نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. بهمن 1396 - 13:48
ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در خطبه های نماز جمعه این هفته به موضوعات مختلف استن، کشور و بین الملل اشاره کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل، ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در خطبه های نماز جمعه این هفته به موضوعات مختلف استن، کشور و بین الملل اشاره کردند.

امام جمعه دهدشت: وضعیت پوشش امروز جامعه نگران کننده است و زیبنده زنان ومردان نیست

نمازجمعه عبادی- سیاسی این هفته دهدشت به امامت حجت الاسلام والمسلمین حسینی درمصلای امام خمینی(ره)دهدشت برگزارشد.

خطیب نمازجمعه دهدشت درخطبه اول ضمن توصیه خود وهمه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی به بیان فضایل اسمانی حضرت فاطمه زهرا پرداخت.

حسینی اصل بیان کرد:در طول تاریخ انسان هایی برجسته ای زندگی میکردند که با نگاه در زندگی آنها می توان نور ومعنویتی را مشاهده کرد که برگرفته از تقوا الهی آنان بوده است.

حسینی گفت: از نمونه بارز این شخصیت ها می توان به شخصیت بالای حضرت فاطمه زهرا اشاره نمود که با توجه به اینکه در آستانه ایام فاطمه قرار گرفته ایم باید مردم به این ایام توجه داشته و رعایت این ایام این دوره را درنظر داشته باشند.

امام جمعه خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه دارای فضایل بهشتی والایی بود که پیامبر در یکی از بیانات خود دراین باره فرموده است: وقتی من در آن شب معراج به آسمان رفتم و وارد بهشت شدم  کناردختری از درختان بهشت قرار استادم ودرتمام بهشت درختی به زیبایی این درخت نیافتم وهیچ میوه ای به خوش بویی این میوه این درخت ندیدم ووقتی یکی از میوه های این درخت را میل نمودم نطفه ای پشت من شکل گرفت حاصل این نطفه به دنیا آمدن حضرت فاطمه بود.

وی گفت:بعدجسمی حضرت فاطمه یک بعدجسمی عادی نیست وداری بعد جسمی وروحی خاصی است ودرهمین رابطه بود که پیامبر اکرم فرمود:هرکسی که فاطمه زهرا را ناراحت کند مرا ناراحت کرده است وهرکسی فاطمه را خوشحال کند مرا خوش حال کرده است.

حسینی خاطرنشان کرد: ازفضیلت دیگر حضرت فاطمه می توان به برتری نسبت به تمامی زنان اسلام اشاره کرد واین برتری به گونه ای که در حدیثی اماده است وقتی اصحاب گرسنه بودن حضرت فاطمه زهرا درآن هنگام مشغول عبادت بود که ناگهان ظرفی مملو ازغذا مشاهده شد که این ظرف به گونه ای بود که باتوجه اطعام همه اصحاب وهمسایگان بازهم قابل اتمام شدن نداشت.

امام جمعه افزود: یکی دیگر ازفضایل ان حضرت این است که فاطمه اولین شخصی است که وارد بهشت می شود ودر روز قیامت کاروانی باشکوه محور فاطمه زهرا حرکت میکنند وانجاست که منادی ندا سر میدهد که ای مردم سرهایتان رابه پایین بیندازید تافاطمه حرکت کند.

حسینی در ادامه خطاب به نمازگزاران افزود: حضرت فاطمه زهرا بهترین الگو برای زنان ومردان اسلام است  ونمونه برتر این الگوبودن عفت وحجاب او بود.

امام جمعه دهدشت اظهارداشت: وضعیت پوشش امروز جامعه نگران کننده است و زیبنده زنان ومردان نیست که با تقلید از غرب پوششی راانتخاب نمایند که درشان پوشش ملی واسلامی نیست واین نوع لباس پوشیدن انحرافی وغیر قابل قبول است.

وی گفت: متاسفانه امروزه شاهده این هستیم که چادر از سر بانوان برداشته شده است که این حرکت باعث رخت بستن زندگی فاطمی می شود.

حسینی در خطبه های دوم سخنان خود به اهمیت تقوا الهی وترک محرمات پرداخت وبه مناسبت های پیش رو اشاره کرد که از مهمترین آنان آغاز دهه فجر بود.

وی گفت: باید مناسبت های اسلامی هرچه باشکوه تر ازقبل برگزار گردند و این جشن های انقلابی بر گرفته از خون مجاهدینی است که در تمام طول تاریخ حماسه ای باشکوه پدید اوردند.

حسینی درادامه به مشکلات پیش رو جامعه امروزی اشاره کرد وافزود: بخشی از این مشکلات ناشی از تحریم های کشور وبخشی دیگر حاصل سهل انگاری مسئولان داخلی است وباید با تمام قوا به مدیریت مشکلات مردم پرداخت.

**************

امام جمعه بهمئی: مسئولان نگذارند از لحاظ اقتصادی به محرومان فشار وارد شود

نماز جمعه امروز شهر لیکک به امامت حجت الاسلام  قاسم مؤمن شاد اقامه شد.

حجت الاسلام مؤمن شاد در خطبه های امروز ابتدا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مستند سازان، گفت: رهبر انقلاب در این دیدار توصیه های مهمی به مستند سازان داشتند.

مومن شاد تصریح کرد: رهبر انقلاب بنای جنگ نرم دشمن  را بر پایه دروغ، تخریب، شایعه، سانسور و بایکوت عنوان و خطاب به مستند سازان فرمود که هنر شما می تواند کار دشمن را بی اثر کند.

امام جمعه موقت شهر لیکک در ادامه افزود: تاریخ 40ساله جمهوری اسلامی لبریز از حقانیت نظام و خیانت و خصومت دشمنان علیه نظام است که بنا به توصیه های مقام معظم رهبری هنرمندان می توانند نقشه دشمنان را با هنر خود نقش بر آب کنند.

مومن شاد با گرامیداشت سالروز حماسه مردم آمل در دهه 60، گفت: در آن زمان عده ای منافق و کمونیست با اقدام مسلحانه به شهر آمل هجوم آورند اما غیور مردان آمل کمتر 24 ساعت توانستند نقشه های دشمن را نقش بر آب کنند و امروز به پاس آن حماسه ها این شهر را شهر هزار سنگر می نامند.

وی در فرازی دیگر از خطبه های امروز با تقدیر از اقتدار رئیس قوه قضائیه در مبارزه با فساد، گفت: در هفته اخیر رئیس دستگاه قضا با مدیران کل دادگستری استان ها و دادستان های کشور دیدار داشتن و در این دیدار دستور ویژه ای برای پاکسازی بدنه این دستگاه از انسان های فاسد  داد که جای تقدیر دارد.

مومن شاد خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد این باشیم که دستور ویژه دستگاه قضا این بدنه را از انسان های فاسد تزکیه کند.

شهادت حضرت فاطمه بنا به روایتی به محضر امام زمان رهبری مراجع تقلید و کلیه مسلمان تعزیت عرض می کنم.

خطیب جمعه موقت شهر لیکک در ادامه با گرامیداشت آغاز دهه فجر از هفته آینده ، گفت: دهه پر فروغ فجر را به همه فجر آفرینان و کلیه ملت غیور ایران تبریک عرض می کنم.

مومن شاد افزود: امام راحل(ره) طرفدار مستضعفین بود و انقلاب را متعلق به پابرهنگان می دانست.

وی گفت:امام (ره) به معنای واقعی طرفدار عدالت اجتماعی بود و اشرافی گری را  به صورت کامل رد می کرد.

امام جمعه موقت شهر لیکک تصریح کرد: مسئولان ما  باید همه دست به دست هم دهند تا فقر را ریشه کن کرده و محرومین را از دل محرومیت بیرون بکشند.

مومن شاد گفت: امام از یک طرف به مسئولان درباره خوی کاخ نشینی هشدار می داد و از طرف دیگر تاکید می کرد به وفاداری طبقات مستضعف جامعه اعتماد کنید .

وی افزود: امام (ره) می فرمود این محرومان و کوخ نشینان هستند که با وجود محرومیت در مواقع خطر پای انقلاب می مانند و برای حفظ نظام تا پای جان مبارزه می کنند.

امام جمعه موقت شهر لیکک ادامه داد: اما مسئولان هم باید پای کار بیایند و نگذارند از لحاظ اقتصادی به محرومان فشار وارد شود.

مومن شاد خاطر نشان کرد: بعضی از مشکلات کشور از ناحیه تحریم هستند اما بیشتر مشکلات را  مسئولان ما می توانند با تلاش مضاعف حل کنند و با این کار خود مستضعفین را امیدوار کنند.

**************

امام جمعه سرفاریاب: بیشتر مردم سرفاریاب آب ندارد که این نشان میدهد که مسئول دلسوزی وجود ندارد

امام جمعه سرفاریاب در نمارجمعه این هفته این شهر و با اشاره به آیات قرآنی بیان کرد:درجه ای از عمل انسان کم نمیشود بلکه بیشتر میکند و انسان میتواند خود را به شقاوت یا برتری برساند.

حجت الاسلام پژمان با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) گفت:تمام اعمال انسان پس از مرگ قطع میشود بجز صدقه جاریه،عمل سودآور برای مردم و فرزند شایسته.

حجت الاسلام پژمان در خطبه دوم با اشاره به سالروز ورود امام راحل به ایران، گفت:شواهد تاریخی نشان میدهد که تمام دولت ها برای جلوگیری از ورود امام راحل به ایران تلاش میکردند اما اراده امام راحل به همت مردم تمام افکار دشمنان را خنثی کرد.

امام جمعه سرفاریاب با اشاره آب شهر گفت: بیشتر مردم سرفاریاب آب ندارد که این نشان میدهد که مسئول دلسوزی وجود ندارد.

وی افزود: برای۵ کیلومتر لوله آب باید گدایی کرد؟ چراکه بر روی گنج خوابیده ایم اما فایده ای ندارد.

حجت الاسلام پژمان در ادامه تصریح کرد:چند بار باید تذکر دهیم و باید گفت که گوش مسئولین کر شده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی