نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. دى 1396 - 8:27
حجت الاسلام علی صدیقی پاشاکی گفت: تمام دغدغه هایی که در حال حاضر تظاهر کنندگان دنبال می کنند همان چیزی است که دشمن در حال پیگیری آن است تا حماسه 9 دی را کمرنگ نماید و هم اینکه از این فرصت نهایت بهره را ببرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ هنوز یک روز از سالگرد جریان 9 دی نگذشته است و حتی به عصر پیوند نخورده است که باز تعدادی از افراد بازمانده از قافله فتنه گران با کوبیدن دولت تدبیر و امید سعی در عوض کردن رفتارهای مخالف با نظام جمهوری اسلامی ایران را دارند.

 

صداهای مردم کوچه بازاری انقدر نحیف و بی رمق است که حتی نجوای آن با خود را در هاله ای از شک و تردید قرار داده است. مردم را بر سر دو راهی انتخاب قرار داده اند و با ترفندهای آزادیخواهی و عبور از تنگناهای اقتصادی تلاش می کنند تا باز برای بستر فتنه ای  دیگر از جنس فتنه 88 جریان سازی نمایند.

 

به همین دلیل پایگاه اطلاع رسانی چهارفصلی طی یک گفتگوی اختصاصی با حجت الاسلام علی صدیقی پاشاکی کارشناس حوزه و دانشگاه و مسائل اجتماعی این وضعیت بوجود آمده را به تفسیر نشست.

 

صدیقی به چهارفصل گفت: جریانی که در حال حاضر اتفاق افتاده رنگ و بوی اقتصادی گرفته و کسانی که دارند در این زمان دست به چنین فعالیت هایی می زنند، بخشی از آن برمیگردد  به اینکه دشمن در تلاش است که بحث 9 دی را تحت الشعاع قرار بدهد.

 

کارشناس حوزه اجتماعی افزود:  تمام دغدغه هایی که در حال حاضر تظاهر کنندگان دنبال می کنند همان  چیزی است که دشمن در حال پیگیری آن است  تا حماسه 9 دی را کمرنگ  نماید و هم اینکه از این فرصت نهایت بهره را ببرد.

 

وی یادآور شد: در این اوضاع و احوال نیاز مبرم به هوشیاری مردم هست و اینکه مردم باید صبر پیشه بکنند و از اینکه بر علیه ارکان نظام  در هر رده ای شعار داده می شود دشمن از این وضعیت سوء استفاده می کند.

 

علی صدیقی اشاره کرد:  مردم دغدغه معیشت و اقتصاد دارند اما دشمن دغدغه دیگری در سر دارد و با پیش کشیدن دیگر مباحث همچون نظام که با جنجال هایی که امثال رجوی ها برپا می کنند  در اصل می خواهند این جنبش ها را به نام خودشان ثبت بمایند.

 

این تحلیل گر اجتماعی بیان نمود:  مردم باید با بصیرت افزایی هدف دشمن را شناسایی نمایند و به نظر می رسند بعضی رسانه در این مورد جهت آگاه سازی مردم  متاسفانه کم کاری می کنند و خیلی از مردم به حقیقت نمی دانند که حرکت معارضین نسبت به این نظام به نفع چه کسی دارد تمام می شود.

 

صدیقی افزود:  وقتی شعار برعلیه رئیس جمهور رنگ و بوی اقتصادی می گیرد یعنی به ظاهر ما با اصل نظام مشکلی نداریم و با تدابیر مشکل داریم و این را باید بدانیم که در واقع این دولت اگر بخواهد کاری هم در جهت رفع مشکل معیشتی مردم گام بردارد باید تمرکز داشته باشد و نباید دولت را وارد چالش احساسی نماییم.

 

استاد معرفت شناسی دانشگاه در ادامه ابراز نمود:  مملکت در حال حاضر به یک تدبیر آرامش بخش نیاز دارد و این آرامش باید در جامعه برقرار گردد، گاهی مردم یک حق و حقوقی دارند و باید ان را از دولت مطالبه نمایند و این انعطاف عقلانی است ولی گاهی اوقات دولت توان پاسخگویی به مطالبات مردم را ندارد و به این تدبیر گفته نمی شود بلکه  یک نوع انفعال غیرعقلانی است.

 

حجت الاسلام علی صدیقی پاشاکی در پایان خاطر نشان نمود:  ممکن است با ادامه این وضعیت  اوضاع وخیم تر از وضع موجود شود و باعث گردد  رنگ و بوی دیگری همچون براندازانه به خودش بگیرد و درست مثل جریانی که در نهم دیماه سال هشتاد و هشت اتفاق افتاد و آن فتنه که برپا شد؛ فلذا در این برهه زمانی نیاز هست که هم آرامش و هم تدبیر توامان اتفاق بیافتد و واکنش دولت باید یک واکنش عقلانی و فارغ از احساسی  باشد و اگر غیر از این باشد دولت در این وسط ضربه خواهد خورد.

انتهای پیام /

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی