نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. بهمن 1396 - 8:58
در نشست صبحانه کاری فعالان بخش خصوصی با معاونت امور عمرانی استانداری مطرح شد،
برخی بنگاه ها از چرخه تولید افتاده اند / رانت خواری در بحث مناقصه پیمانکاران بیداد می کند
رییس کمیسیون فنی مهندسی پیمانکاران گفت: رانت خواری در بحث مناقصه پیمانکاران بیداد می کند و پاکت را طبق گفته پیمانکاران در نور و روشنایی خوانده اند و خلاف عرف مناقصه به زد و بند پرداخته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ صبح امروز نشست صبحانه کاری فعالان بخش خصوصی با معاونت امور عمرانی استانداری در سالن جلسات اتاق بازرگانی با حضور جمعی از فعالان این بخش برگزار شد.

در ابتدای این نشست جبار کیانی گفت:  برخی بنگاه ها از چرخه تولید افتاده اند و امیدواریم که با دلسوزی و عهد و پیمانی که مدیران می بندند و با شرایطی که برای دولت پیش آمده توسعه استان را بیش از پیش رونق ببخشیم.

در ادامه رییس پیمانکاران تصریح کرد: پیمانکارن نفس های آخر را می کشند و کاری از دست ما ساخته نیست و مشکلات عدیده ای در موارد مختلف دارند.

وی افزود: بحث تامین اعتبار از مشکلات اساسی  پیمانکاران است و دستگاههای اجرایی باید بدانند که به این مورد واقف باشند و مشکل دیگر مورد بیمه تامین اجتماعی است که با اعمال درصد کمتر می تواند مثمر ثمر باشد.

 

 مدنی فر تصریح کرد: یکی دیگر بحث گرفتن مالیات و مطالبات پیمانکاران است و بحث تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام را داریم و در این مبحث چرا پروژه ای تعریف می شود و بدون شک پروژه های نیمه تمام مستهلک خواهند شد.

وی بیان کرد: رعایت حق تقدم و تاخر برای پیمانکاران که این مورد و مسایل پشت پرده اخلال در مطالبات پیمانکاران بوجود آورده است.

در ادامه خوبانی رییس کمیسیون فنی مهندسی پیمانکاران گفت: رانت خواری در بحث مناقصه پیمانکاران بیداد می کند و پاکت را طبق گفته پیمانکاران در نور و روشنایی خوانده اند و خلاف عرف مناقصه به زد و بند پرداخته اند.

 

در ادامه رحیمی گفت: یکی از مشکلاتی که در استان داریم بحث عدم شفافیت مالی و اعتباری استانی است که نمی توانیم در این مورد به یک جمع بندی دست بیابیم. 

وی افزود: عدم رسیدن این پیمانکاران به مطالبات خود  باعث بی اعتمادی است که در اصل مردم در این واقعه ضرر می کنند.

نماینده پیمانکاران اضافه کرد: از دستگاههای اجرایی خواهش داریم پیمانکارانی که توانمند است یک پروژه را تحویل بدهیم نه اینکه ده پروژه تحویلش بدهیم و مابقی پیمانکاران از گرفتن یک پروژه محروم بمانند.

رحیمی گفت: چرا طلب پیمانکاران پرداخت نمی شود ولی در بعضی ادارات اینچنین خرج هایی صورت می پذیرد.

در ادامه مدیر کل اموراقتصادی و دارایی تصریح کرد: در شاخص بیکاری در 92 شانزده و نیم درصد بود که رتبه دو از آخر بودیم و در 95 رتبه آن به یازده و چهار درصد رسید که به رتبه بیست رسیدیم.

 

وی تصریح کرد: در سال 92 بدترین شاخص را در مبحث معیشتی را با رتبه یک کشوری را داشتیم که بیکاری و تورم اوضاع را بدجوری برای استان رقم زده است و الآن در رتبه پنجم قرار داریم.

 

کشاورز با بیان اینکه برخی می گویند که گمرک بود و نبودش فرق نمی کند نه اینطور نیست بلکه استان ما ظرفیت بالاتر از این صادرات را نداشته است، گفت: خبر بسیار خوب اینکه برای اولین بار وزیر اختیار به ما داده است تا پانصد میلیون بدهی حقوقی را در حوزه اختیار استانی مورد رسیدگی قرار بدهیم و اگر کسانی نسبت به این موضوع اعتراض دارند در کمیسیون مربوطه مورد رسیدگی قرار می گیرد.

 

وی افزود: در سامانه ستاد توان رقابت با خرده فروشان در سطح بازار ندارند و پیمانکاران ننی توانند با پیمانکاران بزرگ رقابت کنند و در بحث مالیات بر افزوده از اختیار ما خارج است که بخواهیم در این مورد دخل و تصرفی داشته باشیم.

 

مدیر کل اموراقتصادی و دارایی اضافه کرد: جدیدا هفته گذشته وزیر اقتصاد بخشنامه ای صادر کرده است که اگر موردی در استان در مبحث اقتصادی به تعامل نرسد در وزارت اقتصادی به حل و فصل خواهد رسید.

در ادامه نستهن مقدم شهردار یاسوج گفت:: فضایی ایجاد کنیم که بخش خصوصی سیال باشد و شهرداری این آمادگی را دارد که همکاری نماید .

 

شهردار یاسوج اشاره کرد: امروز یک مناقصه بالای چهار ملیاردی در شهرداری داریم و امیدواریم با واگذاری کار به پیمانکار باتجربه و نظارت دقیق، از پیمانکار مربوطه کار خوب و با کیفیت تحویل بگیریم.

بعد از آن نوبت به مدبرکل راه و شهرسازی استان رسید که وی گفت: 13 میلیارد پول در اختیار داشتم که به 70 شرکت و پبمانکاران تحویل دادم که 60 درصد از این مطالبات نسبت به گذشته بوده است.


علیمردانی بیان کرد: امیدواریم که کار خوب به اهلش واگذار شود و با نظارت مستمرکار خوب انجام شود. بحث مسکن مهر هم در کشور و هم در استان مشکلاتی دارد که تلاش می کنیم این معضل را با تعامل و همکاری حل نماییم.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: مشکل ما با بیمه تامین اجتماعی حل نشده است و آقای فیلی قول داده است که این مورد را حل کند.

در ادامه این نشست کاظمی معاون فنی استانداری گفت: مهندس فیلی به خاطر بارش برف در تهران جا ماند و نتوانست ریاست جلسه امروز را به عهده بگیرد.

کاظمی بیان کرد: اگر وجدان کاری نباسد همین پروژه ای را می بینیم که به دلیل عدم نظارت کافی پیمانکاران در کنار دست ما ریزش می کند و جان دو نفراز هموطنان ما را می گیرد.

معاون فنی استانداری افزود: امیدواریم در راستای عدالتی که همه در مورد آن حرف می زنیم ولی در عمل چیزی از عدالت نمی بینیم به آن برسیم. کسانی بودند که سند اجرا نکردند و پول هم اضاف گرفتند ولی کسانی هم هستند که سند اجرا کردند و پول هم نگرفتند.

کاظمی در ادامه گفت: اگر همه کارهای ما از مجرای قانون بگذرد بدون شک به مشکلی برخورد نخواهیم کرد، در بعضی ادارات داد و فریاد زیاد است که نشان از این دارد که عدالت برقرار نیست.

این مقام استانداری در پایان اشاره کرد: مناقصات ما شفاف نیست و تا الآن نتوانستیم به وظیفه خود عمل نماییم، قانون ما قانون خوبی است و این ما هستیم که نمی توانیم به آن عمل نماییم.
انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی