نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. دى 1396 - 12:31
رئیس بیمارستان اعصاب و روان سلمان یاسوج گفت: این بیمارستان آمادگی پذیرش دیگر بیمارهای اعصاب و روان را دارا است و کمبود پزشک یکی از اساسی ترین مشکلات این بیمارستان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ بیمارستان اعصاب و روان سلمان مرکزی است که بسیاری از یادگاران هشت ساله دفاع مقدس را به دلیل مشکلاتی که به یادگار از جنگ تحمیلی به عاریت گرفته اند، در خود جای داده است.  یادگارانی که روزهایی در جبهه های جنگ مردانه ایستادند و پای تجاوز بیگانگان را از این خاک قطع کردند و حال در بستر بیماریهایی که ناشی از دوران جنگ بوده است به سر می برند . بیمارستان سلمان به عنوان مرکز توان بخشی در واقع بعد از جنگ در سال 70 احداث شد که مرکزی برای توانبخشی جانبازان (ترکشی و قطع نخاعی ) و رزمندگان بود و این مرکز در سال 82 به عنوان بیمارستان اعصاب و روان تغییر کرد.

این بیمارستان تا سال 95 زیر نظر بنیاد شهید و امور ایثارگران بود و از سال 96 به یکی از شرکت های زیر نظر بنیاد شهید به نام شرکت متد انتقال داده شد و در حال حاضر زیر مجموعه شرکت متد است.

در همین زمینه با حضور در بیمارستان سلمان از نزدیک به دیدار بیماران این بیمارستان رفتیم تا از نزدیک وضعیت آن را بررسی کنیم که در این دیدار رئیس بیمارستان سلمان گفت: تمامی کارکنان این بیمارستان بومی است.

وی افزود: بیشتر خدمات برای جانبازان اعصاب و روان است که زمان جنگ یا بعد از جنگ گریبان گیر آنها شده است و بعد از تشخیص پزشک بستری می شوند. در عین حال مواردی خارج از بیمارستان برای مدد یاری و مددکاری خانواده هایی مشابه به اینها صورت میگیرد که بستری و تحت درمان قرار می گیرند.

امکانات بیمارستان جوابگوی خدماتی که باید ارائه شود نیست.!!

رئیس بیمارستان اعصاب و روان بیان کرد: باتوجه به انتظارات جانبازان که گاها مشکلات آنها غیر از مشکلات اعصاب و روان است، جوابگو نیست و با توجه به اینکه بیمارستان صرفا بیمارستان اعصاب روان است و به طور مثال بیمار مشکل ریوی هم دارد و انتظار دارد که در این مرکز مورد درمان قرار گیرد و این خود نوعی کمبود است و نیازمند تدبیر مسئولان است.

وی افزود: نیاز به داشتن پزشکان متخصص در دیگر امور از جمله اعصاب روان مثل متخصص پوست، ریه، ارتوپدی و ... ضروریست تا نیاز نباشد برای برخی از مشکلات، این بیماران به جای دیگری منتقل شوند.

وی بیان کرد : با توجه به اینکه در این بیمارستان  ect  ( شوک مغزی روش درمانی کاملا بی خطر که تحت بی هوشی عمومی انجام می شود) و آزمایشگاه نداریم و باید با آزمایشگاه های بیرون قرارداد ببندیم در صورت همکاری مسئولان برای احداث آزمایشگاه می توانیم خدمات بهتری ارائه دهیم .

وی افزود : برای اینکه ما بتوانیم دیگر خدمات را به بیماران دراین بیمارستان ارائه دهیم باید اساسنامه آن از طریق وزارت بهداشت مورد تایید قرار بگیرد و وزارت بهداشت مجوز بدهند و در صورتی که جایگاه و مکانی را در اختیار ما بگذارند و می توانیم سایر خدمات را هم به بیماران ارائه دهیم.

وی افزود: در یک قسمت دیگر از این بیمارستان برای استفاده خانواده های جانبازان و ایثارگران و عموم مردم درمانگاهی وجود دارد.

موسوی بیان داشت:  تخت های موجود در این بیمارستان شامل 32 تخت مصوب، 37 تخت فعال که میتوان تا 42 تخت افزایش دهیم.

وی در خصوص امکاناتی که در این بیمارستان نیست، افزود : با توجه به هزینه بر بودن دستگاه ها و تعداد محدود بیماران و نداشتن صرفه اقتصادی برای بیمارستان نمیتوانیم دستگاه ها را تجهیز کنیم و به این علت برای انجام بعضی از این درمان ها طبق قراردادی که با بیمارستان شهید رجایی داریم، بیماران را به آن بیمارستان ارجاع میدهیم.  

رئیس بیمارستان اعصاب و روان سلمان یاسوج اعلام کرد: با توجه به اینکه بیمارستان تنها یک پزشک اعصاب روان دارد و باتوجه به طرح تحول سلامت پزشکانی که جزء طرح تحول سلامت می باشند و یا به عنوان هیئت علمی فعالیت دارند میتوانند در این بیمارستان فعالیت داشته باشند ما نزدیک به یک سال است از دانشگاه علوم پزشکی جهت افزایش پزشک پیگیری هستیم ولی متاسفانه هنوز به نتیجه ای نرسیده ایم.

موسوی بیان کرد:  ضمن کمبود پزشک برای این بیمارستان نیاز به داشتن آزمایشگاه است و ساختمان نیمه آماده ای دارند که از سال 1388 تا الان هیچ گونه اعتباری برای تکمیل این درمانگاه تخصیص داده نشده که ما میتوانیم در صورت تکمیل این ساختمان ازمایشگاه و دیگر امکانات را اضافه کنیم. از جایی که بیمارستان زیر نظر شرکت است و شرکت گفته باید از درآمد های خود بیمارستان تامین کنید و در آمد بیمارستان چون طبق تعرفه های دولتی است و هزینه ها باید به صورت آزاد باشد در حال حاضر این هزینه ها جوابگو نیست و بیمه های حق بیمارستان را در بازه های زمانی مشخص شده پرداخت نمی کنند(مثلا در حال حاضر تامین اجتماعی از سال 1395 حق بیمه بیمارستان را پرداخت نکرده است) نیاز به توجه و مساعدت مسئولان دارد.

وی افزود: این بیمارستان آمادگی پذیرش دیگر بیمارهای اعصاب و روان را دارا است و کمبود پزشک یکی از اساسی ترین مشکلات این بیمارستان است.

موسوی اظهار کرد: عملکرد این بیمارستان با توجه به ارزیابی و اعتبار سنجی این بیمارستان در سال گذشته درجه چهار داده شده بود که در ارزیابی و اعتبار سنجی مهر ماه امسال با توجه به افزایش کیفیت خدمات به این بیمارستان درجه 2 داده شد و این نشان از ارتقای کیفیت و گامی به سوی پیشرفت خدمات این بیمارستان میباشد.

وی بیان داشت: باتوجه به مشکلات مالی این بیمارستان ما از مسئولین انتظار داریم در خصوص خدماتی که در این بیمارستان به قشر جانبازان و ایثارگران داده می شود به خصوص بیماران اعصاب و روان که از همه مظلومتر هستند و گاهاً نمیتوانند از حق خودشان دفاع کنند و یا اگر بخواهند دفاع کنند محکوم به این هستند که این بیمار اعصاب و روان هستند و رفتار هاشان عادی نیست نتوانند از حق حقوق خود دفاع کنند از مسئولین تقاضا داریم برای این بیمارستان توجه بیشتری داشته باشند که ما بتوانیم خدمات بهتری به این عزیزان دهیم و کمک کنند که ساختمان نیمه ساخته را تکمیل کرده، تا بتوانیم تجهیزات برای بیماران که عمدتا از ایثارگران و جانبازان عزیز هستند اضافه کنیم.

در این بیمارستان گارگاه هایی وجود دارد که بیماران این بیمارستان در آنجا به آموزش ساخت کار های هنر از قبیل معرق کاری نقاشی گلیم بافی و ... می پردازند و در حیاط این بیمارستان چند وسیله برای ورزش و نرمش این بیماران وجود دارد و یک سال بندسازی و یک سالن برای فوتبال و والیبال دارد.

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی