نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. دى 1396 - 14:57
ائمه جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد در خطبه های این هفته نماز جمعه به حضور حماسی همه مردم استان همگام با کل کشور در اجتماع سالروز حماسه 9 دی اشاره کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل ائمه جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد در خطبه های این هفته نماز جمعه به حضور حماسی همه مردم استان همگام با کل کشور در اجتماع سالروز حماسه 9 دی اشاره کردند.

 

خطیب جمعه شهر یاسوج: نابینای  ظاهری کور نیست، کور کسی است که بصیرت ندارد

امام جمعه یاسوج در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا و دوری از گناه و آلودگی گفت: انسان های خداترس همیشه از خوف خدا و اعمال خود می ترسند و دلسرد نیستند در دل از خدا می ترسند .

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: انسان که می داند روز تولدش دستش خالی و برهنه بود اکنون همه چیز دارد باید قدردان بوده و نعمت ها را باید وسیله نزدیک شدن انسان به خدا بداند.

 

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: به مادیات فناپذیر مغرور نشویم، آیا همه اینها همیشگی هستند؟ نعمت ها نابود شدنی هستند چرا انسان عاقل به وسیله داشتن امکانان به جای سپاس خودش را گم کند و آخرت و آینده اش را تباه کند.

امام جمعه یاسوج عنوان کرد: این نعمت ها شکر دارد نه کفر، نه اینکه باعث دور شدن انسان از خداوند شود یک انسان خداپرست همیشه هواسش هست که دنیا فانی است.

 

امام جمعه یاسوج در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا و پاکی گفت: امروز وفات حضرت معصومه (س) است که گفته شده هرکس از او زیارت کند بهشت بر او واجب می شود بعد از حضرت زهرا(س) حضرت معصومه(س) شفاعت گناه کاران را می کند وفات این بانوی بزرگ را تسلیت می گویم.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: فتنه ۸۸ که به وسیله نقشه دشمنان و فریب خوردگان به وجود آمد، حرمت شکنی شد عاشورا شکنی شد مملکت را به سوی نابودی و نظام را به سوی سقوط پیش می برد اما ملت با بصیرت انقلاب حرکت کردند.

 

وی افزود: بصیرت قطب نما، راهنما، چراغ راه و فاصله بین حق و باطل است و نابینای  ظاهری کور نیست کور کسی است که بصیرت ندارد.

امام جمعه یاسوج افزود: بنیاد انقلاب روز به روز محکم تر می شود، انقلاب ما به سن چها سالگی رسید، خیلی تبلیغ کردند و مهره راه انداختند اما انسجام ملت و حفاظت ملت غیور ایران همه نقشه های انان را نقشه بر آب کرد.

حسینی گفت: دشمن همیشه هست و همیشه نقشه دارد هیچ امکاناتی در مقابل ایران نمی تواند بایستد.

 

وی بیان کرد: امریکا با اسرایل خبیث و ال سقوط به دست خودشان دارند ریشه خودشان را از زمین بر می کنند ففط بحرین موافق پایتخت شدن قدس بود اما بدانند ملت مسلمان هرگز در برابر گفر تسلیم نمی شود و ریشه دشمنان را از زمین پاک می کنند و محکم تر تو دهنی می زنند.

وی عنوان کرد: در راهپیمایی دشمن شکن نفرت خود را از امریکای جنایت کار با شعارها دشمن شکن نشان دهیم.

 

وی گفت: انقلاب ما هرگز آسیب نمی بیند و جوهره ای که انقلاب ما دارد همانی است که در اوایل انقلاب ماهیت دینی و اسلامی انقلاب را نگه می داشت.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به داشتن ملت هوشیار و آماده حرکت، گفت:  دشمنان می بینند که پیروزی از آن ملت و انقلاب است.

********

امام جمعه چرام: باید به شاخص ها توجه کرد نه شخصیت ها/ملاک حال فعلی افراد است ،توهین به نهادهای مختلف هنر نیست!

امام جمعه شهر چرام در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام بیان کرد: همه انبیای الهی با شعار توحید به رسالت مبعوث شدند و بسیاری از آیات قرآن که در ۱۳ سال اول در مکه بر  پیامبر نازل شد، راجع به مسئله توحید است.

حجت الاسلام افشار افزود: چون فطرت و ذات بشر با توحید عجین شده است و انسان در همه ادوار تاریخ بشر در جستجوی خدا بوده است. آنچه در منابع دینی وارد شده است و ما را به خدا می رساند،تفکر است.

خطیب جمعه چرام در ادامه خطبه اول عنوان کرد:تفکر سلاح برنده ای است که انسان را به مقام ابوذر غفاری یار باوفای پیامبر می رساند.

حجت الاسلام افشار  در خطبه دوم نمازجمعه چرام بیان کرد: نگه داشتن ایمان و عاقبت بخیری، مهمتر از اصل ایمان آوردن است و چه بسیاری از افراد که ایمان ‌آوردند اما در مسیر و صراط مستقیم تا آخر نماندند.

وی افزود: در صدر اسلام چنین بوده و همین طور نمونه های بسیاری از افراد و شخصیت ها را در انقلاب اسلامی از همین نمونه داریم.

امام جمعه چرام با اشاره بیانات  مقام معظم رهبری اظهار کرد:مقام معظم رهبری می فرمایند که فردی مکرر دستگاه ها یا قوای مختلف را مورد حمله و تهمت قرار دهد، هنر نیست زیرا هنر آن است که انسان خدا را در نظر داشته باشد و منطقی حرف بزند و سخن گفتن برای هوای نفس و از سخن گفتن برای هوای نفس وجهات شخصی ودستیابی به قدرت پرهیز کند.

وی گفت:رهبر معظم انقلاب  در دنباله کلامشان یادآوری کردند که ملاک حال فعلی افراد است.

این مسئول ادامه داد: شناخت افراد و جریانات سیاسی و تعصب نداشتن به گروه‌های سیاسی،بصیرت و آگاهی می خواهد زیرا بصیرت یعنی اینکه قران روی نیزه معاویه، تو را از قرآن ناطق امام علی(ع) دور نکند.

بصیرت یعنی اینکه بدانی جانباز صفین جناب شمر می تواند قاتل امام حسین ع در کربلا باشد.وبصیرت در زمان ما یعنی سخن ولایت را فصل الخطاب بدانیم.با بهانه هایی مثل اینکه ولی فقیه معصوم نیست بدنبال حرف و ایده ی خویش نباشیم.
خطیب جمعه چرام تصریح کرد: بعضی نمی دانند نظام بدون ولایت فقیه مثل جسد بدون روح است و انقلابی گری بدون فصل‌الخطاب بودن حرف ولی فقیه، همان اسلام خوارج  نهروان است.

حجت الاسلام افشار عنوان کرد: عزیزان در هر خانواده و جامعه ای باید یک نفر حرف آخر را بزند و گرنه هرج و مرج به وجود می آید و بعد از سخنان حضرت آقا اگر متوجه قضایا نشویم و راه را نشناسیم، به خویش ظلم کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه بعضی ها بیان می کنند که در ۸۸ بصیرت داشتیم و راه را شناختیم و افراد حزب اللهی را بی بصیرت معرفی می کنند، ادامه داد: شما هم از سر  ریا حرف میزنید چرا که  ۸ ماه در فتنه ۸۸ مملکت را به آشوب کشیدید و شعار علیه نظام وامام حسین علیه السلام دادید و حال می گویید ما بصیرت داشتیم؟

خطیب جمعه چرام گفت: برادران و خواهران اهل تقوا، انقلاب ما رویش‌هایی همانند چمران، باکری،شهید حججی و شما مردم مومن  داشته است  ولی متاسفانه ریزش‌هایی نیز دارد.در صدر اسلام سعدابن ابی وقاص ،اسامه ،حسان ابن ثابت ،طلحه ،زبیر و..جزو ریزش ها بودند وامام علی ع را یاری نکردند.اما شخصیت هایی مثل مالک ،محمد ابن ابی بکر، میثم تمار،قنبر ،حبیب ابن مظاهر و ... در کنار امام علی ع ماندند واز ولایت دفاع کردند.واین می طلبد  که باید به شاخص ها نگاه کرد نه شخصیت ها و شاخص ولایت مداری افراد در گفتار و عمل است.

وی در پایان تصریح کرد: اگر در زمان فعلی  توجه ما فقط به شخصیت ها باشد، دین و ایمان خویش را به افراد فروخته و گره زده ایم.

**********

امام جمعه شهر لیکک: 9دی یک روز عادی نیست/در پازل فکری فتنه گران استقلال نظام معنا ندارد

امام جمعه شهر لیکک 9دی را یک روز مهم در تاریخ انقلاب دانست و از مردم خواست در مراسم روز بصیرت، به صورت یکپارچه شرکت کنند.
نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.

امام جمعه شهر لیکک در خطبه های امروز ابتدا به لزوم توجه به لقمه حلال تاکید کرد و گفت: لقمه حرام مانند خوره به جان زندگی انسان می افتد.
حجت الاسلام افروغی در ادامه افزود: کاسبان قدیم اطلاعات فقهی قوی داشتند، در جلسات  اخلاق خرید و فروش و فقه بازار شرکت می کردند اما الان بازاریان ما فقه بازار را بلد نیستند و یکی از گرفتاری های ما همین بی توجهی به فقه بازار است.

وی با تاسی از آیات و احادیث دینی، گفت: کسی که بدون یادگیری فقه بازار، وارد کسب و کاری می شود در غرقاب ربا غرق می شود.
امام جمعه شهر لیکک در ادامه با تسلیت سالروز شهادت حضرت معصومه(س)، گفت: حوزه های علمیه و مراکز دینی کشور ما به برکت وجود این بانوی بزرگوار و حول محور ایشان شکل گرفت.

افروغی در فرازی دیگر از سخنان امروز سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع شورای هماهنگی تبلیغات را دقیق و مهم خواند .
وی افزود: چرا کسانی که ادعای انقلابی گری دارند، خدمات نظام را به مردم ارائه نمی دهند؟
افروغی خاطرنشان کرد: اسلام به ما عزت داد و از ثمره های انقلاب ما  این بود که استقلال درست کردیم.

خطیب نماز جمعه بهمئی در فراز پایانی خطبه های امروز روز 9دی را یک روز مهم و به یاد ماندنی در تاریخ کشور عنوان کرد و گفت: دشمن با همکاری فتنه گران داخلی یک محیط غبار آلود در کشور ایجاد کرد ؛هدف دشمن ایجاد شکاف در میان مردم و نفوذ و در نهایت ایجاد یک کودتا بود.
افروغی خاطر نشان کرد: همین کار را تحت عنوان انقلاب رنگی در کشور های دیگر انجام دادند و موفق شدند.

وی گفت:طراحان و کارگردانان فتنه، ده ها سال اتاق فکر تشکیل دادند اما مردم با هوشیاری کامل و تحت هدایت ناخدای کشتی انقلاب در 9دی ماه به صحنه آمدند و بساط فتنه را جمع کردند.
امام جمعه شهر لیکک با بیان اینکه نظام بیشترین مدارا را با سران فتنه داشت، گفت:در پازل فکری سران فتنه استقلال نظام مفهومی ندارد.
افروغی در پایان از مردم خواست که این روز را یک روز عادی ندانند و با حضور یکپارچه در مراسم بزرگداشت روز بصیرت شرکت کنند.

*************

امام جمعه باشت: هنوز هستند کسانی که کلمه فتنه را به زبان نمی آورند و حتی از ۹ دی فرار می کنند

حجت السلام عبودی امام جمعه باشت در خطبه های سیاسی عبادی این هفته شهرستان ضمن اشاره به حماسه مهم 9 دی گفت: این حماسه مهم را گرامی می داریم و خوشحالیم که همچین ملت غیور و همیشه در صحنه ای دااریم.

امام جمعه باشت تصریح کرد: اولین بار که موضوع تقلب مطرح شد در بی بی سی انگلیس بوده است .

اولین بار بی‌بی‌سی انگلیس این موضوع را مطرح کرد و در کشورمان کمیته صیانت از آرا را تشکیل دادند. با وجود همه نهادهای نظارتی که وجود داشت روز انتخابات که فرا رسید هنوز رای گیری تمام نشده بود و مردم هنوز در صفحه رای دادن بودند که میرحسین موسوی اعلام کرد که برنده انتخابات است و خلاف قانون انجام داد.

حجت السلام عبودی گفت: اگر بنا باشد کسی برنده انتخابات باشد باید وزارت کشور و شورای نگهبان اعلام کند.همه این موضوعات نشان می‌داد که مسئله بسیار جدی است.

وی اظهار کرد: بعد از اینکه رای گیری تمام شد و وزارت کشور اعلام کرد اینها نپذیرفتند و اعتنایی به قانون نکردند.

امام جمعه باشت افزود:  رهبر معظم انقلاب به جز چند روز که مهلت اعتراض در انتخابات وجود داشت پنج روز هم به آنها فرصت دادند و با برخی از سران فتنه رهبر معظم انقلاب به صورت مستقیم صحبت کردند. برخی را پیغام دادند که ما در کشور قانون داریم و این روش صحیح نیست .

این خطیب جمعه به جمله معروف رهبر معظم انقلاب اشاره و افزود:  ایشان فرمودند شما شروع کننده این فتنه هستید اما هم نمی توانید کنترل کنید هم نمی‌توانید خاتمه بدهید چون دشمن میدان را به دست گرفته بود.

حجت السلام تصریح کرد: موضوع تا آنجا پیش رفت که رهبر معظم انقلاب خود دست به قلم شدند و بیانیه‌ای به مردم دادند.
هنوز هستند کسانی که کلمه فتنه را به زبان نمی آورند و حتی از ۹ دی فرار می کنند، سعی می کنند در ۹ دی حتما کاری برای خود انجام دهند که در این مراسم شرکت نکنند.

خطیب جمعه باشت گفت:  چند روز بعد شعار انتخاباتی آنها تغییر کرد و به انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است تغییر پیدا کرد. وقتی مردم و ما فهمیدند که بهانه این انتخابات نیست و اصل نظام را هدف قرار داده‌اند حتی کسانی که به انها رای داده بودند خود را از انها جدا کردند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی