به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ تبلیغات همواره یکی از شیوه های مهم در زمینه جدب مشتری بیشتر و بهبود کسب و کار از ابزارهای مهم در کسب و کار است و معمولاً بسیار بسیاری از شرکت های خدماتی، تجاری، عمرانی برای معرفی فعالیت های خود به مردم از ابزارهای تبلیغاتی چون بروشورها، کاتالوگها، بنرها، فلکسها، تیزرها و پیامک های تبلیغاتی استفاده می کنند.
اما همه این ابزارهای تبلیغاتی هزینه بر هستند بنابراین برخی که همواره به دنبال تبلیغات همیشگی، آسان و کم هزینه هستند دست به تبلیغ های دیوار نویسی می زنند که تنها با تهیه یک اسپری رنگی و بدخط به جان دیوارهای شهر می افتند .
البته این پدیده همیشه محدود به دیوارها نیست بلکه دیوار و درب منازل، تیرهای برق و دیوار مغازه ها نیز از این پدیده در امان نیستند و این یکی از کارهای غیر متعارف رایج در شهرها شده است.
دیوار نویسی به این سبک باعث شده است که دیوار های شهر از حالت عادی و روزمره خود خارج شوند و چهره بسیار زشتی به این دیوارها داده شود که هر رهگذری را دچار تشویش ذهنی و گاهی اوقات باعث حواس پرتی رانندگانی می شود که در حال رانندگی در خیابان هستند.
زیباسازی و اهمیت دادن به طراحی های مناسب در معابر شهری در حقیقت ارزش دادن به حس بصری شهروندان و گردشگران و لازم است واحدهای اجرایی شهرداری و مدیریت زیباسازی و تاسیسات، با پیگیری های مستمر و مداوم برای كاهش دیوارنویسی های غیرقانونی و برطرف شدن هرچه سریع تر این مشكل تلاش كنند.
دیوار نویسی و اقدامات این چنینی چهره شهر را مخدوش می کند و این یکی از عوامل نازیبایی شهر است همچنین باید گفت نشان دهنده وجود مشکلات فرهنگی در جامعه محسوب می شود.
اغلب مشکلات ایجاد شده که در اثر چسباندن پوستر و پخش و توزیع کارت ویزیت و بنر است تا سال های سال بر چهره ی شهر ها باقی می ماند و نمایی نه چندان زیبا به در و دیوار می دهد تبلیغات درشت که اغلب بدخط و نازیبا نوشته شده اند و مساحت وسیعی از یک دیوار را به خود اختصاص داده اند .
نظرات کاربران