نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. دى 1396 - 7:15
با گذشت چندین ماه از خبرهای منتشر شده در این سایت خبری، هنوز معضلات شهری یاسوج به قوت خود باقی ست و به نظر می رسد راهی برای برون رفت از این مشکلات به تدبیر ننشسته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ با گذشت چندین ماه از خبرهای گذشته در این سایت خبری آنچه همواره از عدم التیام بخشی و مرهم بر روی زخم های شهری یاسوج می گذرد همان بحث های متعدد فاضلاب شهری در رودخانه بشار، عدم تکمیل پل چهارم بشار بعد از گذشت چندین سال بلاتکلیفی، کمبود ناوگان شهری و چرخ تاکسی هایی که بدون دربستی نمی چرخند، وارسی نشدن به زیرسازی شهری در محدوه پمپ بنزین معصومی(اکبرآباد) و همینطور ساعت های از کار افتاده درون شهری یاسوج در فلکه عدل و میدان جانباز یاسوج است  که صبح طلبوع نشده را که بعدازظهر خورشید غروب کرده نشان می دهد.

 

در این سال های کم آبی و عدم نزولات آسمانی که سبب کم شدن سفره های آب زیر زمینی گردیده و در پی آن خشکسالی نابهنگام در حال صورت گرفتن است، فاضلاب های شهری یاسوج بدون هیچگونه تدابیر مهار نشدنی به تنها رودخانه حیاتی بشار ریخته می شود و موجب می شود که با آلودگی بی قید و شرط این آب شرب، به چرخه آبی این منطقه لطمه ای غیرقابل جبران وارد می گردد.

دومین خبری که به دلیل کمبود در کاهش بار ترافیکی در ورودی شهر یاسوج و پل اول بشار که به سبب اینکه  کارکرد مفید آن به پایان رسیده است، با کلنگ زنی پل سوم و چهارم بشار چشم اندازی به افق بهتر شریان های حیاتی مرکز پایتخت چهارفصل انداخته شد و اما آنچه در پشت این سیاست های نم دیده به تعلیق افتاده همان نیمه کار بودن  این پروژه های ملی و حیاتی است که تنها از پیمانکاری به پیمانکار دیگری رسیده است و افتتاح آنها به آینده نامعلوم موکول شده است.

یکی دیگر از خبرهای قابل تامل این سایت خبرگزاری باید به داستان تاکسی های شهری یاسوج اشاره کرد که به دلیل عدم ناوگان عمومی شهری و همینطور استقبال کم مردم از این موضوع و عدم زیرساخت های شهری برای این امر، ایاب و ذهاب مردم را با مشکل دو چندان روبرو ساخته است. یاسوج یکی از شهرهایی منحصر بفرد کشور است که به دلیل عدم ناوگان شهری چرخ تاکسی های شهرش بدون دربستی نمی چرخد.

اگر بخواهیم یکی از موارد دغدغه آفرین مردم دیار اکبرآباد و حومه شهر یاسوج را مورد نقد قرار بدهیم همان بهم خوردن زیرساخت های شهری این حوزه استحفاظی از پمپ بنزینی معصومی تا پلیس راه قدیم است که ماهها مورد کشمکش شهرداری و اداره راه و شهرسازی بود و بالاخره با رو شدن قولنامه هایی دراین ارتباط،  بالاخره معلوم شد که این محدوده به شهرداری یاسوج جهت اداره این منطقه واگذار گردیده است و هنوز هم از عدم وارسی به این دردنامه سر به گریبان دارد.

پنجمین خبری که پایگاه خبری چهارفصل چندین بار روی آن خبر زده است، ساعت های شهری از روی میل شخصی شان است که صبح را بعدازظهر و شب را روز روشن نشان می دهد. همین ساعت های فلکه عدل و میدان جانباز سطح شهر یاسوج است که راهی برای برون رفت از این معضل را نیافته است و معلوم هم نیست که چه موقع از سال این معضل از بن بست مدیریتی خارج خواهد شد!

به هرحال؛ سایت خبری و تحلیلی چهارفصل بنا به رسالتی که برعهده دارد برای رفاه حال جامعه شهروندی و قانون مداری تا حصول نتیجه، این امور جا مانده از سیستم مدیریتی را در هردوره  مقتضی به زمان خویش پیگیری خواهد نمود.

انتهای پیام /

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی