نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. دى 1396 - 8:41
سومین نشست استانی پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در محل استانداری کهگیلویه وبویراحمد تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل ستاد استانی مقابله و پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استانداری کهگیلویه و بویراحمد، با حضور استاندار ، معاون هماهنگی امور عمرانی و سایر اعضای ستاد تشکیل گردید.

 

مدیر کل دامپزشکی استان با ارائه پاور پوینت، وضعیت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را در ابعاد ملی و استانی تشریح کرد.
 
عبداله بهمنش افزود: با اقدامات صورت گرفته و پایش و مراقبت فعال اداره کل و ادارات  دامپزشکی سطح استان ، این استان در حال حاضر عاری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان می باشد. لیکن با توجه به بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی کشورهای منطقه، لزوم آماده باش جهت پیگیری و مقابله با این بیماری را مهم قلمداد کرد.
 
استاندار کهگیلویه وبویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته و نیز ضمن تاکید بر لزوم آماده باش کامل دستگاه های استانی، تشکیل قرارگاه عملیاتی مبارزه با آنفلوآنزای فوق حادپرندگان در استان را ضروری دانست و گفت : در کمترین زمان ممکن با محوریت معاون هماهنگی امورعمرانی نسبت به تشکیل آن اقدام و گزارشات بصورت هفتگی ارائه گردد.
 
استاندار از تخصیص مبلغ دو میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی استان به بحث پیشگیری و کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان خبر داد و گفت: این مبلغ با هماهنگی مدیریت برنامه و بودجه استان تخصیص یافته که باید  جهت خرید و تجهیزات لازم و پایش بیماری در این حوزه هزینه گردد.
 
جلوگیری از عرضه و فروش مرغ زنده به عنوان مهمترین علل انتشار احتمالی بیماری ،استقرار پست های قرنطینه دامپزشکی به منظور کنترل ورود و خروج مواد خام دامی در مبادی ورودی و خروجی استان با همکاری نیروی انتظامی ، ملزم شدن کلیه مراکز صنعتی پرورش طیور به بیمه محصولات کشاورزی و استفاده از ظرفیت صدا و سیما بمنظور آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در خصوص بیماری از مهمترین مصوبات این نشست بود.
 
انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی