نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

11. بهمن 1396 - 9:40
شهيد رمضان باکروش در سال 1343 در منطقه برديان از توابع چرام در خانواده اي مذهبي و متدين متولد شد و تا سال اول راهنمايي درس خواند،اما سرانجام در سال تاريخ11بهمن ماه1365 هنگام نبرد با دشمن به درجه رفيع شهادت نايل آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل  به نقل از چرام؛شهيد رمضان باکروش در سال 1343 در منطقه برديان از توابع چرام در خانواده اي مذهبي و متدين متولد شد و تا سال اول راهنمايي درس خواند،اما سرانجام در سال تاريخ11بهمن ماه1365 هنگام نبرد با دشمن به درجه رفيع شهادت نايل آمد.

 

زندگي نامه شهيد:

شهيد باکروش در سال 1343 در منطقه برديان از توابع شهرستان چرام در خانواده اي مذهبي و متدين متولد شد .

 

تا مقطع اول راهنمايي درس خواند و چون سنش زياد بود، مانع از ادامه تحصيلش شدند تا اينکه به خدمت سربازي رفت و مدت دو سال جنگيد .

او انساني عاشق و بي قرار بود که سرانجام در سال تاريخ 11بهمن ماه1365 هنگام نبرد با دشمن به درجه رفيع شهادت نايل آمد.

 

متن وصيتنامه شهيد رمضان پاكروش

« فأالَّذينَ هاجَروا فَاخٌرِجوامِنْ دِيارِهِمٌ وَ اوْدُوفي سَبيلي و قاتِلوٌاو قٌتِلوٌا لاكَفِرَنّ عَنْهٌمْ سَيئاتِهِمْ و لادخِلَنّهمْ جناتٍ تجري مِن تَحتِها النهارُ ثَواباً مِنْ عِنْدالله و الله عِنْدهُ حُسْنُ الثواب»

پس آنانكه از وطن خود هجرت كردند و از ديار خود بيرون شدند ودر راه خدا رنچ كشيدند جهاد كردند و كشته شدند همانا بدي هاي آنان را در پرده لطف خود بپوشانيم و آنها را به بهشتهائي كه از زير درختان آن نهرهاي آب جاري است در آوريم اين پاداشي است از جانب خداوند نزد خداست پاداش و اجري نيكو.

با سلام و درود فراوان به رزمندگان جان بر كف اسلام و با درود بي كران به رهبر كبير انقلاب اسلامي ايران و با سلام به ارواح پاك شهدائي كه از جان ومال زندگي خود گذشته و جهاد كردند و در راه خدا شهيد شدند .

 

با سلام ودرود بر مهدي موعود و ياور مستضعفان جهان و نائب بر حقش امام خميني؛بار خدايا نمي دانم كه در چه حالي هستم كه دارم وصيتنامه مي نويسم چون كه عشق تو و امام حسين (ع) ما را به جبهه ها كشانده تا شايد شهادت را نصيب بنده حقيرت بگرداني بنابر اين واجب دانستم كه وصيتي بنويسم .

 

خداوندا دستم مي لرزد كه كلمه اي بنويسم ولي قدرت تو دستم را نگه مي دارد؛خدايا اين دعاهاي بنده حقيرت را مستجاب بگردان.خدايا من براي اين به جبهه مي روم تا گناهاني را كه انجام داده ام بخشيده شوند و كمتر مرتكب گناه بشوم. خداوندا به جاه و جلالتت قسمت ميدهم كه گناهانم را ببخش و مرا در اين امتحان بزرگ قبول بگردان.

خدايا در موقعي مرا به آرزويم يعني شهادت برسان كه به ياد تو و امام حسين(ع) باشم، خدايا مرا چنان شهيد كن كه پيش روي مولايم امام حسين شرمنده نباشم يعني بدنم را پاره پاره كن.

 

امت قهرمان و شهيد پرور ايران هميشه پيرو دستورات امام باشيد با ظلم و ستم مبارزه كنيد تا دست ظالمان و ستمگران از سر ما كوتاه شود.و كشور را چنان اسلامي كنيد كه خداوند و امام زمان(عج) از شماها راضي و خشنود باشد.

 

امت مسلمان و شهيد پرور هر لحظه انتظار ظهور حضرت مهدي (عج) را داشته باشيد و از شما امت مسلمان بخصوص رزمندگان تمنا دارد كه بعد از هر نماز دعاي فرج را قرائت کنيد.

در حجله عشق بي كفن بايد رفت    دل سوخته پاره پاره تن بايد رفت!

از جان بگذر كه در سراپرده دوست    فارغ ز سرودست و بدن بايد رفت

 

 اما وصيتم به پدر و مادر و خواهران و برادران و دوستان و اقوامانم:

پدر جان شما كه سيد هستيد و اگر من به آرزويم رسيدم نبايد ناراحت باشيد كه من تعلق به شما ندارم زیرا « انالله و انا اليه راجعون » ما از خدائيم و بسوي او بر مي گرديم.

پدر جان شما زحمت هاي خود را كشيده ايد و من را بزرگ كرده ايد و تحويل جامعه داديد ولي اين من بودم كه نتوانستم زحمتهاي شما را جبران كنم .پدر جان از شما ميخواهم كه هر بدي و يا بد خلقي از من ديديد به بزرگواري خودتان مرا ببخشيد.

 

و اما مادر دلسوخته ومهربانم شما هم پدر بودي براي من و هم مادر؛ مادر ميدانم كه من به حرفهاي شما گوش نمي دادم و شما را خيلي اذيت مي كردم اما از شما خواهش مي كنم كه مرا ببخشيد.

مادرم در مرگ من ناراحت نباش و تا مي تواني از گريه و زاري خودداري كن. از گريه و زاري شما دشمنان اسلام خوشحال مي شوند. پدرم ومادرم همانطوري كه خداوند هر مالي را به انسان ميدهد و بايد خمسش را بدهيد،پس مرا خمس فرزندان خود بگيريد.

خداحافظ اي مادر قهرمان        نگاه كن تو بر عارض نوجوان

خداحافظ اي مادر نا اميد         بپايم شده گيسوانت سفيد

 

خواهرم از شما مي خواهم كه حجابتان را رعايت كنيد چون دشمنان اسلام از سياهي چادر شما بيشتر مي ترسند تا قرمزي خون من .

 

و اما برادرانم هميشه پيرو دستورات امام باشيد و از مرگ من ناراحت نباشيد؛ پدر و مادرمان را تنها نگذاريد و درستان را ادامه دهيد و اما شما اي دوستان و اقوامان و آشنايان از شماها مي خواهم كه وحدت خودتان را حفظ كنيد و هميشه با هم برخورد برادرانه داشته باشيد .از تمام دوستان و اقوامان،رفقا و همسايگان و كسانيكه مرا مي شناسند و يا من با آنها قدمي بر داشتم مي خواهم مرا به بزرگي خودتان ببخشيد و حلالم كنيد زيرا تا شما نبخشيد خداوند هم نمي بخشد.

والسلام عليك يا ميزان الاعمال- درود بر تو اي ترازوي اعمال

ولسلام:رمضان پاكروش

 

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی