نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

11. دى 1396 - 8:16
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: جسارت امام در ارسال نامه به گورباچف مبنی بر خطر نفوذ غرب در فروپاشی این کشور که یک قدرت جهانی در زمان خودش محسوب می شد، در نوع خود جالب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ قریب به سه دهه از نامه تاریخی سراسر بیداری امام خمینی (ره)  به گورباچف رئیس جمهور وقت شوروی سابق می گذرد ولی آنچه در گذر تاریخ تازگی می پذیرد همانا روح کلام و تفسیر ادبیات حازم گونه و اندیشه متعالی بزرگمردی است که تاریخ را برای آینده پیش بینی نموده بود.

 

 وقتی قلم وزین و سنگین بت شکن زمان بر صفحه تاریخ به نگارش در می آید به وضوح به این مهم دست می یابیم که از آن زمان حضرت امام نفوذ غرب را برای هر کشوری  مهلک و کشنده توصیف می کند. نبود یک استراتیژی  اعتقادی به ذات وحدانیت الهی می تواند یک جامعه را ولو کشور بزرگی همچون اتحاد جماهیر شوروی را دچار فرو پاشی نماید.

 

به مناسبت سالگرد نامه تاریخی امام خمینی (ره) به رهبر اتحاد جماهیر شوروی پایگاه خبری چهارفصل در یک مصاحبه اختصاصی این گوشه تاریخی را از زوایای مختلف مورد توجه قرار داده است.

 

رویوران کارشناس مسائل خاورمیانه گفت:در مورد نامه حضرت امام خمینی(ره) به گورباچف همه ما یک رفتاری از امام دیدیم که واقعا در سهم نظام های بین الملل، صعود و افول این قدرت ها را در آینده نگری امام می بینیم. اینکه امام در این نامه اعلام کرد که من شکسته شدن استخوان های کمونیست را می شنوم خود این پیش بینی یک آینده نگری عجیب و قابل توجه است.

 

وی بیان نمود: به هرحال یک استاد دانشگاه ممکن است با هزار دلیل و اما و اگر بتواند یک پیش بینی علمی بکند ولی امام در زمانی این را مطرح کرد که شوروی سابق در یک وضعیت بحرانی نبود و این نشان می دهد که امام یک جامعه شناس دقیقی بود و نه تنها اینکه جامعه خود را شناخت و موفق به رهبری و پیروزی رسانیدن ملت ایران بود بلکه در دیگر پیش بینی های انقلاب دیگر جوامع ید طولایی داشت.

 

رویوران افزود: به نظرم پیش بینی امام یک نقطه عطفی بود که جهان غرب در آینده دچار یک بحران خواهد شد و امروزه در غرب این جوامع دچار افول و ظهوری بیشتری پیدا کرده است. بنابراین تصور می کنم اولا سهم امام یک بحث است، جسارت امام در ارسال نامه به گورباچف که یک قدرت جهانی در زمان خودش محسوب می شد در نوع خود جالب است.

 

کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: ما شاید خیلی از مسائل را درک کنیم ولی جسارت اینکه نامه بنویسیم به رهبر یکی از قدرت های جهان و به او بگوییم که حکومت شما در حال سقوط است و او را به اسلام و یک فرهنگ رهایی بخش دعوت کنیم می تواند قابل توجه باشد.

 

وی با اشاره به حوادث خیابانی اخیر در سطح کشور گفت: در مورد حوادثی که در این چند روز در حال اتفاق است تفاوت هایی بین این حوادث با حوادث قبلی دارد، حوادث 88 جناح اصلاح طلب در آن طرف قرار داشت ولی الآن جناح اصلاح طلب و اصولگرا در کنار دولت و نظام هستند و این نشان می دهد اکثریت اجتماعی و سیاسی مردم در خدمت نظام هستند. آنهایی که به خیابان آمده اند یک پایگاه بسیار محدودی و عمدتا با خط گیری از خارج کشور این کار را انجام می دهند به همین دلیل تصورم این است که این جریان بدلیل نداشتن ریشه های پایگاه عمیق اجتماعی قابلیت استمرار ندارد.

 

حسین رویوران در پایان اظهار نمود: نارسایی های اقتصادی که در کشور وجود دارد یک حقیقت است و اینکه مسئولین باید کاری در این راستا برای خدمت به مردم انجام باز یک حقیقت و وظیفه است. مسئولین باید در خدمت این مردم باشند اما با شلوغ بازی و آتش زدن اموال عمومی و مردم مشکلی حل نخواهد شد و این راه اصلاح نیست بلکه یک راه تخریب است. راه اصلاح این است که دولت تحت فشار قرار بگیرد و مشکلات مردم را حل و فصل و نماید ولی از طریق پارلمان، مطبوعات و  گفتگو این مشکل قابل حل خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی