نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

9. بهمن 1396 - 14:39
جای خالی تابلوهای راهنما در بسیاری از محلات شهرستان کهگیلویه؛
گمنامی خیابان های کهگیلویه و گلایه مردم / از سردرگمی شهروندان تا مسافرانی که به مقصد نمی رسند!
شهرستان کهگیلویه دارای محله هایی است که هنوز بسیاری از کوچه های آن بی نام ونشان هستند و این مهم مشکلات عدیده ای را برای شهروندان ساکن این محلات به وجود آورده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ شهرستان کهگیلویه در خصوص برخی نیازهای اولیه شهری مانند محل عبور و مرور در برخی از مناطق شهرستان مشکلاتی مانند عدم پیاده رو در بین بلوارها و بی اسم بودن بلوارها و کوچه ها روبرو است که حکایتی این قصه طول و دراز است.

شهرستان کهگیلویه دارای محله هایی است که هنوز بسیاری از کوچه های آن بی نام ونشان هستند و این مهم مشکلات عدیده ای را برای شهروندان ساکن این محلات به وجود آورده است.

نامگذاری کوچه ها و معابر یکی از ضرورتهای مهم در محل سکونت افراد محسوب می شود چرا که این امر در مکان یابی و آدرس دادن سرعت می بخشد و اگر پا را فراتر نهیم می بینیم وقتی برای کوچه یا خیابانی نامی انتخاب و برتابلویی زده می شود در حقیقت آن کوچه زنده و دارای شناسنامه خواهد شد.


بهره گرفتن از نامهای مناسب و زیبا در کنار تابلوهای استاندارد و مطلوب می تواند نقش مهمی در منظر شهر نشینی داشته باشد و البته نباید فراموش کرد که عوامل متعددی در نامگذاری کوچه ها مانند فرهنگ ، بزرگان محلی ، ریشه تاریخی ، مذهبی و ... نقش دارد به گونه ای که ناخودآگاه هر رهگذری که از آن کوچه عبور کند در ذهنش لحظه ای تأمل خواهد شد ، بنابراین در این میان باید سلیقه ها و علایق شهروندان و ساکنان آن خیابان و کوچه نیز در نظر گرفته شود و از نام هایی استفاده شود که نشان دهنده شأن و منزلت آن مکان است.

در ادامه باید بیافزاییم در برخی از معابر شهرستان که گاها پر رفت و امد هم هستند برخی از معابر نه تابلویی برای آدرس یابی دارند و یا اسمی بر روی آن معبر نیست که بسیار ناپسند است و بهتر است در حوزه نامگذاری و ترمیم معابربرای نصب تابلو اقداماتی در شهرستان کهگیلویه به صورت جهادی صورت پذیرد.


گفتنی است گاها یک معبر را وقتی از شهروندانی که در آن محدوده ایستاده اند نام و نشانی ازش میگیری یا اشتباهی ادرس میدهند ویا نام دیگری را برای آن عنوان میکنند که بعد از جستجوی زیاد به این نتیجه میرسی که اسم آن محلی که میخواهی یا چیز دیگری و یا تابلویی ندارد که بتوانی در کمترین زمان ممکن پیدایش کنی ان هم در دوره ای که وقت را هم طراز طلا اعلام کرده اند.


در خصوص عدم وجود پیاده رو در بین برخی بلوارهای شهری که مسئولین شهرداری باید به آن توجه داشته باشند این است برخی بلوارها فاقد پیاده رو بین بلوار هستند که بهه عنوان مثال شهروندان ساکن آزادگان و کوی جانبازان (1) بعد از پیاده شدن از تاکسی و عبور از مسیر خیابان به سمت مخالف باید از بین بوته های شمشاد و درختان رد شوند و بارها اتفاق افتاد که برخی از خانم ها و یا کودکان در هنگام رد شدن از بلوار به دلیل نبود پیاده رو چادر و یا خود آنها در میان درختان گیر کرده و نقش بر زمین شده که خطر افتادن در مسیر وسایل نقلیه را نیز در بردارد که باید در کمترین زمان ممکن در صدد رفع آن برایند.


امیدواریم مسئولان به این خواسته مردم توجه داشته و اضافه کردن تابلوهایی که یکی از ساختار شهری و در جهت زیبایی آن و رفاه حال شهروندان است را در دستور کار خود قرار داده و نسبت به نصب این تابلوها در کوهتاترین زمان ممکن اهتمام ورزند و درصدد رفع نیازهای به حق شهروندان کهگیلویه باشند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی