نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. دى 1396 - 13:15
سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد به مشکلات فضاهای آموزشی در سطح شهر و حومه شهر یاسوج اشاره کرد و شادابی و دوام محیط آموزشی را یکی از نیازهای اصلی و ضروری آموزش و پرورش عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل در ادامه سیاست دعوت از مسئولین توسط این پایگاه خبری این بار سراغ سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد رفتیم و درباره مسائل مربوط به آموزش و پرورش شهرستان، فرهنگیان و دانش آموزان با نظام مرادی به گفت و گو پرداختیم .

در ادامه مشروح این گفت و گو را می توانید مشاهده کنید :

 

چهارفصل - لطفا خود را معرفی کنید و بیوگرافی خود را عنوان کنید.

مرادی - سید نظام مرادی هستم دارای مدرک کارشناسی ارشد تاریخ ایران و اسلام و دانش آموخته دوره دانشسرای دو ساله دانشگاه دستغیب هستم و سال 1370 وارد دانشگاه و دو سال بعد فارغ التحصیل شدم و اکنون استخدام آموزش و پرورش هستم.

چهارفصل - از چه سالی وارد آموزش و پرورش شدید و چه مسئولیت هایی داشتید؟

ابتدا کار خود را از آموزگاری و معلمی در مدارس شهرستان بویراحمد شروع کردم و تا سال 1376 به عنوان آموزگار و معاون آموزگار در مدارس شهرستان مشغول به فعالیت بودم و از سال 1376 به عنوان مربی تربیتی در سطح شهر یاسوج مشغول به خدمت شدم و از سال 80 تا 81 به عنوان کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش شهرستان خدمت می کردم.

از سال 82 به مدت 9 سال کارشناس مسئول گزینش آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد بودم و از سال 92 تا 94 مسئول حراست دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید ایزدپناه بودم .

 

از سال 94 تا الان نیز به عنوان معاون پرورشی تربیتی در آموزش و پرورش شهرستان مشغول به کار هستم و از دو ماه قبل با حفظ سمت ، به عنوان سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد مشغول به فعالیت هستم .

 

چهارفصل- تعریف شما از دو واژه « آموزش » و « پرورش » چیست؟

مرادی - «آموزش» و «پرورش» باید به عنوان یک ید واحد در خدمت جامعه دانش اموزی که به عنوان آینده سازان نسل آینده هستند، قرار گیرد و  اعتقاد ما بر این است که مسائل تربیتی به عنوان زیربنا و شالوده ی هر کاری در زمینه مسائل آموزشی، فردی و اجتماعی افراد هستند .

 

حوزه آموزش و پرورش به عنوان متولی امر تعلیم و تربیت برای نسل های آینده حوزه بسیار گسترده ای است و جای کار کردن بسیار دارد اما شاید مشکلات و موانعی بر سر راه باشد.

چهارفصل- با توجه به سوابق آموزشی و مدیریتی ، مشکلات و نیاز های آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد چیست؟

مرادی - شهرستان بویراحمد شرایط خاص خودش را دارد که تقریبا کلکسیونی از همه شهرستان های استان، طوایف، تیره ها، گروه‌های مختلف و مجموعه‌ای از همه عزیزانی هستند که حق دارند در اینجا به عنوان مرکز استان زندگی کنند، بحث مهاجرت پذیری شهرستان بویراحمد یکسری نیازها و زیرساخت‌های اولیه نیاز است .

در زمینه فضاهای آموزشی در سطح شهر یاسوج و حومه شهر یاسوج واقعا مشکلاتی وجود دارد که به عینه می‌بینیم و با آنها سروکار داریم که امیدواریم در این راستا و ساخت این زیرساخت‌ها که جزء نیازهای اصلی و ضروری است و در واقع محیطی که دانش‌آموزان در آن زندگی می‌کنند باید محیطی باشد که از شادابی خاصی برخوردار باشد .

چهارفصل- با توجه به زلزله های اخیر، چه اقداماتی برای به حداقل رسیدن آسیب ها در صورت وقوع این بلای طبیعی در نظر دارید؟

مرادی - علاوه بر این با توجه به زلزله های اخیر که در کشور اتفاق افتاده است شاید این شرایط گریبانگیر استان و شهرستان ما شود مقاوم سازی مد نظر باشد یک دستگاهی تحت عنوان اداره کل نوسازی مدارس همراه و هماهنگ با آموزش و پرورش استان و شهرستان وجود دارد و نوسازی، ساخت و تعمیر و تجهیز و مقاوم سازی مدارس را انجام دهد .

چهارفصل- آیا امکانات و بودجه لازم برای ساخت مدارس جدید در استان وجود دارد؟خیرین چه نقشی می توانند داشته باشند؟

مرادی - در چند سال اخیر تعداد دانش آموزانی که در سطح شهر یاسوج انتقالی پیدا کردند و مشغول به تحصیل شدند نسبت به دیگر مناطق و شهرستان های استان از یک جمعیت بسیار بالایی برخوردار است .زیرساخت ها همان زیرساخت های سال های قبل هست تعدادی از ان ها نیاز به تعمیر و مرمت و برخی نیز به بازسازی نیاز دارند و با توجه به شرایط دولت ، فقط از طریق خیرین مدرسه ساز ساخت مدارس جدید امکان پذیر است که جا دارد از آن ها تشکر کنیم و چند مدرسه نیز توسط بانک های عامل احداث شده است که باز هم جوابگوی ظرفیت دانش اموزان در شهرستان بویراحمد و به خصوص در روستاهای حومه شهر یاسوج نیست .

 

علاوه بر اینکه در حومه شهر مشکل فضای آموزشی داریم در برخی از نقاط شهر یاسوج نیاز به راه اندازی مدارسی جدید داریم . البته باید از مدارس غیردولتی که جمعیتی بیش از 9هزار دانش اموز شهرستان بویراحمد را تحت پوشش آموزشی و پرورشی قرار داده اند تشکر کنیم که البته فقط در سطح شهر امکان حضور دارند و هنوز روستاها به قابلیتی که مدارس غیردولتی در آن جا دایر شود نرسیده اند .

چهارفصل- نیروی انسانی و معلمان از چه جایگاهی برخوردار هستند؟

از دیگر مسائلی که باید به آن توجه شود نیروی انسانی به عنوان شاکله اصلی آموزش و پرورش است.

وقتی بحث تعلیم و تربیت مطرح می شود، این معلم است باید در کلاس درس حضور پیدا کند و مسائل اموزشی و تربیتی را به دانش آموزان انتقال، آموزش و یاد دهد .

 

فرضیه ای را که باید مدنظر داشته باشیم این است که بحث مسائل آموزشی یا انتقال مسائل آموزشی با بحث یادگیری و یاددهی مطالب تربیتی و مسائلی که دانش آموز باید با آن ارتباط داشته باشد و آنها را یاد بگیرد باید با هم عجین شود.

انتظار داریم همکاران فرهنگی در این مقوله ما را یاریگر باشند تا ما هم بتوانیم به عنوان خدمتگزاران شان در آموزش و پرورش به هر شکل ممکن زمینه‌های لازم را برای تقویت بنیادهای اساسی متناسب با اصل سند تحول بنیادین را مهیا کنیم که در واقع یکی از خواسته های اصلی مقام معظم رهبری، رساندن دانش آموزان به حیات طیبه است.

 

چهارفصل- برای این موضوع چه کارهایی صورت گرفته است؟

مرادی- برای این موضوع تقریبا شش ساحت در این سند تحول بنیادین دیده شده است که ان شاالله ما به عنوان کسانی که در کلاس های درس به عنوان اجرا کنندگان این سند باید در مدارس باشیم، گام‌های اساسی و مهمی برداریم این هم میسر نیست مگر با همکاری همدلی و تفاهمی که بین همکاران ما در سطح مدارس و اداره باید وجود داشته باشد.

پایان بخش اول

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی