نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. دى 1396 - 8:25
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاههای اجرایی 15 روز فرصت دارند که نسبت به مکاتبات استانداری جواب بدهند و ادبیاتی که غیرمسولانه باشد قابل پذیرش نیست!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ عصر دیروز جلسه شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد در دور افتاده ترین منطقه محروم شهرستان بویراحمد و با حضور استاندار، نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا، فرماندار بویراحمد و جمعی از مدیران کل ادارات استانی در بخش زیلایی برگزار گردید.

 

در آغاز این جلسه شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد گفت: با توجه به دغدغه استاندار که نسبت به بخش زیلایی داشتند تاکید نمودند که جلسه شورای اداری استان در همین بخش تشکیل بشود.

کناری افزود: مشکلات بخش مارگون که جز مصوبات استانی می باشد در زمینه اقتصادی و کشاورزی  با 120 هکتار زمین زراعی و دارای ظرفیت های دامپروری زنبور داری است.

 

وی ادامه داد: قریب 42 درصد جاده های بخش مارگون آسفالت است، بیش از یکصد از کیلومتر این بخش زیر سازی نیست و مهمترین دغدغه مارگون آب مورد نیاز برای کشاورزی است.

فرماندار بویراحمد بیان کرد: در حوزه صنعت معدن مهمترین خواسته مردم شروع پروژه پتروشیمی سقاوه و همینطور آب آشامیدنی و موارد بهداشتی و همچنین اینترنت و گاز رسانی است، بهسازی روستاهای زیر مجموعه این بخش و عدم سالن های ورزشی معضل اساسی جوانان مارگون و مهمترین دغدغه مارگون ارتقای این بخش به شهرستان است.

 

در ادامه این جلسه استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسیار خوشحال هستیم که در جمع شورای اداری مارگون و بخش زیلایی هستیم. مهمترین هدف ما این است که با اتفاق همکاران در این مناطق محروم حضور پیدا کنیم که این حضور هم می تواند باعث دلگرمی و هم به صورت میدانی به معضلات آگاهی یابیم.

علی احمدی افزود: نکته اول شروع این بحث یک کلیپی بود که از وضعیت زنان این بخش و نحوه معیشتی آنها در فضای مجازی باعث حساسیت موضوع در استان و کشور گردید.

 

این مقام استانی ادامه داد: نگاه ما نگاه سیستمی به همه مناطق است و این به این مفهوم نیست که تا کنون نظام جمهوری اسلامی در این مناطق کار نکرده است و باید بدانیم که کجا بودیم و به کجا رسیده ایم. خداوند به ما فرصتی داده تا برنامه هایی که در دست کار داریم به آن سرعت بدهیم و پروژه هایی را تعریف کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مبنای کار ما نظر دستگاههای خاص است، معاونت محرومیت روستایی  ریاست جمهوری تقبل کرده که 50 درصد اعتبارات را پرداخت نماید و بر این اساس ما روند محرومیت زدایی را با برنامه ریزی مناسب به پیش می بریم.

احمدی تاکید کرد: دستگاههای اجرایی 15 روز فرصت دارند که نسبت به مکاتبات استانداری جواب بدهند و ادبیاتی که غیرمسولانه باشد قابل پذیرش نیست و مدیران مکلف هستند که در رابطه با این موضوع حضور بیابند و پروژه خود را تعریف نمایند.

وی اشاره کرد: در ارتباط با راههای مواصلاتی 50 کیلومتر منظور شده را در نظر بگیرید و ظرف یک ماه دیگر ما هم اعتبارات لازم را برای این امر جذب خواهیم کرد و در این رابطه آقای علیمردانی 15 روز فرصت دارند تمام مطالعات و تحقیقات لازم را انجام بدهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به پراکندگی روستاها و برای دسترسی دانش آموزان برای تحصیل باید یک مجتمع شبانه روزی و یا یک دبیرستان کار دانش بر عهده مدیرکل آموزش و پرورش است و تا 15 روز دیگر باید برای اقدام آن نظر نهایی خود را ارائه بدهند.

احمدی افزود: علوم پزشکی استان باید حتما یک پزشک خانواده را برای این منطقه در نظر بگیرید و یا برای برپایی یک درمانگاه و کلنیک اقدام نمایند که سطح درمان در این منطقه نجات یابد. ستاد بحران استانداری به کمک هلال احمر برای ارائه یک بسته امدادی برای این منطقه به عنوان پایگاه امداد نجات در نظر بگیرند.

این مقام مسئول تاکید نمود: برای یازده هزار نفر این منطقه باید یک ناحیه صنعتی طرحی و ارائه گردد. در رابطه با نرخ سوادآموزی، آموزش و پرورش استان باید این مقوله را بررسی کند تا اعتبارات لازم در این زمینه مهیا شود که افراد بازمانده از تحصیل  مورد لطف قرار گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویرتاحمد در پایان گفت: اداره فنی و حرفه ای باید برای ایجاد حرفه های مورد استقبال این منطقه نهایت تلاش خود را در بحث حرفه آموزی بکار ببندد و در بحث ایستگاه پمپاژ آب که سازمان آب استان باید پیشنهادات خود ارایه دهد تا پنجاه درصد اعتبارات لازم را از طریق دفتر مناطق محروم روستایی کشوری فراهم آوریم.

غلام محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در پایان این جلسه گفت: در بخش های مختلف اعتبارات گوناگونی صرف می شود، ما باید یک نگاه آمایشی به کارهای انجام شده و در حال انجام داشته باشیم.

زارعی افزود: همانطوری که شما می دانید شرایط دسترسی به منابع مورد نظر سخت است و الآن قریب 20 میلیارد تومان برای این حوزه محروم در نظر گرفته شده است که باید بتوانیم بطور درست آن را خرج نماییم.

 

نماینده بویراحمد و دنا گفت: به استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد دارم نامه ای از طرف مردم در مورد گازرسانی به عنوان مطالبه به دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری نوشته شود که بتوانیم از طریق چانه زنی در وزارت نفت این مورد را پیگیری نماییم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا