نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. دى 1396 - 18:57
در جلسه ساماندهی گلزارهای شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد، نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از اختصاص 966 میلیون تومان برای ساخت فضای فرهنگی در مجاورت گلزارهای شهدا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ صبح امروز سومین جلسه ساماندهی گلزار شهدای استان با حضور معاونت عمرانی استاندار، مدیر کل بنیاد شهید کهگیلویه وبویراحمد و جمعی از مسئولان در سالن معاونت عمرانی استانداری برگزار شد.

 

 در ابتدای این جلسه مدیر کل بنیاد شهید کهگیلویه وبویراحمد گفت: در استان ۵۵۱ گلزار وجود دارد که ۴۱۴ گلزار در قالب ۱۷۰۹ مزار ساماندهی شده است و پیشرفت خوبی داشت است و ۸ درصد مزارها باقی مانده است.

 

وی افزود: اتمام گلزار شهدای یاسوج توسط پیمانکار در حال اقدام است. گلزارهایی که ساماندهی آن ها به پایان رسیده است در ردیف بودجه قرار نمی گیرد که ۳۹ گلزار در قالب ۱۰۴ مزار وجود دارد که ۱۰۴ میلیون تومان برای انجام تعمیرات و نگهداری گلزارها ی شهدا نیاز است.

 

موسوی تصریح کرد: در سطح استان ۸۹ گلزار داریم که به هر دلیلی شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها زیربار تحویل تحویل گرفتن آنها نرفته است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان در بحث ساماندهی گلزارهای شهدا، 16 درصد از میانگین کشوری جلوتراست، خواستار تخصیص به موقع اعتبار به منظور سامان دادن و تعمیر و مرمت گلزارهای شهدا در سطح استان شد.

 

در ادامه معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد  با تاکید بر استفاده از ظرفیت های خیرین برای مرمت گلزارهای شهدا گفت: علاوه بر ظرفیت های دیده شده در قانون، استفاده از ظرفیت خیرین در راستای مرمت و همچنین ساماندهی گلزار شهدا ضروری است.

 

فیلی با بیان اینکه از جمله وظایف ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان است، عنوان کرد: در همین راستا باید نسبت به ساماندهی و بهبود وضعیت گلزارهای شهدای استان گام برداریم.

 

در ادامه جلسه نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از اختصاص 966 میلیون تومان برای ساخت فضای فرهنگی در مجاورت گلزارهای شهدا خبر داد و افزود: 637 میلیون تومان نیز برای یادمان های شهدای گمنام هزینه شده است .

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی