نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

28. دى 1396 - 8:07
سازمان آب و فاضلاب به صورت مداوم و پیاپی از مردم استان می خواهد که در مصرف آب صرفه جویی کنند که برای مناطقی که با معضل کم آبی روبرو هستند مشکلی پیش نیاید اما می بینیم که این سازمان در رسیدگی و پیگیری به شکستگی های آب در خیابان ها و کوچه ها به درستی عمل نمی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ استان کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی کشور ایران یکی از استانهایی است که از نعمت پرآبی برخوردار می باشد ولی این پرآبی به طور متوسط اندازه گیری شده است. این در حالی است که برخی از نقاط این استان با مشکل کم آبی شدید روبرو می باشد که گزارشاتی از این نقاط در سایت چهارفصل درج شد.

 این روزها کم بارشی در کهگیلویه وبویراحمد به جدی ترین معضل استان تبدیل شده است و روزانه خبرهایی از این کم آبی در آن به گوش می رسد که حتی پیامدهای آن یعنی جیره بندی آب و آبرسانی با تانکر نیز در استان شروع شده است .

از طرفی سازمان آب و فاضلاب به صورت مداوم و پیاپی از مردم استان می خواهد که در مصرف آب صرفه جویی کنند که برای مناطقی که با معضل کم آبی روبرو هستند مشکلی پیش نیاید اما می بینیم که این سازمان در رسیدگی و پیگیری به شکستگی های آب در خیابان ها و کوچه ها کند عمل می کند و البته این نیز به اطلاع شهروندان به این سازمان جهت برطرف کردن مشکلات شکستگی و ... برمی گردد.

یکی از شهروند خبرنگاران چهارفصل با ارسال تصاویری به این پایگاه خبری از شکستگی لوله آب در یکی از خیابان های شهر یاسوج خبر داد و گفت: در حالی که بسیاری از نقاط شهر با کم آبی روبرو هستند و مردم در ساعاتی از روز آب شرب برای خوردن ندارند اما شکستگی این لوله باعث شده که هر روز شاهد هدر روی آب در این منطقه باشیم که مسئولان آب و فاضلاب نسبت به این موضوع توجه خاصی نشان نمی دهند و این هدر روی آب همچنان پای برجاست.

برخی از این ترکیدگی ها در کوچه فرعی دوم خیابان هجرت سه و فرعی پنج شهرک امام حسین (ع) شهر یاسوج اتفاق افتاده است که هر روزمقدار آب زیادی از آن به هدر می رود که اگر بخواهیم محاسبه ای حدودی و احتمالی انجام دهیم خواهیم دید اگر هر پنج دقیقه یک لیتر از این لوله ها خارج می شود که در یک ساعت 12 لیتر آب می شود و در یک شبانه روز در نظر بگیریم  288 لیتر آب به هدر می رود و این در حالی است که چند روز از این ماجرا می گذرد و هنوز در انتظار تدبیر و رسید مسئولان آب و فاضلاب شهر مانده اند.

لازم به ذکر است؛ برخی از مسئولان با اشاره به عدم تجدید پذیری سفره های آب شیرین و کمبود منابع آبی جایگزین، گفته اند: پیش بینی می شود جنگ های آینده بر سر آب باشد.

حال جای تامل است که مسئولین ما با عدم توجه به این مسائل باعث محرومیت برخی شهروندان از نعمت بزرگی چون آب در بحران کم آبی شده اند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی