نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. دى 1396 - 8:43
در بازدید استاندار و نماینده بویراحمد و دنا از 4 پروژه شهر یاسوج مطرح شد؛
افتتاح موزه یاسوج و پارک آبی در نیمه اول سال 97 / افتتاح هتل 4 ستاره شهر یاسوج در سال 98
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا و برخی مسئولان استانی صبح امروز از پارک اسکان ، پارک آبی در تل خسرو ، موزه یاسوج و مجتمع فرهنگی ورزیش باقری بازدید کردند و پیشرفت این پروژه ها را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ صبح امروز علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا و برخی مسئولان استانی از پارک اسکان ، پارک آبی در تل خسرو ، موزه یاسوج و مجتمع فرهنگی ورزیش باقری بازدید کردند و پیشرفت این پروژه ها را بررسی کردند.

اولین بازدید از پارک اسکان شهر یاسوج  با پیشرفت  90 درصدی صورت گرفت، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدفگذاری انجام گرفته در سفر رئیس جمهوری به استان، 20 پروژه توسعه گردشگری با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان در استان در حال تکمیل است.

وی افزود: این پروژه ها قریب به 80  درصد پیشرفت فیزیکی دارند و پیش بینی می شود .

محمود باقری تصریح کرد: امکانات برق، سرویس بهداشتی و کف سازی برای این پارک در دست اقدام است و حدود 400 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه لازم است.

بازدید دوم از هتل 4 ستاره و پارک آبی شهر یاسوج  با 50 درصد پیشرفت فیزیکی صورت گرفت. که زیربنای کل این طرح، 9200 متر مربع، متراژ هتل 5500 مترمربع شامل 70 اتاق، 180 تخت، سالن کنفرانس، سالن مراسمات، کافی شاپ و رستوران است.

همچنین متراژ پارک آبی 3700 متر مربع که شامل استخر شنا، استخر کودکان، استخر درمانی، وان نمک، سالن ماساژ، رودخانه آرام و انواع سرسره های آبی با سرمایه گذاری 152 میلیارد ریال است.

گفتنی است که محل تامین اعتبار این طرح از سوی بانک گردشگری از منابع صندوق توسعه ملی است.

بازدید سوم از موزه شهر یاسوج با پیشرفت فیزیکی 87 درصدی صورت گرفت که استاندار، نماینده شهرستان بویراحمد ودنا، فرماندار یاسوج و مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان از وضعیت پیشرفت این موزه بازدید به عمل آوردند و جبار کیانی به عنوان پیمانکار این پروژه به شرح روند کار آن پرداخت.

پس از این بازدید استاندار و نماینده بویراحمد و دنا به میان خبرنگاران آمدند وبه توضیحاتی درباره این پروژه ها پرداختند که استاندار با تشکر از حضور مردم استان در راهپیمایی روز گذشته  گفت: سه طرحی را که تا این لحظه بررسی کرده ایم که اولین آن پارکی است برای اسکان گردشگرانی که از بیرون استان به اینجا می آیند که یک مجموعه خوبی است و امیدواریم با همکاری شهرداری این طرح ر ا به یک سامانی برسانیم و گردشگرانی که از سایر استان می آیند بتوانند از امکانات بهتری بهرمند گردند.

وی افزود:از پارک آبی و هتل 4 ستاره بازدید کردیم که با سرمایه گذاری بخش خصوصی پیشرفت خوبی داشته است که یکی از زیرساخت های اصلی گردشگری وجود اقامتگاه ها، هتل ها و فضاهای اقامتی است که با کمک کنیم که بستر خوبی برای این موضوع فراهم شود.

احمدی تصریح کرد: استان از میراث فرهنگی و تاریخ کهنی برخوردار است که حفظ معرفی و اشاعه  آن وظیفه ما است که این مجموعه ظرفیت لازم را برای نگهداری اشیاء تاریخی را دارد.

وی بیان کرد: پیش بینی کردیم که در نیمه سال آینده به بهره بردای خواهید رسید که هم فرصت های شغلی نسبی خوبی ایجاد کند و هم در معرفی، حفظ و نگهداری میراث فرهنگی استان گامی بردارد.

در ادامه غلام محمد زارعی با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی روز گذشته مشت محکمی بر دهان دشمنان بود، گفت: این پروژه ها با سه هدف پیگیری می شود که بحث اول آن گردشگری است که این زیرساخت ها لازم است تا این اتفاق در استان بیافتد و ما بتوانیم در راستای توسعه گردشگری، رونق اقتصادی و اشتغال ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: موضوع دوم این است که این پروژه ها می تواند دستاورد های دیگری را تولید کند که مولدی برای فعالیت های اقتصادی و فرهنگی هستند.

زارعی بیان کرد: روند پروژه هایی که امروز بازدید کردیم خوب است که در نیمه سال آینده پارک آبی و هتل نیز در سال بعد آن به بهره برداری می رسد ومجموعه موزه که یک حلقه گمشده ای در استان بود در آینده نزدیک به بهره برداری است و مجموعه ای که یک مجموعه کامل ورزشی، اقامتگاهی و فرهنگی است که در شهر یاسوج دنبال می شود و زمینه بهره برداری آن در آینده نزدیک صورت می گیرد.

و در بازدید چهارم از مجتمع فرهنگی ورزشی باقری از روند پیشرفت این پروژه و طبقات مختلف آن بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی