نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. بهمن 1396 - 9:18
همایش کوهنوردی با حضور پرسنل معاونت بهداشتی دانشگاه غلوم پزشکی استان، کارکنان شبکه بهداشت و درمان چرام و اداره ورزش و جوانان شهرستان با همکاری باشگاه سلامت کوهستان دانشگاه به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از چرام؛  صبح امروز همایش کوهنوردی با حضور پرسنل معاونت بهداشتی دانشگاه غلوم پزشکی استان، کارکنان شبکه بهداشت و درمان چرام و اداره ورزش و جوانان شهرستان با همکاری باشگاه سلامت کوهستان دانشگاه به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان برگزار شد.

 کارشناس برنامه سرطان شبکه بهداشت و درمان چرام گفت: این گروه کوهنوردی مسافتی حدود ۲۰ کیلومتر از روستای اسلام آباد بخش سرفاریاب تا ارتفاعات کوه سیاه این شهرستان را کوهپیمایی کردند.

جمالی فعالیت بدنی را یکی از مهمترین عوامل پیشگیری کننده در بروز سرطان دانست و افزود: بی تحرکی نه تنها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد بلکه باعث بروز بیماری های دیگری نظیر بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون بالا و دیابت نیز می شود.

 

وی یادآور شد: متاسفانه با توجه به آمار منتشر شده بیشتر مردم کشور کمتر از میزان مورد نیاز ورزش و تحرک دارند بگونه ای که حتی 35% افراد 15 تا 64 ساله کشور در اوقات فراغت خود به هیچ وجه فعالیت فیزیکی انجام نمی دهند.

 

کارشناس مسئول بیماری های غیرواگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام، ابراز داشت: طبق تحقیقات انجام شده حدود 30 دقیقه فعالیت ورزشی متوسط در بیشتر روزهای هفته و بویژه 7 روز هفته می تواند باعث حفظ سلامتی و کاهش بروز خطر ابتلا به سرطان شود.

 

جمالی خاطر نشان کرد: نقش فعالیت بدنی در کاهش بروز سرطان های روده، پستان، رحم، ریه و پروستات به اثبات رسیده است که کوهنوردی نیز به عنوان یک فعالیت بدنی موثر در کاهش ابتلا به سرطان محسوب می شود.

 

تصاویر:

 
 
 
 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی