نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. دى 1396 - 7:26
کشتی ایرانی با مقصدی معلوم ولی سرنوشتی نامعلوم برای جوانان مرز و بوم ایرانی رقم زد تا بیش از پیش در حسرت رعنا قامتان کشورمان سرشک غم بباریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ هنوز چند ساعتی از خبر سانحه کشتی باربری میعانات گازی در دریای شرقی چین نگذشته بود که نام  جوانان  رعنای ایران زمین  زبان به زبان پیچید و فضای سراسر کشورمان را در اندوه و ماتم فرو برد.

 

کشتی ایرانی که با مقصدش معلوم ولی سرنوشتی نامعلوم برای جوانان مرز و بوم ایرانی رقم زد تا بیش از پیش در حسرت رعنا قامتان کشورمان سرشک غم بباریم. خانواده های این عزیزان چشم انتظار در آرزوی فرجی هستند تا شاید این دلواپسان دیده بر پرزین انتظار شاهد دیدار رخ یاری باشند که یکبار دیگر از سفری دور و دراز به کانون خانواده برمی گردند.

 

چه کسی باور می داند  که از این دست سوانح مقصر اصلی کیست و یا چه کسانی باید در این هیاهوی آب و آتش مورد یازخواست و مواخذه قرار بگیرند؟!

 

ناخودآگاه دلمان می گیرد به خاطر تمام داشته های خانواده هایی که یک عمر به پای چنین فرزندانی نشستند تا امروز در عین ناباوری نسیم غم انگیز فراق را بر چهره زرد و خود به تماشا نشینند. به کدامین باور و اعتقاد ایمان بیاوریم که گاهی بر پهن دشت اقیانوس های سرنوشت قصه تلخ کامی رقم می خورد و جمعی از خانواده های ایران زمین داغدار می شوند.

 

ناخدای کشتی ایرانی به کدامین سو چشم دوخته بود که اریکه سرنوشت عنانش را از دست داد و در این سوز و گداز، دریای غم به فغان می آید و در برابر دیدگان بشریت، خنکای آب به آتش مبدل می گردند!

 

قرن ها پیش کشور ایران به عنوان لنگرگاه تمام کشتی های سرگردان در دریاها مامن و خاطر آرامش سفینه هایی بود که پس از مدتها خستگی از راه، در کنار سواحل همیشه خلیج فارس آرام می گرفتند. و این قدمت تاریخی گواهی بر صنعت کشتیرانی ست که از دیرباز در ایران زمین و بر پهنه آبی دریاها هموار بوده است.

 

و امروز علم پرچم کشور ثالث  بر کشتی مذکور حادثه دیده دلیلی بر سرگردان بودن کشتی های های بومی محلی این سرزمین است  که در خاور دور به قیمت جان عزیزانی دچار حریق می گردند که مبداء و مقصد  برای رهیدگان از داستان ما را در هاله ای از سر درگمی قرار می دهند.

 

و هنوز  نشانی ات را می گیرم به  ارزش تمامی خاطره هایی که آب دریا با خودش غرق نمود، خاطره هایی که برای خانواده های سرزمین مام میهنی ام هیچگاه به فراموشی سپرده نخواهد شد.

 

باشد متولیان امر برای التیام بخشی جاماندگان از این وداع تلخ چاره اندیشی های مناسب و به موقع خود را دریغ ننمایند و با سیاست های کاری مسئولان امر شاهد تکرار چنین حوادثی از این دست نباشیم.

انتهای پیام /

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی