نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. دى 1396 - 15:02
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: به طور قطع همه در جریان اتفاقات اخیر کشور هستید وهرکسی که دلسوز جوانان و این نظام است، باید دارای برنامه باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ علی محمد احمدی در شورای مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه، این مسائل در صورتی است که پیام  اعتراضات مردمی این است که حاشیه نشینی ها، بیماری و  فقر هیچ راهی برای جوانان به جز پناه بردن به دامن اعتیاد بر جای نگذاشته است.

وی تاکید کرد: رسالت اصلی مدیران ارائه برنامه های مدون جهت توسعه استان و ارتقاء جوانان است وگرنه فقط وقت خود و پول بیت المال را به هدر داده ایم. 

 استاندار با اشاره به اینکه، ستاد مبارزه با مواد مخدر هماهنگ کننده بوده و یک رسالت بسیار بزرگ و بین دستگاهی بر عهده دارد، بیان کرد: متاسفانه ارشاد اسلامی به عنوان یک نهاد فرهنگی تاکنون هیچ برنامه ای در خصوص امید بخشی و نشاط در جامعه نداشته است.

احمدی ادامه داد: بسیاری از اقدامات دستگاه های اجرایی تنها همان وظایف روتین و تکراری است وهیچ کدام خلاقیت کاری به خرج نمی دهند.

احمدی با بیان اینکه، ابتدا باید در قبال وجدان خود گزارش دهیم، عنوان کرد: یک نقشه به تنهایی اکتفا نمی کند و تمامی دستگاه های اجرایی از جمله ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، صدا و سیما، تبلیغات اسلامی وارشاد باید با مطالعه و براساس یک برنامه زمان بندی میزان پیشرفت و برنامه های کاری خود را ارائه دهند.

وی به مسئولین حوزه ورزش و جوانان استان با تاکید بر اینکه، دولت جهت توسعه استان دارای راهبرد و برنامه پنج ساله است، اظهار داشت: دستگاه تخصصی برای اجرای برنامه های دولت نیازمند هماهنگی با نمایندگان ندارند به جز در زمانی که قصد تدوین برنامه بلند مدت داریم برای اولویت بندی طرح ها از نظر نمایندگان استفاده می کنیم.

استاندار افزود: یکی از آسیب های اصلی که در کشور وجود دارد تغییر روند کاری طرح ها و برنامه های دولتی به دلیل اعمال سلیقه ها در میانه مسیر است که مشکلات متعددی را در آینده ایجاد می کند.

وی بیان کرد: در نشست بعدی این شورا برای خدمات دهی مطلوب تر به مردم جمعیت استان را به گروه های زیر 20 خانوار و روستاهای بین 20 تا 100 خانوار تقسیم بندی کرده و با اولویت ابتلا به مصرف مواد مخدر نسبت به ساخت امکان ورزشی اقدام شود.

احمدی تصریح کرد: فرهنگ خیرین ورزشی در جامعه باید نهادینه شود و خیران نباید صرفا در امر مدرسه سازی پیشگام باشند.

وی با تاکید بر انجام کارهای فرهنگی و ورزشی در مناطق آسیب پذیر و در معرض خطر اعتیاد، عنوان کرد: ورزش و جوانان در این مناطق نسبت به برگزاری مسابقات با تکیه بر بازهای های بومی محلی اقدام کنند.

احمدی بر احداث مرکز: "دی. آی .سی" در شهر مادوان تاکید کرد و گفت: ما باید پیش از وقوع یک حادثه پیگشیری کنیم نه اینکه پس از وقوع رویداد به فکر درمان آن بیافتیم.

وی تصریح کرد: وظیفه دولت پارکینگ داری نیست و باید چنین اقداماتی به بخش خصوصی واگذار شود و  دستگاه های اجرایی نباید به دنبال ساختمان سازی باشند بلکه وظیفه اصلی آنها پیگیری و مشکلات مردم است.

احمدی خطاب به مسئولان گفت: از ساخت و احداث ساختمان های بزرگ و دیوان سالارانه خودداری کنید و پس از بررسی کارشناسی نسبت به ساخت فضای مناسب اداری اقدام شود.

وی گفت: راه و شهرسازی گزارش کاملی از زمین های دولتی که در اختیار دستگاه های اجرایی قرار دارند، دستگاه های متقاضی زمین و همچنین زمین های واگذار شده به نهادهای دولتی را ارائه دهد.

احمدی با ابزار گلایه از اینکه در 3 ماهه گذشته هیچ گونه اقدام مطلوبی در خصوص جوانان در استان را شاهد نبودم، عنوان کرد: اقدامات انجام شده یا در خصوص افراد کهنسال یا کارمندان دولت بوده است که باید مدیران در نشست بعدی گزارش کاملی در خصوص اقدامات و برنامه های خود در حوزه بانوان ارائه دهند.

وی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری را نیز خطاب قرار داد و گفت: انتظار می رود، برنامه های خوبی در خصوص توانمندسازی زنان ارائه دهید.

وی با اشاره به جانمایی مناسب مرکز " DIC" براساس پراکنش جمعیت، افزود: سایر خدمات دستگاه های اجرایی باید براساس پراکندگی جمعیت و این شاخص انجام شود.

احمدی تاکید کرد: وظیفه دستگاه های اجرایی تصدی گری نیست و ما نسبت به تربیت و اشتغال زایی فارغ التحصیل مسئول هستیم و به عنوان مثال با وجود چند هتل در استان، احداث مهمان سراها در ادارات، کار بیهوده ای است در حالی که می توان این امور را به بخش خصوصی واگذار کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی