نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

7. بهمن 1396 - 18:33
استاد تغذیه اسلامی بیان کرد: سازمان جهانی بهداشت در سال 1978 اعلام کرد که استفاده از طب سنتی را نیز پیگیری کنند و در کنار طب رایج جزئیات طب سنتی را نیز به بیماران ارائه دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ عصر امروزکارگاه آموزشی طب و تغذیه اسلامی با حضور عالی از مشهد در کنگره شهداء استان با حضور جمعی از فعالین فرهنگی استان برگزار شد که در ابتدای این جلسه استاد تغذیه و طب اسلامی گفت: تمام بیماریهایی که غیر واگیردار وشایع هستند بخاطر رعابت نکردن سبک زندگی اسلامی است.

وی افزود:ما وارد سونامی سرطان وپیری زود رس شده ایم  و هر امراضی که اتفاق می افتد بحث مزاج در آن وارد می شود.

عالی تصریح کرد: در فیلم یتیم خانه ایران هم شاهد یک هولوکاست هستید که بخاطر غذا رخ داد و همانطور که امام و رهبری توصیه کرده اند باید به موضوع طب اسلامی پرداخت.

استاد تغذیه اسلامی بیان کرد: سازمان جهانی بهداشت در سال 1978 اعلام کرد که استفاده از طب سنتی را نیز پیگیری کنند و در کنار طب رایج جزئیات طب سنتی را نیز به بیماران ارائه دهند.

وی با اشاره به اصلاح سبک زندگی گفت: مصوبات دولت دهم شامل احداث دانشگاه های طب اسلامی، وارد کردن این علوم از مقطع دیپلم در کتاب های درسی و ... که توسط وزیر بهداشت این دولت لغو گردید.

عالی تصریح کرد: شما در یاسوج توانسته اید بلوط را به جهان معرفی کنید؟ که بنده شاهد استفاده همین بلوط برای تزیین محصولات خود بودم!

وی  با بیان اینکه کسی که در روستا هست اگر به حفظ الصحه دست یابند نیاز به درمان با داروها ندارد، گفت: طب سنتی یعنی سبک زندگی که دست به دست هم می دهد تا شخص زنده بماند.

وی افزود: از نگاه اقتصادی نیز به صرفه تر این است که از این سبک استفاده شود که برای درمان بیماری های مضمن و غیرواگیردار استفاده می گردد.

عالی تصریح کرد:از نظر غنی بودن طب سنتی رتبه اول را داریم ولی در عمل به زب سنتی خودمان رتبه آخر را داریم.

وی ابراز داشت: در حال حاضر 100 میلیون اروپایی از طب سنتی استفاده می کنند و میزان استقبال عمومی از طب. سنتی مربوط به چین است.

عالی ابراز داشت:حجم تجارت جهانی در بحث رد وبدل گیاهان دارویی. تا سال 2050 به 5000 دلار خواهد رسید.

وی تصریح کرد: ایران دارای 11 اقلیم از 13 اقلیم جهان، 8000 گونه گیاهی و بیش از 2300 گونه از گیاهان کشور دارای خواص گوناگون هستند که همچنین 1728 گونه مختص ایران است که منحصرا در ایران رویش دارد که کشورهای دیگر دارند از ایران آن را خارج می کنند و پرورش می دهند.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا