نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. دى 1396 - 7:45
مدیر دفتر و مطالعات تاریخ ایران به چهارفصل گفت: حماسه 9 دی یک حرکت عظیم اجتماعی و تاریخی برای بازگرداندن قانون به صحنه و مکلف کردن فتنه گران که باید به این قانون تن بدهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ حماسه 9 دی روزی بیاد ماندنی در تاریخ ملت ایران ثبت و ضبط شده است تا همه کوته فکران و خود فروختگان به غرب به خود بیایند که در کشور شهیدان جای پایی برای بی بصیرتان روزگار نیست. به همین مناسبت این پایگاه اطلاع رسانی جهت بازبینی این حماسه ماندگار پای صحبت های عباس سلیمی نمین می نشیند تا زوایای مختلف اهداف فتنه گران را آشکارتر سازد.

 

مدیر دفتر اسناد و مطالعات تاریخ ایران گفت:در واقع در 9 دی ملت زمینه آرامش سیاسی را بوجود آوردند تا مرحله تشخیص را برای آحاد مردم آشکار سازند، نوع حرکت مردم بیشتر از خاستگاه اجتماعی نشات می گیرد تا سیاسی بودن این قضیه، خاستگاه اجتماعی به معنی این است که منافع مردم نسبت به  منافع حزب یا جریان سیاسی ترجیح دهد .

 

سلیمی نمین بیان کرد: این حماسه بیشتر برعلیه یک جریان سیاسی دیگر نیست بلکه جریانی به نفع مصالح ملی و مردمی است که در این روز رقم خورده است ، در حرکت های سیاسی خاستگاه مردم را خیلی پر رنگ مشاهده نمی کنیم و در این مبحث جریان های حزب گرا و سیاسی را پر رنگ تر می بینیم و اما در حرکت های اجتماعی درست در نقطه مقابل این قضیه قرار داریم.

 

وی افزود: غرب همیشه در رقابت های سیاسی  یک جریان را بر جریان دیگر ترجیح می دهد و جریانی را که به منافع خود نزدیکتر می بیند را مورد حمایت قرار می دهد، غرب با دخالت در جریان سیاست انتخاباتی سعی می کند یک جریان سیاسی و همسو با منافع خود را تقویت نماید.

 

رئیس اسناد تاریخی ایران ادامه داد: اهداف غرب در حمایت از فتنه 88 را می توان چنین استنباط نمود با توجه به اینکه ما حکومت مردم سالاری را ایجاد کرده ایم ، بنابراین در تلاش است که این دموکراسی را با ترفندهای مختلف برهم بزند و این برای غرب و دشمنان ایران اسلامی بسیار کشنده است که ما در قالب انقلاب اسلامی می توانیم یک رقابتی با مشارکت همه سلائق ایجاد نماییم و این جریان خیلی برای آنها سنگین تمام می شود و می تواند  برای آنها تبعات سیاسی بسیار زیادی به دنبال داشته باشد.

 

عباس سلیمی نمین گفت: غرب و دشمنان اسلام در تلاش هستند که این موضوع را برهم بزنند و نگذارند در قالب یک تعامل و مشارکت، امور کشور اداره شود. دراین بین بعضی کج سلیقگی ها با برخوردهای ناروا موجب شده است که دشمنان این نظام یاد بگیرند در جریان های سیاسی باهم کار کنند و با تعاملات سازنده به اهداف خاص خود دست بیابند.

 

این تحلیل گر مسائل سیاسی یادآور شد: آن چیزی که الآن در کشور ایران رقم می خورد برای دشمنان این نظام خیلی تلخ و ناگوار است که کشورهایی با سابقه دموکراسی چندین ساله ، در برابر مدل جمهوری اسلامی رنگ ببازند و این موضوع برای آنها قابل پذیرش نیست.

 

وی ذکر کرد: حماسه 9 دی یک حرکت عظیم اجتماعی و تاریخی برای بازگرداندن قانون به صحنه و مکلف کردن فتنه گرانی است که باید به این قانون تن بدهند، عمل قبیح فتنه گران در 9 دی برای جامعه غیرقابل پذیرش است و ما با انجام این اعمال برای دشمنان فرصت سازی می کنیم و این کردارهای ناپسند در پیشگاه این ملت مقبول نیست.

 

سلیمی نمین در پایان خاطر نشان کرد: ملت این گروه های آشوب گر را به کلان نگری دعوت می نماید و اینکه ما باید در پشت پرده دشمن را ببینیم و اجازه ندهیم که برخی خودرایی های ما و یا در واقع خودخواهی های ما زمینه فرصت سازی را برای دشمن فراهم نماید. دولت در قضیه حماسه 9 دی خیلی تمایل به مشارکت ندارد در صورتیکه ما باید با کمرنگ تر کردن اختلافات داخلی انسجام خود را در برابر غرب بخصوص آمریکا بعد از قضیه برجام تقویت نماییم.

انتهای پیام /

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا