نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. بهمن 1396 - 21:10
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با حضور در شبکه یک صدا و سیما شامگاه امشب به بیان گزارشی از کارهای انجام شده، در حال انجام و برنامه هایی که در آینده صورت خواهد گرفت، پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ شامگاه امشب استاندار کهگیلویه وبویراحمد با حضور در برنامه "فرمول یک" شبکه 1 صدا و سیما به بیان گزارشی از کارهای انجام شده، در حال انجام و برنامه هایی که در آینده صورت خواهد گرفت، پرداخت.

استاندار در ابتدا با اشاره به ظرفیت های کهگیلویه بویراحمد گفت: این استان با وجود تمام ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و اقلیمی آن ناشناخته مانده است ولی توانمند است و در زمین انرژی وضعیت خاصی را دارد که به عنوان دومین استان منابع نفت و گاز کشور شناخته می شود و در زمینه کشاورزی بخاطر وجود بارش فراوان، دومین  استان کشور در زمینه ذخایر آبی، چشمه ها و رودخانه است.

وی یادآور شد: کهگیلویه وبویراحمد در زاگرس میانی یک مورد خاص و ویژه است و ملت در سفرهای خودشان به این استان سفر کنند.

احمدی تصریح کرد: اروپایی ها هم در حال حاضر از آهن، آجر، برج های بلند، هتل های چند ستاره و این زرق و برقی که ما برای آن داریم خسته شده اند و آنها به دنبال یک محیط بکر و طبیعی هستند که با نبودن اثرات ازدحام به دنبال محیطی آرام هستند که ما برنامه ریزی کردیم که هتل های چند ستاره در دست ساخت داریم و الان یک هتل چهار ستاره داریم و یک هتل با پیشرفت فیزیکی 90 درصد داریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که به سمت گردشگری واقعی برویم و بوم گردی را توسعه دهیم که از درخواست‌های گردشگران خارجی هم هست و در این راستا واحدهایی در سطح استان ایجاد شده و مکان‌هایی نیز برای ایجاد بومگردی شهری، روستایی و عشایری شناسایی شده است.

وی ابراز داشت: کهگیلویه وبویراحمد استانی است که بین چند استان بزرگ قرار دارد واقلیم استان به گونه ای است که تا شهریور ماه شاهد یک هوای مطبوع هستیم که در حال حاضر مشکلی که ما داریم این است که متناسب با حجم مسافری که وارد می شود مشکل زیرساخت و سرمایه گذاری است.

احمدی تصریح کرد: ما باید زیرساخت ها را در استان تقویت کنیم که این برخاسته از مشکل سرمایه گذاری است و ماید باید شرایط مطبوعی را برای گردشگران ایجاد کنیم که وقتی به استان سفر می کنند از آن استفاده کنند.

استاندار گفت: در حال توسعه زیرساخت ها هستیم که از این موارد می توان به پروژه اتصال استان به خط ریلی  کشور، تطویل باند فرودگاه یاسوج با اعتبار 15 میلیارد تومانی است که حمل ونقل ریلی، هوایی و زمینی هموار شود ومحل اقامت و سیستم بوم گردی  گردشگر ما در اقامت ها رونق بگیرد.

وی با بیان اینکه گردشگری عناصر خاص خود اعم از تاریخی، فرهنگی و طبیعی را دارد، در رابطه با زیرساخت‌های گردشگری افزود:کهگیلویه و بویراحمد ۵ هزار چشمه، و ۵۰۰ رودخانه دائمی و فصلی دارد، و آب و هوای آن چهار فصل است.

وی بیان کرد: تفاوت دما گاهی در این استان به 30 درجه می رسد که بین سردترین نقطه و گرمترین نقطه است و از این نمونه ها کوه دنا و گچساران اختلاف دمای زیادی شاهد هستیم که اگر شما و ملت به اینجا سفر کنند در آنجا راز و رمزهای زاگرس را خواهید دید.

استاندار با اشاره به معضل بیکاری ابراز داشت: مشکلات متنوع هستند و به طور طبیعی کارهایی در گذشته انجام شده است و در آینده کارهایی باید انجام بگیرد واین استان ظرفیت ها و قابلیت های خوبی دارد و ما می توانیم در حوزه انرژی رشد کنیم و ما هم از نظر تولید نفت و گاز جایگاه خوبی داریم به طوری که در گاز رتبه دوم را داریم.

وی اظهار کرد:سه درصدی که برای مناطق نفت خیز و مناطق محروم وجود دارد در حال تزریق شدن هستند که ما چهار  پتروشیمی بزرگ داریم که دو پتروشیمی درگچساران، یک پتروشیمی در دهدشت و یکی دیگر دردنا وجود دارد که به دنبال تکمیل آنها هستیم و در مورد دهدشت هفته بعد در آنجا حضور پیدا خواهیم کرد.

احمدی تصریح کرد: برنامه اول ما این است که در حوزه انرژی پروژه ها را با جدیدت دنبال کنیم  و مسئله دوم استان کشاورزی هست و هم در جنوب و هم در شمال دشت های خوبی داریم که در حوزه کشاورزی دنبال تکمیل پروژه ها هستیم که سرمایه گذاری های خوبی انجام شده است که باید تکمیل گردد و ما در چند محصول رتبه های چهارم تا دهم را داریم که در تولید محصولات باغی و مرکبات تولید خوبی داریم و به دنبال فرآوری و صنایع تبدیل هستیم که با عنایات مقام معظم رهبری یک میلیارد و پانصد میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی دادند و چهار موسسه مالی هم  شش هزار میلیارد سرمایه گذاری می کنند که دولت یک برنامه خوبی برای اشتغال روستایی گذشته است که به دنبال این هستیم که این منابع را به طور هدفمند به سمت این پروژه ها هدایت کنیم.

وی ابراز کرد: گردشگری ظرفیت های خوبی دارد که داریم زیرساخت ها را تقویت می دهیم که بخشی از این اعتبارات روستایی به سمت گردشگری حمایت می کنیم اگر ما بتوانیم یک گردشگری مردم محور را با توجه به استعدادهای طببیعی دنبال کنیم ما می توانیم در سه حوزه را دنبال کنیم.

استاندار تصریح کرد:به دنبال تکمیل کارخانه های سیمان هستیم و نمی توانیم عدد دقیقی برای رفع بیکاری اعلام کنیم ما به ازای هر 100 میلیون اعتبار یک شغل پایدار ایجاد کنیم و ما به طور متوسط سالیانه حداقل 5 الی 6 هزار و حداکثر 10 هزار شغل ایجاد می کنیم.

احمدی در پایان تصریح کرد: نرخ بیکاری استان که برآورد کرده اند حدود 15 الی 16 درصد است که یک بحث بیکاری فصلی وبحث دیگر بیکاری ساختاری است.

انتهای پیام/ 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی