نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

7. دى 1396 - 8:17
تاتوکاری موضوعی که الان گریبان گیر نوجوانان و جوانان یاسوجی شده است متاسفانه در حال فراگیر شدن است و این شبکه کانالی در تلگرام تنها یک مورد از این قضیه است که در این گزارش برای شما آورده ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل، سرعت رشد و گسترش فضای مجازی واقعیتی غیرقابل انکار است که امروزه تا سرحد پنجه ها و عصب های انسان را به کار گرفته است.

 

در این بین گسترش و نفوذ غیرقابل انکار شبکه های اجتماعی واقعیت غیرقابل گریز بودن این فضا را بیش از پیش برای ما آشکار کرده است. این موضوع دو روی یک سکه را می تواند برای ما تداعی کند؛ یا موفقیت و بهره برداری مناسب یا شکست.

کهگیلویه و بویراحمد طی 3 سال اخیر شاهد انفجار واقعی اطلاعات بوده است و رشد این شبکه ها توانسته تا دورافتاده ترین نقاط را نیز شامل شود.

 

استفاده موثر نکته بسیار مهمی است که اگر در جای مناسب انجام نشود می تواند نتایج سوء را در پی داشته باشد. جدیدا در تازه ترین این اقدامات کانالی تحت عنوان تاتو کاری در یاسوج راه افتاده است و به صورت غیرقانونی در حال جذب عضو و همچنین ارایه قرار ملاقات برای مخاطبان خود جهت تاتو کاری در یک محیط بسته است.

 

 

هوشیاری چهارفصل در این موضوع ما را بر آن داشت تا علاوه بر دنبال کردن پیج اینستاگرامی این موضوع و سپس کانال تلگرامی این تاتو کار در یاسوج برویم که برخی از تصاویر این کانال تلگرامی را برای شما در زیر آورده ایم:

 

 

آنچه که قابل بیان است واقعا کنترل یکپارچه این فضا به سادگی میسر نیست و نیازمند اشراف بیشتر دستگاه های نظارتی در این خصوص است. امام مردم انتظار دارند این فضای افسارگسیخته به شکل بهتر مدیریت شود که نیازمند ورود هرچه بهتر دولت و شرکت های مرتبط در این قضیه است.

 

 

تاتوکاری موضوعی که الان گریبان گیر نوجوانان و جوانان یاسوجی شده است متاسفانه در حال فراگیر شدن است و این شبکه کانالی در تلگرام تنها یک مورد از این قضیه است که آورده ایم.

 

تاتو به گفته بسیاری از کارشناسان امر اثرات نامناسبی دارد که پس از چند سال برای هر انسانی مشخص می شود که برخی از آنها را در زیر آورده ایم:

ایجاد آلرژی

این آلرژی با علائمی مثل قرمزی و خارش خود را نشان می‌دهد، که در صورت مشاهده این عوارض بلافاصله باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کرد، گاهی نیز سال‌ها بعداز انجام تاتو، پوست دچار التهاب و قرمزی در ناحیه تاتو می‌شود که به این واکنش اصطلاحا واکنش جسم خارجی گفته می‌شود. علاوه بر این احتمال ایجاد واکنش سارکوئیک وجود دارد که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را به طور عمومی درگیر کند و حتی باعث تورم غده‌های لنفاوی ریه شده و ایجاد یک بیماری به نام سارکوئیدوز که بسیار وخیم است، شود. به هرحال افراد باید توجه داشته باشند که عوارض تاتو حتی ممکن است چند سال بعد از انجام تاتو به سراغ فرد بیاید.

استتار به معنای پاک کردن نیست

در اکثر موارد این افراد از رنگ همرنگ پوست به عنوان پوشاندن تاتو استفاده می‌کنند و وانمود می‌کنند که تاتو را پاک کرده‌اند، درصورتی که آنها تنها رنگ زیرین را استتار کرده‌اند، وقتی فردی از رنگ قهوه‌ای کم‌رنگ یا کرم رنگ (رنگ پوست) برای پاک کردن تاتو استفاده کردهباشد، دیگر برای پاک کردن آن نمی‌توان از لیزرهای معمولی استفاده کرد، زیرا این رنگ‌ها در برخورد با لیزر اکسیده شده و تغییر رنگ می‌دهند و حتی گاهی سیاه می‌شوند و این تغییر رنگ طی چند روز بارزتر می‌شود و در نهایت پاک کردن آنها بسیار مشکل می‌شود.

ابتلا به عفونت‌ها

گاهی به دلیل عدم رعایت مسائل استریل و بهداشتی و استفاده از سوزن‌های آلوده خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های عفونی مثل ایدز، انواع هپاتیت‌ها و حتی بیماری سل و جزام افزایش پیدا می‌کند. گاهی نیزبرخی عفونت‌ها مثل عفونت تب‌خال در اثر انجام تاتو فعال می‌شود که همین امر می‌تواند باعث ایجاد جوشگاه و اسکار و عارضه در ناحیه تاتو شود.

امیدواریم با هوشیاری هرچه بهتر دستگاه های نظارتی شاهد یک فضای سالم بهتر در عرصه مجازی باشیم و این قتلگاه به یک فضای متاسب و پویا تبدیل شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی