسی برای خود بدانند و به نماز دعوت کنند.مسئولان نظام اسلامی باید امکانات گسترده خود را در خدمت دعوت به نماز بگذارند وباید در ادارات ، مساجد ،دانشگاه هاو جای جای این کشور اسلامی مسئله نماز بسیار پررونق باشد.

************************************************************

امام جمعه چرام: گران کردن حامل های انرژی و حذف یارانه خلاف حقوق شهروندی است/بجای فشار بر مردم،جلوی اختلاس ها را بگیرید!

 

حجت الاسلام سید نورالله افشار در نمازجمعه این هفته شهر چرام بیان کرد:حرکت پیامبر اسلام با شعار توحید بود و با این شعار مردم دعوت به هدایت و اسلام شدند. واز گمراهی و ضلالت منع شدند.

امام جمعه چرام افزود:بسیاری از آیات قرآن راجع به مسئله توحید است و تاکید می‌کند که با تعقل،تفکر و اندیشه توحید و خدا پرستی و اسلام پذیرفته شود.

خطیب جمعه چرام گفت:بعضی اوقات در فضاهای مجازی تبلیغ می‌شود که اسلام دعوت به تفکر نکرده اما طبق سخن صاحب المیزان بیش از سیصدبار انسان ها به بهره جستن از عقل دعوت شده اند.  

وی ادامه داد: دعوت به تعقل و اندیشه در مسائل خداشناسی در بسیاری از آیات آمده است. برای مثال آیاتی که اشاره به داستان حضرت ابراهیم علیه السلام در پرستش ظاهری خورشید و ستارگان دارد، انسان های جاهل و نادان را به تعقل در مورد ناتوانی خدایان دروغین برمی‌انگیزد.

حجت الاسلام افشار در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر چرام بیان کرد:درلایحه  بودجه سال آینده که توسط دولت تحویل مجلس شورای اسلامی شده است، قیمت برخی از اقلام همچون گازوئیل و بنزین را گران کرده‌اند و حدود ۳۴ میلیون نفر از قطار یارانه نقدی پیاده می‌شوند که اگر مجلس تصویب کند،این اتفاق می افتد.

وی با اشاره به بیانات امام راحل مبنی بر اینکه صاحبان اصلی انقلاب اسلامی مردم هستند، افزود:امام راحل مهمترین وظیفه دولت را خدمتگزاری به مردم می دانستند.

خطیب جمعه چرام ادامه داد: اگر انقلاب به حدود چهل سالگی رسیده است،به پشتیبانی همین مردم بوده است و اگر مردم مشکلاتی مثل جنگ تحمیلی را مدیریت و کمک کردند، به خاطر این انقلاب بود پس نباید مردم را با موج گرانی های جدید ناامید کرد.

این مسئول، در ادامه خطبه دوم عنوان کرد: آنچه مشهود است زندگی بسیاری از افراد جامعه به سختی میگذرد و توان اداره فرزندان و خانواده را به خاطر فقر و مشکلات معیشتی ندارند و گران کردن حامل های انرژی و حذف  یارانه بعضی از مردم  فشار مضاعف و بیشتری بر خانواده ها وارد می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری حقوق شهروندی باحضور وزرا و خطاب به ریاست جمهور تصریح کرد: یکی از حقوق شهروندی توجه به رفاه و امنیت اقتصادی مردم است و شما بفرمایید که برای این مسئله فکری اندیشیده اید؟آیا فشار اقتصادی بر مردم وارد کردند خلاف حقوق شهروندی نیست؟

حجت الاسلام افشار افزود: در هنگام سخنرانی به مناسبت حقوق شهروندی بنری پشت سر شما بود و عناوینی مثل حق مسکن،حق رفاه،حق تامین اجتماعی را از مصادیق حقوق شهروندی برشمرده بود بجای گران کردن حامل های انرژی، فکری به حال این امور کنید.

وی افزود: واقعیت این است که چهار سال به جای توجه به ظرفیت‌های داخلی و اقتصاد مقاومتی،اعتماد به کدخدا شد و کدخدا هسته ای را توسط دولت تعطیل کرد و به قول های خویش عمل نکرد و حال که دستشان خالی است، می‌خواهند با گران کردن حامل های انرژی فشار بر مردم بیاورید.

امام جمعه چرام در ادامه اظهار کرد: به جای فشار بر مردم جلوی اختلاس ها را بگیرید؛ حدود ۱۵ هزار میلیارد دلار از صندوق فرهنگیان عزیز اختلاس شد،و حال  مردم باید فشار آن را تحمل کنند.

خطیب جمعه چرام عنوان کرد:مردم به شما رای دادند که با تدبیر مشکلات، زندگی مردم را کم کنید نه بر مشکلات آنها بیافزایید.

************************************************************

امام جمعه شهر لیکک:سخنرانی اخیر رئیس جمهور سرشار از توهم و دروغ بود

 

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی در خطبه های امروز با انتقاد از سخنان حسن روحانی، با اشاره به دشمن سازی فرضی رئیس جمهور برای فرار از مشکلات، این سخنان را مغالطه کاری خواندو تصریح کرد: این سخنرانی سرشار از فرافکنی بود.

وی گفت: انسان وقتی زیاد تحت فشار باشد به دروغ متوسل می شود.

افروغی خاطرنشان کرد:سخنان اخیر روحانی یک دشمن فرضی در ذهن مردم مجسم می کرد که هیچگاه در عالم بیرون وجود خارجی ندارد.

امام جمعه شهر لیکک با تاکید بر قیاس بی معنای پیامبر(ص) با سایر مردم، گفت:شما یک کار پیدا کنید که خود پیامبر عمل نکرده باشد ؛آیا پیامبر خود ساده زیست بود که مردم را به ساده زیستی دعوت می کرد؟ پاسخ این سوال معلوم است.

وی با اشاره به اینکه همه باید مطیع قانون باشند، افزود: غصب جایگاه ها، رشوه های معنوی و مادی در برخی از دستگاه ها زیاد است، آیا مسئولان نباید قانون مدار باشند؟

افروغی تصریح کرد: رئیس جمهور اشاره کرد که یکی از مهم ترین حقوق شهروندی دسترسی مردم به اطلاعات است، پس چرا در ده ها قراداد ننگین این همه مخفی کاری است؟

وی گفت:رئیس جمهور گفت که ما بالاتر از خدمتگذاری به مردم چیزی نداریم ؛این ها هم دروغ و فرافکنی است، امام عمل کرد، آیا شما هم عمل می کنید ؟

افروغی با انتقاد از سکوت روحانی در برابر مشکلات اساسی جامعه، خطاب به رئیس جمهور گفت: چرا  فریاد نمی زنید که تولید نابود شد،بودجه های عمرانی کم شدند؟

وی در واکنش به افزایش بودجه برخی از ارگان های فرهنگی کشور، گفت: جامعه المصطفای قم چند برابر چند وزارت خارجه کشور در گسترش بیداری اسلامی ما در اقصی نقاط عالم موثر است؟ جنگ نرم ما در اقصی نقاط عالم توسط همین دستگاه های فر هنگی است که به آن ها تهمت می زنند .

************************************************************

امام جمعه سی سخت: آقایان ۴۵هزار تومان می دهند و ۵۰۰درصد تورم تولید کرده اند

 

حجت الاسلام ناصر مصباح نژاد در خطبه های اول نماز جمعه مرکز شهرستان دنا به تقوایی الهی اشاره کرد و گفت:تقوا دژی در برابر گناهان است. 

وی به سفارشات لقمان حکیم به فرزندش اشاره و تصریح کرد :حمکت ها و پندها را باید به فرزندانمان تعلیم بدهیم. 

امام جمعه شهر سی سخت ابرازکرد:دریایی زندگی انسان هم دزدانی دارد که باید با کشتی نجات تقوا از این دزدان در امان بود. 

مصباح نژاد توکل به خدا را بادبان کشتی نجات انسان در برابر فتنه های شیطان دانست و بیان کرد:توشه سفر دنیا امروز تقواست و اگر نجات پیدا کردید خداوند به شما لطف کرده است. 

وی در ادامه سوره توحید را شناسنامه خداوند منان دانست و ابراز کرد: راه مصونیت در برابر تهاجمات شیطان قراعت سوره توحید است که انسان را از گناه حفظ خواهد کرد. 

خطیب جمعه شهر سی سخت بیان کرد:طبق روایات هرکس در صبح سوره توحید را قراعت کند آن روز به دام گناه و شیطان نخواهد افتاد. 

مصباح نژاد بیان کرد:قراعت این سوره باعث طهارت انسان خواهد شد. 

امام جمعه مرکز شهرستان دنا به پیام رهبر انقلاب به اجلاس سراسری نماز اشاره کرد و گفت:این پیام حامی تکلیف های زیادی برای ماست. 

مصباح نژاد ادامه داد:دعوت به نماز دعوت به زیباترین جلوه های زندگی است و عشق به خداوند و گفتگو با خداوند منان است. 

وی ادامه داد:نماز بهترین عمل است که در برابر آفریننده عرض نیاز عاشقانه است‌. 

خطیب جمعه شهر سی سخت ابرازکرد:برای نماز اول ازهمه باید اهل خانواده را به نماز دعوت کنیم و این یک تکلیف الهی است‌

مصباح نژاد ادامه داد:مسولینی که امروز بر مسند صدارت هستند اول ازهمه خودشان به این سنت الهی احساس تکلیف کنند و نسبت به این موضوع کم لطفی نکنند تا روز قیامت شرمنده نشویم. 

وی به ارتحال عالم بزرگ ایت الله حایری شیرازی اشاره کرد و گفت:این عالم بزرگ معلم اخلاق و اسوه بزرگ ایستادگی در سنگر محراب؛ عبادت و اگاهی بخشی در شهر شیراز بود. 

خطیب جمعه شهر سی سخت تصریح کرد:هیچ کس نمی تواند جای ان عالم بزرگ را پر کند و این مصیبت را به مقام معظم رهبری و همچنین نماینده ولی فقیه در استان تسلیت می گوییم. 

مصباح نژاد به حماسه ماندگار ملت ایران در ۹دی ماه اشاره کرد و گفت:۹دی ماه روز انقلاب است و برای عبرت در تاریخ انقلاب اسلامی باید بماند و ثبت شود. 

وی بیان کرد:تاریخ نویسان بنویسید که عده ای از دین خارج شده و وابسته به استکبار چگونه به عزت اسلام حمله کردند‌. 

مصباح نژاد ادامه داد: ان صدایی که نه غزه نه لبنان گفت صدای شیطان بود و باید این روز در تاریخ این اسلام ثبت شود که ان کسانی که با بصیرتی و سکوت از این شیطان دفاع کردند را تاریخ بشناسند‌. 

وی ادامه داد:نتیجه این تحریم ها نتیجه خوش خدمتی و بی تقوایی فتنه کران به امریکا بود و هیچ وقت از پیشانی انان این هک حرکت ها به ارزشهای انقلاب و اسلام پاک نمی شود و باید این موضوع درس عبرتی برای همه شود. 

خطیب جمعه شهر سی سخت  بیان کرد:مسولان بدانند که خواص هم در مسیر لغزش هستند و باید دانست که دشمن در کمین است و بی بصیرتی انان را زمین گیر خواهد کرد‌. 

مصباح نژاد ادامه داد:عده ای در ازمون بصیرت مردود شدند و دچار لغزش شدند‌. 

وی به فتنه های امریکا در مورد قدس و ایران اشاره کرد و گفت:در سازمان ملل همه نشان دادند که قدس شریف متعلق به اسلام است و امریکا امروز در برابر ایران اسلامی زانو زده است. 

وی به بودجه لایحه ۹۷اشاره کرد و گفت:این لایحه برای مردم نگرانی ایجاد کرده و افزایش حامل های انرژی نگران کننده است و نباید برای کسری بودجه بر کرده مردم فشار بیاوریم. 

خطیب جمعه مرکز شهرستان دنا بیان کرد:اقایان ۴۵هزار تومان می دهند و ۵۰۰درصد تورم تولید کرده اند اقایان بجای این موضوع جلوی حقوق های نجومی و این سمینار های بیهوده و دزدها را بگیرند. 

مصباح نژاد بیان کرد:،بودجه هایی دولت نگاشته که بیهوده مصرف می شود امروز باید جلوی بودجه های الکی و سو مدیریت ها ر بگیرند. 

وی ادامه داد:عده ای امروز به دلیل بی کفایتی  خود با مدیریتها نجومی خود مردم را از این انقلاب زده کرده اند

مصباح نژاد بیان کرد:ما منتقد این مدیریت هستیم و ان تقصیر ان بی کفایتی ها میدانیم. 

وی لایحه ۹۷را خلاف اقتصاد مقاومتی دانست و گفت:از شورای نگهبان می خواهیم زیر بار این بودجه نروند این بودجه مردم و انقلاب را بدبخت خواهد کرد و انها را نسبت به این انقلاب بدبین می کند.

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی