نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. دى 1396 - 10:40
زمانی‌که در یک شهر، بهداشت عمومی به‌واسطه نبود خدمات رفاهی ضروری نظیر سرویس‌های بهداشتی، با مسئله و چالش روبه‌رو می‌‌شود، آسیب‌هایی گریبانگیر جامعه خواهد شد که درصورت تداوم، تأثیرات نامطلوبی برجا می‌گذارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به نام پایتخت طبیعت ایران نام گرفته اما متاسفانه سرویس بهداشتی در مرکز استان و در بهترین و خوش آب و هوا ترین منطقه تپه هتل آزادی وجود دارد که فقط نام آن سرویس بهداشتی است و بیشتر به مخروبه ای در بیابان شبیه است.

اهمیت بهداشت عمومی و دقت در حفظ سلامت جامعه، از شاخص‌های رفاه و پیشرفت هر مجموعه شهری محسوب می‌شود. زمانی‌که در یک شهر، بهداشت عمومی به‌واسطه نبود خدمات رفاهی ضروری نظیر سرویس‌های بهداشتی، با مسئله و چالش روبه‌رو می‌‌شود، آسیب‌هایی گریبانگیر جامعه خواهد شد که درصورت تداوم، تأثیرات نامطلوبی برجا می‌گذارد.

ضرورت وجود سرویس های بهداشتی مناسب در سطح یک شهر آنقدر مشهود و ابتدایی هست که هر توضیحی اضافه به نظر می آید. با این وجود اگر به صورت ریزتر و در سطح دیگری به قضیه نگاه کنیم، در این باره به دو مسئله ی بسیار اساسی برخود می کنیم یکی نظافت و وجهه بهداشتی قضیه هست که به مسائل دینی نیز بر می گردد و دیگری مربوط به مسائل گردشگری می باشد.

کمبودسرویس بهداشتی در شهر یاسوج یکی از معضلات گردشگری پایتخت طبیعت ایران است به طوری که هر بار یکی از مسئولین با آغاز فصل سفر در کشور نوید ساخت سرویس بهداشتی را می دهد و این معضل همچنان به قوت خود باقی است.

در کنار مشکل کمبود سرویس بهداشتی، خرابی سرویس های دیگر نیز به صورت مشهود در مرکز استان وجود دارد که این معضل در مواقعی که گردشگرانی به استان وارد می شود بیش از پیش خود را به معرض نمایش می گذارد و به عنوان یکی از معضلات اصلی در مواقعی خاص با گله مندی مردم، گردشگران و مسافران تبدیل می شود وباید گفت که این یک واقعیت است که مسافران و زائران در یاسوج مشکلات زیادی در زمینه تردد، اسکان و پارکینگ دارند اما باید اذعان کرد که یکی از بزرگ ترین مشکلات شهروندان و مسافران ، همین مقوله اولیه بشر یعنی سرویس های بهداشتی است .

کمبود سرویس های بهداشتی، تمیز نبودن سرویس‌های موجود، نبود مواد شوینده، بوی نامطبوع و حتی قطع بودن آب برخی سرویس‌های بهداشتی، اتفاقات ناخوشایندی است که می‌تواند خاطره بدی در ذهن گردشگر و مسافران دیگر نقاط استان به مرکز بگذارد.

مردم از شهرداری می خواهند که این معضل را در کوهتاترین زمان ممکن در برنامه ریزی های خود قرار دهند و برای رفع این معضل کارهایی را صورت دهند.

چهارفصل در گزارش بعد به بررسی میدانی سرویس های بهداشتی شهر خواهد پرداخت. 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی