نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. بهمن 1396 - 14:43
رئیس فرودگاه یاسوج گقت: سال گذشته ۲۶ هزار نفر از طریق فرودگاه یاسوج جابجا شده است و ۴۰۰۰ نفر از مردم استان برای عتبات عالیات از فرودگاه شیراز استفاده کرده اند که این امر نشان می دهد ظرفیت برای جابحایی از طریق فرودگاه یاسوج وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ ظهر امروز نشست صادرات غیرنفتی با حضور معاون امور اقتصادی استاندار، مدیر کل شهرسازی، مدیر کل اداره کار و جمعی از مسئولان در سالن شماره یک استاندار برگزار گردید.

در ابتدای جلسه علیمردانی با اشاره به راه آهن اقلید یاسوج گفت: پروژه راه آهن یاسوج - اقلید درمجموع ۱۴۵ کیلومتر است که ۲۲کیلومتر آن در قطعه سوم ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: زمان ما برای پیشرفت پروژه و بهره برداری منوط به اعتبار است و نمی توان زمان مشخصی برای بهره برداری آن مدنظر داشته باشیم.

در ادامه رئیس فرودگاه یاسوج اظهار کرد: ۳۰ میلیارد در دو سال اخیر برای توسعه زیرساخت در فرودگاه یاسوج هزینه شده است.

وی تصریح کرد: تلاش می شود توسعه باند فرودگاه یاسوج و روشنایی در بهمن ماه امسال به بهره برداری برسد و در اختیار مردم قرار داده شود.

محسنیان ابراز داشت: شرایط برای نشست و برخاست هواپیمای با بدنه متوسط در فرودگاه یاسوج فراهم شده است و باتوجه به اینکه مرتفع ترین فرودگاه در کشور هستیم و در محاصره کوهها قرار داریم نشست و برخاست برای هواپیماها مشکل است.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۲۶ هزار نفر از طریق فرودگاه یاسوج جابجا شده است و ۴۰۰۰ نفر از مردم استان برای عتبات عالیات از فرودگاه شیراز استفاده کرده اند که این امر نشان می دهد ظرفیت برای جابحایی از طریق فرودگاه یاسوج وجود دارد و شرایط برای استفاده هواپیمای فوکر ۱۰۰ نفره فراهم است تا راه اندازی شود.

رئیس فرودگاه یاسوج تصریح کرد: ۴۰۰۰ نفری که از طریق فرودگاه شیراز جابجا می شوند، می توانند از طریق فرودگاه یاسوح به عتبات  سفر کنند. 

وی ابراز داشت: درصورتی که زیرساختها در فرودگاه یاسوج تکمیل شود این امر محقق خواهد شد.

در ادامه گوهرگانی گفت: بررسی مشکلات شرکت های صادراتی در حوزه زیرساخت های ارتباطی از دیگر مسایل مطرح شده در این نشست بود که گوهرگانی ضمن تاکید به دستگاه های اجرایی مربوطه گفت توسعه زیرساخت های ارتباطی و فیبر نوری در راستای تسهیل در ارتباطشرکت های صادر کننده کالا در استان انجام شود.

وی افزود:  در حوزه قیمت تمام شده خط  دیتا تخفیف ویژه ای برای شرکت های صادراتی در نظر گرفته شود و این شرکت ها براساس درخواست ها به شرکت مخابرات مراجعه کنند تا مشکلات آنها برطرف شود.

معاونت امور اقتصادی استانداری تصریح کرد: بدهی ۲۵ میلونی شرکت آسه به شرکت برق استان از دیگر مسایل مطرح شده دراین جلسه بود که مدیر شرکت آسه گفت به دلیل خرابی کنتور این مقدار هزینه از سوی شرکت برق برای آسه لحاظ شده که باید تعدیل شود.

دراین جلسه موارد مختلفی از جمله تهویه تونل یاسوج بابامیدان، مرز هوایی فرودگاه یاسوج،  جاده یاسوج سی سخت، مشکلات راه یاسوج شیراز و شرکت های صادراتی مطرح شد که به نوعی همه مسایل در هم آمیخت و زمان جلسه نیز طولانی شد که انتقاد گوهرگانی را به همراه داشت.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی