نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. دى 1396 - 10:53
بنا بر گفته های شهروند این منطقه، زیرسازی جاده های این منطقه انجام خواهد گرفت ولی خبری از آسفالت نخواهد بود و تنها موضوع زیرسازی راههای ارتباطی است که در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ روستای تل خسرو مرکز دهستانهای سر رود جنوبی در بخش مرکزی شهرستان بویراحمد قرار دارد. تپه تل خسرو ثبت آثار ملی شده است و قدمت آن را هزار دوم قبل از میلاد اعلام کرده اند و کاوش های اخیر قدمت تپه تاریخی تل خسرو را به هزاره پنجم قبل از میلاد نشان میدهد. 

این روستا از قدیم الایام مرکز دهستانهای سر رودجنوبی بوده و نزدیکترین روستا ها به این روستا،سراب تاوه و حد مرزقوام آباد نرگاه است شهرک ولایت دو کیلومتر و روستا سروک  چهار کیلومتر و شهر یاسوج پنج کیلومتر است که  از شرق به روستای شهرک ولایت از غرب به قوام اباد و نرگاه از جنوب به روستای سراب تاوه و از طرف شمال به روستای خلف ابادو نجف آباد است.

این روستا بر اساس سر شماری سال 1390 مرکز آمار ایران دارای 793 خانوار و 3169نفر جمعیت می باشد.به واسطه نزدیکی به شهر یاسوج استعداد مهاجر پذیری زیاد دارد و در دو سال گذشته و حال حاضر بیشترین درصد سرانه مهاجر پذیری را در استان را داشته است.

این روستا در فاصله پنج کیلومتری شهر یاسوج قرار گرفته است و به جرات می توان گفت جزو شهر یاسوج قلمداد می گردد که با گلایه مردم این منطقه از مشکلات روبرو هستیم.

در بازدیدی که خبرنگار چهارفصل از این منطقه داشت با زیرسازی جاده های تل خسرو روبرو شد که یکی از اهالی ساکن این منطقه به ما گفت: ما در این منطقه با مشکلات زیادی روبرو هستیم که نیاز است مسئولین به این مشکلات رسیدگی نمایند.

بنا بر گفته های این شهروند، زیرسازی جاده های این منطقه انجام خواهد گرفت ولی خبری از آسفالت نخواهد بود  و تنها موضوع زیرسازی راههای ارتباطی است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ما در اینجا با مشکلات آب و گاز روبرو هستیم به طوری که گازکشی تا نزدیکی خانه های ما انجام شده است ولی انشعابی به منازل داده نشده است و از طرفی آب آشامیدنی ما از طریق شاه لوله تامین نمی گردد و ما خودمان اقدام به تامین آب شرب کرده ایم.

یکی دیگر از اهالی این منطقه نیز گفت: زمانی که بارندگی باران و برف در این منطقه داریم شاهد گل ولای ایجاد شده در جاده هستیم که حتی برخی زمان ها خودروها در این گل و لای به دام می افتند و توانایی حرکت را از دست می دهند.

البته در این منطقه شاهد خانه های مسکونی هم بودیم که جاده ارتباطی برای آنها مهیا نشده بود و تنها ردی از عبور ماشین آن را به راه ارتباطی این خانه ها تبدیل کرده بود.

به هر حال وجود چنین مشکلاتی آن هم در یک قدمی شهر یاسوج نشان از ضعف مسئولین و عدم بودجه دهی به این منطقه دارد که هنوز بسیاری از نیازهای اولیه زندگی شهرنشینی محروم اند و می طلبد که مسئولین نسبت به این موضوع توجه بیشتری نشان دهند و موضوع و مشکلات حاشیه شهر ها را همچون مرکز شهر پیگیری نمایند چرا که این مردم هنوز چشم انتظار حل شدن این مشکلات توسط همین مسئولین و عمل کردن به وعده هایشان هستند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی