نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

2. دى 1396 - 10:39
کاشت کرفس کوهی (کلوس) با حضور روستائیان و در زمین های زراعی منطقه زیلایی شهرستان بویراحمد همزمان با شروع فصل زمستان آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ کاشت کلوس در زمین های زراعی منطقه زیلایی شهرستان بویراحمد همزمان با آغاز فصل زمستان شروع شد.

کرفس کوهی با نام محلی کلوس از خانواده چتریان و گیاهی دو ساله یا چند ساله است که ریشه عمودی با ضخامت کم و ساقه علفی توخالی  به ارتفاع یک متر دارد.

بذر گياه كرفس كوهي براي جوانه‌ زدن نياز به دوره سرما‌دهي به منظور خارج شدن از حالت كمون دارد. با توجه به اينكه در منطقه زاگرس مركزي حداقل به مدت 4 يا 5 ماه در سال دوره يخبندان وجود دارد اين فرآيند به صورت طبيعي انجام مي‌شود. بنابراين بذر اين گياه بايد در فصل پاييز و قبل از شروع دوره يخبندان و بارندگيهاي پاييزه كشت شود.

با گذشت بیش از چهار ماه از شروع رشد اولیه , این گیاه از رشد بسیار مطلوب و مناسبی برخوردار است به طوری که ارتفاع ساقه های آن گاهی به ۲۰ سانتی متر نیز می رسد.

این گیاه دارای خواص دارویی بسیار زیاد و ارزش اقتصادی بالایی است و زراعي كردن گونه‌هاي وحشي يكي از روشهاي جلوگيري از انقراض آنهاست كاشت گياهان وحشي و زراعي كردن آنها نيازمند تحقيق در نحوه گرده‌افشاني، تعيين ساختار ژنتيكي و مقدار تنوع زنتيكي بين گونه‌اي و درون‌گونه‌اي، شرايط مورد نياز براي جوانه‌زني و تعيين نيازهاي محيطي گياه مورد نظر مي‌باشد. 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی