نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. بهمن 1396 - 16:39
نادر طالب زاده دبیر کنفرانس بین المللی افق نو و کارشناس رسانه و تلویزیون در برنامه جهان آرا که از شبکه افق جمهوری اسلامی ایران پخش می شود به توصیف رشادت های مردم شهرستان بویراحمد و نبرد گجستان پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ نبرد گجستان مبارزه و مقاومت عشایر در برابر رژیم طاغوت با درایت آیت الله ملک حسینی و همراهی مردان سلحشور عشایر استان در سال 42بود.

از روز ۳۱ فروردین ۴۲ و آغاز نبرد گجستان، در طول قریب به دو ماه، بر اثر بمباران هوایی روستاهای بویراحمد، صدها زن و کودک کشته شدند و هزاران  رأس گاو و گوسفند و بز از بین رفت. سرهنگ ستاد «غلام رضا مصور رحمانی» در کتاب خاطراتش با ذکر آن جنایات نوشته است:«حتی انجمن حمایت از حقوق حیوانات هم برای دلسوزی جهت گوسفندان قطعه قطعه شده، یک قلم روی کاغذ نگذاشت».

با اجرای فرمان امام خمینی(ع) بر مبارزه با رژیم طاغوت و توسعه فعالیت روحانیت در مناطق و به تبع آن آیت الله ملک حسینی در کهگیلویه و بویراحمد، غلامحسین سیاهپور و همراهانش از طوایف گوناگون در مقابل طاغوت مقاومت و مبارزه کردند.

در منطقه تنگ گجستان در حد فاصل بویراحمد و ممسنی از استان فارس در نبردی سخت عشایر عمال طاغوت را شکست دادند.

نادر طالب زاده  دبیر کنفرانس بین المللی افق نو و کارشناس رسانه و تلویزیون در برنامه جهان آرا که از شبکه افق جمهوری اسلامی ایران پخش می شود به توصیف رشادت های مردم شهرستان بویراحمد  و نبرد گجستان پرداخت.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی