نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. بهمن 1396 - 10:29
کابل وسیم‌های برق، یكی از عوامل مهم در بروز حوادث ناشی از برق در شهرستان کهگیلویه نیاز است سیم كشی‌های برق سطح شهری به گونه‌ای ساماندهی شوند كه از بروز زیان‌ها و آسیب دیدگی‌های اتفاقی آنها جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛  برق به عنوان بخش مهمی از زندگی صنعتی امروز بسیار از جنبه های آن را تحت تاثیر خود قرار داده است و زندگی کردن بدون آن بسیار سخت و دور از انتظار به شمار می رود ولی در کنار این مزایای بسیار، استفاده نادرست از برق می تواند خسارات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

به طور كلی انسان به روش‌های گوناگون در معرض خطر برق‏ گرفتگی قرار دارد و این خطر در مواقعی پیش می‌آید كه یا نصب کابل ها وسیم های برقی ویا پوشش‌های سیم برق معیوب شده  روبرو باشد. 

کابل وسیم‌های برق، یكی از عوامل مهم در بروز حوادث ناشی از برق در شهرستان کهگیلویه است، از این رو ضروری است سیم كشی‌های برق سطح شهری به گونه‌ای ساماندهی شوند كه از بروز زیان‌ها و آسیب دیدگی‌های اتفاقی آنها جلوگیری شود.
ازنگاهی دیگر سیم‌ها و كابل‌های برق باید دارای روپوش عایق‌دار مناسب با فشار الكتریسیته درمقابل شرایط موجود (رطوبت و گرما، ضربه، ساییدگی و غیره) باشند. 

خرابی عایق سیم ها و كابل‌ها باعث از بین رفتن سیم‌كشی‌ها  و اتصال مصرف‏ كننده‌ها به ولتاژ غیر عادی می‌شود؛ در نتیجه خطرات بعدی به دنبال خواهد داشت.

 باگشت وگذار درسطح شهرکهگیلویه  متوجه می شوید که سیم کشی ها و کابل کشی های تیرهای برق، خانه ها ومغازه به شکل غیر اصولی راه اندازی شده است  و حتی بعضاً آویزان و همچنین فرسوده هستند، و چه بسا در طول سال ها ، انشعابات متعددی از آنها گرفته و اتصالات ایجاد شده به شکل غیر استاندارد عایق بندی شده اند.

همچنین در برخی مکان های شهر شاهد ارتفاع کم کابل های برق هستیم که در این مورد با عبور کامیون و خودروهایی که ارتفاع زیاد دارند احتمال خطر بیش از پیش می شود و هر لحظه باید در انتظار وقوع حادثه ای در شهر شد.

در نتیجه ، بدیهی است که سیم ها و کابل ها ، تحمل جریان زیادتر از جریان نامی خود را نداشته و ایجاد گرما نموده و در این بین ضمن از بین رفتن عایق سیم ، در صورت مجاورت با مواد سوختنی ( مثل کارتن ، پارچه ، پلاستیک ، چوب و .....) قبل از قطع فیوز ، ایجاد حریق می نمایند.

لذا به کلیه همشهریان ومسئولان  مخصوصاً اهالی کسبه شهرستان که مشغول هستند که اخیراً  خبرهایی از حریقی در یکی از پاساژهای "دی تو دی" کهگیلویه شنیده شد  که در چند ساختمان مسکونی روی داده و حتی خسارات مالی زیادی درپی داشت، توصیه می گردد که  سیستم سیم کشی و کابل کشی برق سطح شهر و واحد صنفی خود را با استفاده از کارشناسان خبره بازنگری نمایند تا  هم جان و هم سرمایه یک عمر خود را در یک لحظه از دست نداده و حتی به کسی نیز آسیب نرسد.

اداره برق شهرستان نیز باید در ساماندهی کابل های تیر برق که در سطح شهر وجود دارد همت لازم را به خرج دهد تا از وقوع حوادثی که در آن جان افراد و شهروندان در معرض خطر قرار می گیرد، خودداری کنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی