نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. بهمن 1396 - 19:37
استاندار: ما در اجرای قانون باید سطح توازن را برقرار نماییم، در بیمارستان های استان بسیاری از دستگاههای پزشکی به خاطر اینکه کسی بالای سر آنها نیست به زیر زمین کشیده می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ عصر امروز نشست هماهنگی ذیحسابان دستگاههای اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار و ذیحسابان ادارات در اداره کل امور اقتصاد و دارایی این استان در یاسوج برگزار شد.

در آغاز کشاورز مدیرکل امور و اقتصاد و دارایی استان با خوشامدگویی به جمع دعوت شدگان؛ گزارشی کلی از وضعیت ذیحسابان در استان بیان نمود و بر رفع موانع موجود از حضور استاندار طلب مساعدت نمود.

 

در ادامه مجید دژمند یکی از ذیحسابان اداره اقتصاد و دارایی استان از وضعیت معیشتی خود اظهار گلایه نمود و باتوجه به حساسیت زا بودن این کار مقدار دریافتی را به عنوان حقوق کارمندی مغایر با نحوه عملکرد کارکنان این اداره دانست.

دژمند اضافه کرد: با 36 سال خدمت و با توجه به تجارب بیش و سابقه خود وضعیت حقوقی ما خوب نیست و معیشت ما را دچار دستخوش خود نموده است، با این همه استرس در بحث ذیحسابان حقیقتا جایگاه خوبی نداریم و همین پارسال با تزریق آمپول در برابر مسایل حقوقی توانستم خودم را سرپای نگه بدارم.

 

سپس افراسته ذیحساب اداره مسکن و شهرسازی اداره کل کهگیلویه و بویراحمد گفت: برداشت مستقیم از حساب دستگاههای اجرایی خلاف مقررات اجرایی است و با توجه به شکایتی که از تامین اجتماعی کردیم حدود 80 درصد از شکایات ما در دادگاه این اداره محکوم شده است.

افراسته افزود: چون زیرساخت ها درست انجام نشده است نمی توانیم یک نظارت شفاف در کشور داشته باشیم.

ذیحساب اداره کل مسکن و شهرسازی در ادامه گفت: برداشت های بدون حساب و کتاب از حسابهای دستگاههای اجرایی ادامه دراد و از سال 95 تا کنون تامین احتماعی استان  8 میلیارد تومان از مسکن و شهرسازی استان برداشت کرده است.

کاظمی معاون فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد فقط در یک جمله وضعیت مناقصه در استان را خوب توصیف نکرد و گفت: : مناقصات در استان شفاف نیست وقتی مدیر اداره ای فقط با یک تلفن مناقصه هفت ملیاردی را حذف کرده می کند.

 

در پایان نوبت به استاندار رسید تا با جمع بندب کلی از مباحث پیش آمده چنین بگوید: : بحث ذیحسابی بسیار مهم است، در کشور یک نظارت سه گانه ای داریم که در نظارت دولت بر دولت به ذیحسابان بر می گردد.

محمدعلی احمدی ادامه داد: کشور ما در بحث دریافت های مدیرکلی مثل جزیره شده که هرکس برای اینکه جلوی مدیران خود بگویند چقدر سرمایه جذب کرده ایم موجب متوقف شدن پروژه ای عمرانی شده است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: ما هرچه بتوانیم قانونمند حرکت کنیم به نفع کشور و مردم است، اولویت کل پروژه ها این است که بر اساس مناقصه صورت بگیرد، می طلبد که ما چابک تر باشیم و تلاش کنیم و آن زمان است که دامن مدیران ما به فسادهای مالی دچار نمی گردد.

 

احمدی اشاره کرد: در بیمارستان های ما بسیاری از دستگاههای پزشکی به خاطر اینکه کسی بالای سر آنها نیست به زیر زمین کشیده می شود و ما تلاش کنیم با اجرای قانون سطح توازن را در استان برقرار نماییم.

 

وی ادامه داد:  یک ذیحساب خوب مچ گیر نیست بلکه یک ذیحساب خوب یک ذیحساب پیشگیرانه است، ما در کشور پرقانونی هستیم و این خود یک نقیصه است و باعث می شود افرادی از منفذهای قانون فرار کنند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقتی گزارشی داده می شود و نقصی بر عملکرد دولت است، ما مسوولان باید خود را در خط اول مقدم حساب کنیم تا چرخ دولت را با سازگاری بوحود آمده بچرخانیم.

 

در پایان این نشست احمدی بیان نمود: در اتاق شیشه ای ما باید نظام مالی مان را شفاف سازی نماییم، ذیحسابان دنبال نقض کردن نروند و باید برای بستر سازی این کار پیش بروید و اول کسی که باید قانون را رعایت کند  و به تمام زوایای تنظیم وارد باشد یک ذیحساب خوب است.

انتهای پیام /

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا