نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. دى 1396 - 15:32
امام جمعه موقت شیراز در مراسم گرامیداشت آیت الله حائری شیرازی در یاسوج، فتنه 88 را به دلیل جهل عوام و جاه طلبی خواص عنوان کرد و حماسه 9 دی را به سیلی تشبیه کرد که سران فتنه را به زباله دان تاریخ فرستاد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ عصر امروز مراسم گرامیداشت آیت الله حائری شیرازی با حضور امام جمعه موقت شیراز،مشاور امور ایثارگران در نهاد ریاست جمهوری، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد،فرمانده سپاه فتح استان و فرمانده تیپ 48 فتح،فرمانده انتظامی استان،استاندار،رئیس دادگستری و دیگر مسئولان نظامی و انتظامی و مدیران دستگاه های اجرایی و مردم ولایتمدار استان در مصلی شهر یاسوج برگزار شد.

 

آیت الله رضوی اردکانی با اشاره به مجاهدت های این عالم فرهیخته گفت: آیت الله حائری شیرازی عالمی مجاهد و مبارز و اندیشمندی دلسوز بود که که درگذشت وی را به ساحت امام عصر(عج) ، مقام معظم رهبری ، علما و فقها و ملت ایران به خصوص مردم استان فارس و مردم ولایتمدار کهگیلویه و بویراحمد تسلیت عرض می کنم .

 

وی افزود: فقدان یک عالم به تعبیر رسول اکرم، شکافی در اسلام است که به سادگی پر نمی شود ، فقیهان و عالمان دژ محکم مرزهای عقیدتی و ایمانی مردم هستند در طول تاریخ بعد ازغیبت کبری امام عصر فقها و علمای شیعه در راه هدایت انسان ها تلاش بسیار کردند و با تمام وجود از اعتقادات مردم مواظبت کردند . اگر فقیهان و عالمان بزرگ نبودند آثار اهل بیت و قرآن از بین می رفت و یا تحریف می شد.

 

آیت الله رضوی اردکانی در ادامه با بیان وجود حجت های خداوند بر روی زمین و تعالیم ان ها برای بشر، افزود:خداوند حجت را تمام کرد ولی جهل و بی بصیرتی عوام و جاه طلبی خواص اجازه نداد از حجت های خداوند که همان ائمه معصوم بودند برخوردار شوند .

 

وی با بیان اینکه آیت الله حائری شیرازی 27سال نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز بود، افزود: آیت الله حائری(ره) در مبارزات خود در زمان طاغوت شکنجه های زیادی را متحمل شد ولی هیچ گاه از مسیر خارج نشد.

 

آیت الله رضوی اردکانی عنوان کرد: به همت آیت الله حائری(ره)، هزاران هکتار  زمین بی استفاده در استان فارس زیر کشت درختان رفت و درآمد آن خرج فقرا می شد.

 

وی با بیان اینکه آیت الله حائری(ره) منش و رفتارش انسان ساز بود و به حداقل زندگی راضی بود گفت: ایشان یک معلم اخلاق بود، در حافظ شناسی و سعدی شناسی استادی به تمام معنا بود.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: آیت الله حائری(ره) عالمی بود که با علم و قلمش در مقابل انحرافات می ایستاد و به سه زبان زنده دنیا مسلط بود.

 

وی در ادامه گفت:به روز 9 دی نزدیک می شویم ، منشا فتنه 88 بی بصیرتی عوام و جاه طلبی خواص بود که در طول تاریخ وجود داشته است ، اگر مردم دور معاویه را نمی گرفتند ، امیرالمونین این گونه نمی شد ، هر ضربه ای دین خورده است از ناحیه بی بصیرتی است و جهالت است .

 

امام جمعه موقت شیراز در ادامه بیان کرد:در فتنه 88 دیدید عده ای چطور به مقدس ترین مسائل یورش بودند و حتی خیمه امام حسین را به آتش کشیدند ، اگر حماسه 9دی و رهنمودهای مقام معظم رهبری و بیداری ملت نبود ، ان ها فاتحه نظام و انقلاب را خوانده بودند ، ناوهای امریکایی نزدیک شده بودند، همه مراکز اطلاعاتی امریکا و موساد امیدوار شدند که کار انقلاب تمام شده است اما بصیرت آمد و بی بصیرتی را درو کرد و مانند سیل آن ها را به زباله دان تاریخ فرستاد .

 

وی افزود : در نامه ای که آیت الله حائری برای سران فتنه نوشت به آن ها گفت:شما چه می گویید، حرف حسابتان چیست،اگر حق شما پایمال شده است، قانون دارد شما با این کار امام و رهبری و آرمان های انقلاب را زیرپا می گذارید ، والله اگر امام زنده بود با قاطعیت همان موقع آن ها را به پای چوبه دار می فرستاد .

 

آیت الله رضوی اردکانی در ادامه بیان کرد: عده ای می گویند رفع حصر از وعده های رئیس جمهور بوده ، اما این ها سران فتنه و مفسدین فی الارض بودند و اگر رأفت اسلامی نبود کمکترین مجازات برای آن ها اعدام بود .

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی