نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. دى 1396 - 7:08
زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و تجدید میثاق با آرمان های والای این آلاله های به خون تپیده می تواند پیام "هیهات منالذله" عاشورای حسینی را به نسل های بعدی منتقل نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ در آستانه  "فرار شاه"  از ایران و به پاسداشت جانفشانی های شهیدان گلگون کفن این سرزمین، شمیم جانفزای دلیرمردان قصه کارزار در دفاع از اسلام و کیان این سرزمین بیش از پیش مشام مان را عطرآگین می کند. هوای رسیدن به بهمن ماه در آخرین روزهای دی ماه چقدر زودتر از موعود در روستای "له فراخ" از توابع بخش زیلایی شروع به وزیدن کرد تا به این مهم دست بیابیم که عزت و استقلال این کشور را باید مرهون پاکبازی جوانان و دلیرمردان این وادی بدانیم که چه غریبانه داستان شهادت را تفسیر نمودند.

روستای "له فراخ" یکی از محروم ترین روستاهای دور افتاده از راز محرومیت در استان کهگیلویه و بویراحمد است که در زمان جنگ نمودار شهادت را با تقدیم چندین شهید سربدار جان برکف نسبت به کشور خود ادای دین نمودند. له فراخ داستان بزرگ و سر درازی دارد به پهنای تمامی افتخارات ملی و مام میهنی که در همه ایام، عشق به میهن پرستی در وجودشان متجلی و آشکار است.

باور بر این داریم که اگر جانفشانی های شهیدان گلگون کفن این مرز و بوم نبود امروز ما نمی توانستیم در خاک ایران به همین راحتی نفس بکشیم و به عنوان کشوری آزاد و فارغ از هرگونه سیاست های استعماری و سلطه پذیری در دنیا قد علم نماییم.

آنانکه بی باکانه در پشت خاکریز دلیری و مردانگی و در زیر فواره های خون آتش قصه "قالوا بلی" را سرودند، امروز به عنوان سند آزادیبخش حریت و مردانگی و برگ برنده  رهایی از ذلت و ستم پذیری را برای ما به ارمغان آوردند. بدون شک زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و تجدید میثاق با آرمان های والای این آلاله های به خون تپیده  می تواند پیام "هیهات منالذله" عاشورای حسینی را به نسل های بعدی منتقل نماید تا در این ره آورد پربرکت، بر مزار متبرک شده آنان طلب آرزوی شفاعت از درگاه آنان در روز قیامت را مسئلت نماییم.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی