نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. بهمن 1396 - 22:39
مدیر دامپزشکی شهرستان چرام گفت: خوشبختانه هنوز رد پایی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان چرام پیدا نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل و به نقل از چرام؛ مدیر دامپزشکی شهرستان چرام در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در چرام بیان کرد: خوشبختانه هنوز رد پایی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان چرام پیدا نشده است. 

احمدی با اشاره به مرغداران چرامی گفت:از مرغداران شهرستان چرام ضمن رعایت مسایل بهداشتی از عرضه مرغ زنده به افراد متفرقه و خودروهای دوره گرد خوداری و مرغ پایان دوره پرورشی خود را به مقصد کشتارگاه حمل کنند.

وی افزود:از شهروندان میخواهیم که از خرید مرع زنده از مرغ فروشی های سیار و دوره گرد خوداری کنند زیرا این بیماری از طریق عرضه مرغ زنده و طیور بومی و پرندگان آزاد پرواز و مهاجر قابل انتشار است.

 مدیر دامپزشکی شهرستان چرام در ادامه تصریح کرد:همچنین از مردم عزیز می خواهیم از شکار پرندگان آزاد و مرغابی و... خودداری کرده و سعی کنند درصورت امکان طیور خانگی خود را در قفس های محصور و به دور از دسترس کودکان،احشام و سگ خانگی نگه داری و ضمن رعایت مسایل بهداشتی آنها را تغذیه کنند.

وی افزود:هرگونه تلفات غیرعادی طیور خانگی را فورا به اداره دامپزشکی چرام گزارش کنند تا اقدامات مربوطه صورت بگیرد.

گفتنی است که امروزه مشاهده میشود که شیوه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان و شهرستانها در حال پخش است که میتوانیم با رعایت موارد بهداشتی از پخش آن جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی