نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. دى 1396 - 17:09
نشست اقتصاد مقاومتی بعد از ظهر امروز با حضور استاندار و جمعی از مدیران در سالن جلسات استانداری تشکیل گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ بعد از ظهر امروز نشست اقتصاد مقاومتی با حضور استاندار و جمعی از مدیران در سالن جلسات استانداری تشکیل گردید.

در ابتدای این دیدار رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کانال کشی در جهت احیا باغات و قنات برای احیا آب  و تامین شبکه های و استخرها است که به نوعی در مبارزه با خشکسالی است.

وی افزود: اگر استخری احداث شد بعد تعاونی تشکیل می شود که در پی آن حمایت از آن مشخش می شود.

نوروزی بیان کرد: گوهرکانی به دلیل سفر به تهران در این جلسه حاضر نشده است  که صبر می کنیم تا در جلسات بعدی با حضور وی موارد جهادکشاورزی را بررسی نماییم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تصریح کرد:  از 217 پروژه بیش از 70 درصد قابل واگذاری است که 65 پروژه امسال واگذار می شود و هفت پروژه در منابع طبیعی نظیر پارک های جنگلی و ...قابل واگذاری است.

رییس منابع طبیعی در ادامه این نشست گفت: اطفاء حریق قابل واگذاری به مردم نیست که چه عوایدی برای مردم باشد.

طعنه استاندار در جواب نامه اطفا حریق که به مردم واگذار شود که استاندار در جواب رییس منابع طبیعی که گفت من این نامه را امضا نکرده ام گفت ما می دانیم شماها چطور امضا می کنید و حتما با امضا کننده این نامه برخورد قانونی کنید.

وی تصریح کرد: 26 منطقه بحرانی را طبق نقشه جی پی اس شناسایی کرده ایم واین مناطق را به تعاونی ها واگذار می کنیم و برای واگذاری به تعاونی ها باید مشارکتی باشد.

رئیس منابع طبیعی بیان کرد: تعاونی را موظف می کنیم که برای مهار آتش سوزی اقدام کنتد و اگر بعد از عهده کار برنیامدند با اطلاع به منابع طبیعی مساعدت بخواهند.

وی بیان کرد: برای واگذاری به تعاونی ها باید مشارکتی باشد تعاونی را موظف می کنیم که برای مهار آتش سوزی اقدام کنتد و اگر ازعهده کار برنیامدند با اطلاع به منابع طبیعی مساعدت بخواهند.

بهشتی اضافه کرد: در منابع طبیعی 7 پروژه قابل واگذاری است.

در همین حین استاندار با اشاره به سخنان رئیس منابع طبیعی گفت: مگر قراره شما نهال تولید کنید؟ یک تیپ خرید خدمت داریم که دستگاهها به این سمت بروند و دیگری مثل این که تولید نهال به بخش خصوصی که این بخش جان می گیرد.

که رئیس منابع طبیعی در پاسخ بیان کرد: یکی از پتانسیل استان ما تولید گیاهان دارویی است که بذر را به مرتع دار دادیم که به ازای هر هکتار برداشت بیش از پنج هکتار احیا نموده اند که این یکی از بهترین موارد اقتصاد مقاومتی است و اگر دولت تسهیلاتی به دامداران ما واگذار کند می تواند در این راه اقدام خوبی داشته باشیم.

نوروزی با اشاره به سخنان رئیس منابع طبیعی گفت: ماده 88 قانون می گوید هم تولید نهال و اطفاء حریق را خرید خدمتی کرد و بیش از شصت نفر نیرو دارید که از جنگلها مراقبت می کنتد و در صورت واگذاری مراقبت از جنگلها باید این نیروها را به تعاونی های مذکر واگذار کنید.

 

استاندار با اشاره به تاخیر رئیس جهاد کشاورزی استان گفت: مدیرانی که با پرواز یاسوج با تاخیر به جلسه می رسند جریمه نخواهند شد ولی کسانی که با مرولز شیراز با تاخیر به جلسه می رسند جریمه خواهند شد. 

در ادامه این نشست گوهرگانی به بیان عملکرد خود در سازمان جهاد کشاورزی استان پرداخت و گفت: ما 65 پروژه را تا الان واگذار کرده ایم و بیشتر پروژه هایمان را بصورت امانی واگذار می کنیم.

 

وی افزود: پروژه های ما بصورت حاکمیت نظارتی صورت می پذیرد و در بحث کنترل خوراک دام و طیور مثل ذرت خشک کن ها می طلبد جهادکشاورزی در چنین مواردی نظارت داشته باشد.

رئیس اداره کل دامپزشکی در ادامه این نشست تصریح کرد: هدف دولت فقط کاهش بار مالی نبوده بلکه اشتغالزایی دارد و بیش از150 نفر را وارد بازار کار کرده ایم.

 

وی اضافه کرد: با معدوم کردن اقلام بی کیفیت در بازار چه چیزی به بخش خصوصی می رسد!؟ بخش نظارت فراورده های دامی را خودمان نظارت می کنیم و نمی شود خرید خدمت نمود و به بخش خصوصی واگذار کرده ایم.

استاندار با اشاره به سخنان رئیس اداره کل دامپزشکی گفت: باید نظارت بر فرآورده های دامی را به بخش خصوصی واگذار نمایید و با بخش های شناسایی شده قرار داد ببندید.

که پاسخ رئیس اداره کل دامپزشکی استان گفت: تشخیص تب مالت باید دولت این کار را انجام چون در قبال آن غرامت می پردازد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: دولت دیگر کارمند نمی خواهد و هرکسی این کار دا بکند خیانت می کند و باید دست جوان هایمان را برای اشتغالزایی بگیریم.

بهمنش با اشاره به سخنان استاندار گفت :چون برای ما پیشینه عمل حساب می کنند و باید بودجه لازم را از جاهای دیگر تامین کنیم بخش خرید قابل اجرا نمی باشد.
 
که استاندار راضی نشد و تصریح کرد: باید طبق دستورالعمل وزارت خانه عمل نمایید.
رییس امور عشایری در ادامه این نشست گفت: عشای که یک میلیون ششصد هزار تومان پول آب پرداخت نماید که همین امر بکی از دلایل حاشیه نشینی می شود.

وی افزود: در طول سال یشترین پراکندگی ما در گچساران و منظور پراکندگی عشایر نشینی است.

رییس آب منطقه ای استان: پروژه هایی که تمام شدتد قابلیت اجرا ندارند چون مطالباتی هست و با مجوز از کارگروه ها انها را راه اندازی نماییم.

وی افزود: ما کل پروژه ها را تفکیک کردیم که این 18 پروژه قابلیت اجرایی دارند و سدسرپری پیسرفت فیزیک اش کمتر از ده درصد است.

داودی تصریح کرد: آب فصلی رودخانه دشتروم به سد شاه قاسم نیمه تمام است که بدلیل کمبود منابع مالی هست.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به سخنان رئیس آب منطقه ای بیان کرد: فردی دنبال کار می گشت و در تهران یک آگهی با ایم مضمون که مسلط به زبان خارجه که در طبقه 13 دفترش بود که منشی به چه زبانی مسلط هستید و وی در جواب گفت به هیچ زبانی مسلط نیستم و فقط آمده ام بگویم روی من حساب نکنید.

رئیس اداره برق گفت: 7 تا پروژه را تا پایان سال قرار است که واگذار کنیم و 3 پروژه آن در حال حاضر آماده است.

وی افزود: کلیه کارهای ما اعم از طراحی و عملیات از طریق پیمانکاران اجرا می شود و ما فقط در بحث نظارت هستیم.

رئیس آب و فاضلاب: قمیت هر متر مکعب تمام سده هفتاد درصد است یعنی به هفتاد درصد را دولت سوبسید می دهد.

وی تصریح کرد: شرکت بخش خصوصی آب و فاضلاب به ما اعلام کرد که بخش خصوصی در نتیجه آگهی ها کسی نیست که در استان سرمایه گذاری کند و تاخیر در آن جایز نیست.

 

لدنی تصریح کرد: دو تا طرح فاضلاب باشت و لنده داریم که منتظر هستیم مراحل قانونی اش طی شود و در این مورد برای بخش های سرمایه گذار خصوصی فراخوان بزنیم.

 

آب و فاضلاب و روستایی در این نشست گفت: پروژه های دقیقا مثل پروژه های امور عشایری ولی در نتیجه برعکس است و نیاز کل دستگاه تانکر سیار 13 دستگاه بوده که 8 دستگاه را خودمان تامین کردیم.

وی افزود: ما در سال های قبل مشکل نداشیم ولی امسال مشکل داریم و آب کالایی است از بالا نرخ گذاری می شود و ما نمی توانیم هر قیمتی را خودمان بزنبم.

پاسره تصریح کرد: در سال 93 یه اعتباری جهت خرید محصول گذاشته بودند ولی در حال حاضر چنین چیزی مصوب نشده است و بخشی از کارها نیاز به فرهنگ سازی هست و اگر ما بتوانیم شهرداری را راضی کنیم که برای فضای سبز از پساامد فاضلاب ها استفاده کند کار خیلی خوبی است.

استاندار در پایان این جلسه بیان کرد: ما هیچ دستگاهی برایمان تفاوت ندارد و اگر دولت برای ما کسب تکلیف می کند بخاطر این است که دست جوان هایمان را بگیریم تا موارد کنونی بوجود نیاید. در هر دستگاهی مقاومت هایی وجود دارد ولی الان دولت در این قضیه جدی است و هرکسی دلسوز است باید وارد میدان شود و دست جوانان را بگیرید. نکته دوم؛ برخی جاها پروژه هایی با موقعیت خاص است باید کارشناس ها بشینند و مواردی که هست که طبق تشخیص کمیته جلو برود.

وی افزود: بحث استفاده از پساب را از طریق شهرداری پبگیری کنید و اگر به نتیجه نرسیدید به ما اعلام کنید تا تصمیم دیگری بگیریم.
 
 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی